• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Tate

Oh, det viktigaste som ska med i bb-väskan är helt klart en mjuk stretchtop så man slipper sova i lånebehån(Hu!). Och bröstinlägg eler amningskupor eller vad de nu kallas.

Min topp som jag beställt kom idag, så nu känner jag mig färdigpackad. Bara att vika ihop och lägga i fickan

Fast kameran är ju inte dumt att ha heller. okej, jag viker ihop toppen och lägger den i kameraväskan. Fixat!

• Annione

Tate: Jag har stoppat ner amningskupor och amningstopp sen har jag inte kommit så mycket längre Rätt grejer med andra ord.
    Kameran vill jag inte packa ännu, den används till annat, men man får fasen inte glömma den.

• Tate

Annione - Bäst att du sover med den runt halsen! Packa journal och patientbricka också så är du redo!

• Annione

Tate: Bebbeluren har ju lovat sin pappa att vänta tills efter den 10/7 så att fotbollen är slut. Och sin mamma att hon ska få åtminstone en dags semester innan den ploppar ut. Men vi får väl se. Sover så tokilla nu ändå så en kamera runt halsen kan nog inte försämra så mycket

• Tate

Annione - För säkerhets skull kan du ju då lika gärna passa på att sova i gynställning Man vet aldrig när de behagar titta ut!

Men tänk så stort det skulle vara för pappan om du krystar ut ungen i samma ögonblick som Sverige gör vinnande målet i finalmatchen! Jag är säker på att man får ha radion på i förlossningsrummet. Vilket fin upplevelse det skulle vara för dig...

• Stumpan82

Ja kanske börjar bli dags att kolla över vad man ska packa BB-väskan med...så man inte står där utan....lite tips är inte fel

Mormor på utbildningen var det bara att följa efter alla med magar så kom man rätt

• vikkis

Hallåå allihop!
    Hoppas läget e bra med er och era bebisar i magarna.
    Vi har köpt pool nu i värmen så vi har det jättemysigt.
    Trevligt att ses oxå fast man hann ju inte prata med så många.
    Hur ska ni fira midsommar då?

• Jordgubben06

Vikkis:
    Ja det blir lite dumt när man är så många man skulle träffats om ca 4-6 st varje gång då hade man pratat med alla lite mer iallafall,men det får bli nästa gång.

Vi ska åka till några vänner i västra blekinge och fira midsommarafton med dom,det blir sill o potatis och dans runt midsommarstången,jag tror att jag tar det lite lungt med spriten detta år...eller vad tror ni är bäst...hihi!!
    Kan säga att jag känner mig inte särskillt sugen på ens en liten klunk öl med tanke på bebis och halsbrännan!!

• Jordgubben06

Stumpan:
    Hoppas att du tyckte att infon var bra.
    Vi tyckte det var lite rörigt och mycket att hålla reda på.
    Men skulle inte vilja vara utan den.

• Annione

Tate: Du är så klok! Fast jag vill ju gärna föda stående eller halvstående så jag kanske får sova lutad mot ett bord eller dylikt de kommande veckorna... "funderar på bäddning på matbordet..."
    Jo man får ha radion på, så det kanske vore något. Jag är rätt säker på att pappor som får sin bebbe en sån dag aldrig glömmer vilken dag barnet fyller år

Vikkis: Åh så skönt med pool. Midsommar blir lugn med bara jag och gubben. Ev svärmor och gubbens mormor, men troligast själva. Jag ska slappa som bara tusan så att jag orkar med sista jobbveckan nästa vecka!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3