• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Karlskronamammut

JAg är oxå osäler på babybjörn, sen sitter de inte så där jätte bra i dem. (syrrans 2 barn är visserligen uppväxta i en bb och det är inget fel på dem, men ergonomiskt rätt är den inte.)
    Ergo kan man köpa en insats som mira säger och använda från start. Tror att de flesta sjalar är kan användas från start.

hm, man kan ju undra varför jag svarar när mira redan sagt just detta. ja ja, jag orkar inte radera nu. detta får bli mitt sista inlägg idag. Verkar vara dax för mig att nana.
    Jonah komme rnog att vakna tidigt eftersom han har sovit sen 18-19tiden..

• vikkis

Annione
    hahaha va hemskt det lät att bli påkörd av kundvagnar. Dom e verkligen helt galna. Var det inte provsmakningar oxå då? Då blir dom ännu vildare.

• Jordgubben06

Eva: under rubrik Förälder finns en underrubrik som heter Bärsele/bärsjal gå in där och skriv en fråga så får du kanske mera svar.

• Karlskronamammut

Vi har sån flyt att vår vänner har handlat allt och vi behöver bara dyka upp med pengarna. smidigt va??

Nä , god natt på er!

• mira

glad midsommar till alla ifall jag inte skriver mer här förrän efteråt!

som jonah skriver så har jag också läst mycket om att en babybjörn är ergonomiskt fel både för mamma och barn och även hört folk säga att de inte orkat bära så länge i den (ergo kan man ha länge, och det ska finnas fler ergonmiskt riktiga selar). jag skulle aldrig våga satsa på en babybjörn.

en av de sajter som finns: www.sjalbarn.se/

finns säkert flera sjalbärare/selbärare här på fl att rådfråga också.

• tinaaaaaa

vikkis : hehe jo jag vet, vi var där men det gick bättre än jag trodde,, Sambon fick köra vagnen och hålla reda på självscaningsaparaten jag baea sprang och plockade. Sen slapp vi packa upp varona på bandet=)

cocacarro: jo vet. det är bara att bita ihop=)

Nej lär väl inte vara så många här i morgon, kansek bara jag, hmm.. Sambon har 3 kompisar från kalmar nere killar inga tjejer.. men men får bo sätta mig här=P

Jag har inte köpt något själv ännu till bebisen..Har visseligen fått det mesta som vi behöver, men vi ska till ullared den 12/7 snart wiiiiiii..... Då ska jag handla lite själv.

• evaeng

tack
    jo jag vet, att bb inte ska vara så bra för de minsta och att bära längre stunder i! provade en sån igår-men den passade INTE.
    men nu mailade jag en säljare ang ergon eller sjal så får vi se vad hon säger! kan ju tänka mig att sjal är bäst - är bara min sambo som INTE vill ha en sjal, för det "passar" inte han att anv en sån

nehej nu vill lillen ha mat igen

• Karlskronamammut

jag melade en massa med hon som har mallgrodan, svarade ofta fort och var jätte hjälpsam.
    Mina pojkar sover fortfarande!
    Jonah somnade ngn gång vid 18-19-tiden igår, vaknade till och åt en flaska efsättning och somnade om i min famn direkt.
    Vid tolv gick jag upp och la mig, bar upp honom och la honom i spjälsängen, han vaknar vid sex-sju någon gång och jollrar lite, gå ner och ge honom mat.
    Går sen upp med honom till sjusovaren pappa och lägger honom där, då somnar vi alla om.
    SÅ nu har han sovit 15-16-timmar med 2 matpauser....

• Karlskronamammut

laddar han för midsommar firande kanske?

• Jordgubben06

Glad midsommar på er alla!

Ska gå in i duschen nu och snart åka till Kyrkhult där vi ska fira midsommar.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3