• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • tinaaaaaa

stumpan: oki.. åå jag vill med pyssla men ska vila min rygg och inte släpa på massa..

• Jordgubben06

Har precis fikat med min svägerska och har hjälpt henne med att skriva ett brav till metall hon ville klaga på dom så då ställer man ju upp,jag fick ju anledning att fika iallafall.
    Ska nog vila en stund nu har suttit upp hela dagen så ryggen är trött nu!
    Återkommer ikväll då är det ingen fotboll så man kan sitta här lite istället,såg ni fotbollen igår?
    Jag gjorde det,spännande tyckte jag och bra att Sverige inte förlorade.

• Tate

Stumpan - har du köpt mycket kläder? Själv har jag släpat upp klädkartongerna ur källaren. Ska se om vi får bekräftat att det är en flicka på ultraljudet på måndag, då kanske jag köper lite till

Ah har spacklat och slipat och donat i taket i barnrummen, och målat fönsterkarmar. Nu ska jag försöka spotta ur mig något spirituellt i krönikeform.

Usch vilka sammadragningar jag har. Kanske ska sluta klättra runt på stolar och slipa tak?

• Tate

Stumpan - ha,ha, jag gillar hundoverallen! Och sverigedressen. Sambon vet väl om att fotbollsvm antagligen är över innan bebisen tittar ut?

• AL79

Hejsan! Får jag ställa en liten fråga i eran tråd? Jag ska til Aspö utan för Karlskrona och fira midsommar. Har haft väldigt mycket förvärker och BM säger att bebisen skulle kunna komma när som helst, även om jag bara är i v34.
    Skulle vilja veta vart man kan åka och "föda" he he i fall det skulle bli aktuelt. Ligger det nåt i Karlskrona eller vart åker man? Och har ni evt nåt telefon nummer dit? Tacksam för svar. Kram Ann Louise

• lönnemåla

Hej allesammans!
    Märta skickade mamma på "hotell" i ett par dagar för att vila upp sig! Skämt åsido...vi har legat på lasarettet för Märta är förkyld och hade feber i måndags.....eftersom bebisar inte normalt har feber så ville de lägga in oss för observation. Nu är febern borta och mamma utvilad!

AL25: Förlossningen i Karlskrona har telenr: 0455-734642 eller 734643. Det du ska tänka på oxå är att Aspö bara har bårförbindelse med stan. Ha gärna turlistan tillhands och åk gärna båten en gåmg för mycket än för lite! Lycka till!!

• AL79

Tack så jättemycket! Ja jag vet att det bara finns båten. Men vi stannar bara 2 nätter och skulle det sätta igång om natten, har de väl en helikopter, som de kan hämta oss i ha ha.

• ClineE
    Den där helikoptern har väl varit omdisk.... Men det senaste är väl att den ska åka ut om det är akut!!!! För det var ju ngn. hjärtsjuk som gick bort i våras... och efter det så blev det ändring.......Men där finns iaf. 2sjsköterskor... för mina morbröders fruar är där .....
  • mira

jordgubben06: de där tre perioderna per år är gentemot arbetsgivaren - man får bara ändra omfattning av ledigheten tre gånger per år. tex först 100% ledig, sen 75% ledig, sen 80% ledig... om inte arbetsgivare går med på fler ändringar. mot försäkringaskassan finns inget sånt. dvs du kan ta ut hur lite eller hur mycket du vill under bebisens första år. sen efter ett år bör man ta ut 5 dagar i veckan eller jobba och fylla upp till 5 dagar så man får behålla sin sgi.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3