• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Ylle

mampa: men vi ska åka upp och praktisera lite i vinterriket först. jag kanske har förträngt hur jävligt det är att skotta fram bilen i 30 minusgrader i ett halvårs (nästan alla fall) tid.

• mampa

Ylle: Tillgång till barnvakt är ett starkt argument, det måste jag tillstå.... men... dessa mygg!! arghh..

• Ylle

mampa: har du verkligen inte stött på (nä, inte raggat) en enda mygga i blekinge. i år kryllar det tydligen av dom.

• mampa

Ylle: Japps, jag har haft close encounters med flera av dom i år.

Däremot har jag traumatiska minnen av senaste gången jag var i norra Finland. När jag steg ut från taxin så möttes jag av ett svart "moln". Det visade sig vara ilskna och utsvultna myggor.

Myggorna i norr är mycket mer ilskna än våra blekingska myggor. Antagligen p.g.a. att mattillgången är så dålig där uppe.

• tinaaaaaa

mampa: Vad hemskt det låter, -->När jag steg ut från taxin så möttes jag av ett svart "moln". Det visade sig vara ilskna och utsvultna myggor.

Varit och gått en sväng med en kompis, Phhuuust! Och krypet i magen vill inte vara stilla, utan sparka mamma så det gör så ont..

Ska snart laga lite mat tror jag..
    Vad hitar ni pÅ?

• eio

mormor - Har precis målat lite. Men nu tror jag det får vara bra för idag. Funderar starkt på att ta en kall dusch (svettas nåt ofantligt nämligen) och sen lägga mig och läsa en bok eller titta lite på tv. Har ju trots allt blivit tillsagd att vila mycket och idag har jag varit igång mest hela tiden faktiskt.

• Elothiel

Hehe låter som min lilla bebis också, sparka så hårt det går och få bästa möjliga uppmärksamhet

Jag ska snart gå hem från jobbet, ska nog gå och lägga mig en stund. Är helt slut idag! Börjar kännas att det krävs mer för att jobba heltid nu, har ju lite extra att bära på + det lite låga blodtrycket. Bara hoppas att jag kan fortsätta jobba heltid till sista augusti, så kanske jag får det lite lugnare sen Har ju bara anställning denna månaden med, kan väl alltid hoppas på förlängt men då får det nog bli 75% och inte heltid

• tinaaaaaa

eio: då gör du det rätta att ta en kall skön dusch och sen vila lite. Fundera med på att ta en dusch eller kanske ett bad, det brukar lugna ner krypet i magen. Men blir nog att jag måste fixa middagen innan..

• eio

mormor - Det lät skönt med ett bad....bara det är svalt så är konstant för varm känns det som.

Middag blir det inte här hemma på flera timmar än....vi har riktigt hamnat i semester schemat så vi äter middag vid 8 tiden på kvällen....och sen går man inte å lägger sig förräns fram emot midnatt eller så.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3