• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • mira

Såg bebis ikväll med, sjöng ju med kören och sen hade vi jättetrevlig avslutning där vi grillade hemma hos körledare, kom precis hem från det här. Vår körkompis som nyligen fått barn var med och lyssnade och grillade och hade med sin lilla plutt. Så liten och söt.

• Stumpan82

jordgubbe06 nja sådär gick det att rädda inget på hårddisken gick att rädda men som tur är är det bara magbilderna och ett 80 årskalas som är borta och lite kort på vovven men det går att fixa sig till. Men jag kan lova att det blir en helt ny hårddisk efter detta krasch...

mira nä som jag skrev till jordgubbe så gick inget att rädda, varför vet vi inte och varför datorn krahade vet vi inte heller

• mira

okej. har själv haft lite hårddiskkraschar... men lyckats rädda en del efter omfattande felkontroller i dosläge... även om många sektorer var skadade. har väl haft tur. för den gången funkade inte backupskivan jag bränt heller.

varför datorer kraschar... eller hårddiskar går sönder... allt mekaniskt/elektriskt går väl sönder förr eller senare. ibland kan en hårddisk hålla i mååånga år och ibland går den sönder första året. ser ju det på jobbet. men där har vi inget viktigt på själva datorerna utan allt sånt ligger på servrarna som det tas backup på.

varför windows kraschar är väl en annan sak om det inte är hårdvarufel - men då kan man iaf få ut sina data från disken.

• jamtlandsstårs

cocacarro: kul med flera "inflyttade" blekingebor

• tinaaaaaa

Godmorgon=)

Stumpan: vad skönt att du i lalla fall kan komma in här=)

cocacarro: välkommen hit=)

mira: Bullarna var jätte goda=)

Om datorer när ni installera windows så se till att ni delar upp hdd i 2 delar så har ni windows på ena och allt viktigt på den andra då brukar det gå att rädda för det mesta.

• mira

man kan rädda även det som finns på första partitionen... så länge man sätter den i en annan dator med ytterligare hårddisk med installation på eller möjligen reparerar windowsinstallationen. men om hårdisken fysiskt är sönder kan det vara svårare eller omöjligt att rädda beroende på felet.

godmorgon förresten. glömde säga det mitt i allt datorprat. jag är datoransvarig/tekniker på mitt jobb därav att jag lägger mig i.

• cocacarro

måste säga att en av de bästa sakerna med att ha flyttat hit till blekinge är loppisen i brunssparken..man hittar ju verkligen hur mycket fina kläder till lillen som helst å sambon kan ju inte klaga allt för mycket när det är så billigt

• Stumpan82

mormor vi hade hårddiskarna i två delar med det hjälpte inte ens det...gick inte ens att återskap senaste som man kan göra med xp med men nu funkar det och det blir en helt ny hård disk

• Jordgubben06

Stumpan82:
    Ja man lär så länge man lever det med att backaup som vi sa är inte särskillt svårt eller tidskrävande men men har inga rutiner på det så det blir så ibland.
    Tur att inte mer gick förlorat.
    Kanske jag ska göra en backup på mina blider nu så inget händer här oxå.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3