• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • ClineE

Jag hörde någn. som köpt en en amningstop på apoteket... men själv har jag inte kollat så jag vet inte....

• Tate

Apoteket har slutat med amningstoppar, i alla fall kunde personalen inte hitta dem i sin lista.

Ul idag! En tös på 1250 gram sisådär!

Oh, äntligen åska! Gud vad skönt! Men jag kanske ska stänga av datorn då?

• evaeng

oj!!! DET var billigt alltså!!
    har varit på stan nu - och JAAAA jag fick äta upp att jag ville ha regn!! började regna precis när jag skulle ut och regnade som värst när jag var tvungen att gå över hela stan och hem
    blev dyngsur rakt igenom kan jag ju säga

köpte iallafall en jättesnygg amningstopp på polarn&pyret - men den kostade 395 kr men det är nog mer en fintopp, med lite utsvängda armar! men man behöver nog fler - ska in och titta på den sidan! tack för tipset

• Annione

Evaeng: Jag köpte "vardagströjor" på minimundus. 2 långärmade för 298 kr. (189 st) Och ja du fick för din regnönskan

Otroligt skönt att bara ha 4 arbetsdagar kvar! Somnade nästan på bussen hem idag. Och så är det ju så himla kvavt.

Hoppas ni mår bra!/A

• Tate

evaeng - Äh, det var ju jag som missförstod. Har ju just beställt något som också kallas för amningstopp och är en mjuk bh man kan ha i början när brösten är sådär stora och ömma, och på natten om man har läckande bröst. Jag vet att de sålde sådan på apoteket tidigare så det var väl därför jag gjorde den kopplingen. De där andra amningstopparna kallar jag för amningströjor, och de är nog snäppet dyrare än 75 kr även på minimundus...

• Annione

Tate: ungefär vilken strl har du på bh? Jag funderade på att köpa den amningstoppen från minimundus men är osäker på om den är bra för stor byst. Du kan ju svara i min inbox om du inte vill skriva strl här

• Tate

annione - Det är lugnt, jag undrar också vilken storlek jag har... Jag hade 75 D innan första graviditeten, nu skulle jag tippa på att omkretsen snarare hamnar på 85. Vilket är konstigt för så mycket fett har jag inte just på revbenen, å andra sidan så har jag aldrig mätt omkretsen innan utan bara konstaterat att 75 sitter bra. Nåja kupan är väl D forftarande med tanke på att även den ökar med omkretsen. Jag tycker att toppen funkar utmärkt för stora bröst - om man inte begär för mycket stöd. Som jag skrev tidigare är det ju främst en topp för att sova i, men jag använde den även när jag tvättade det fåtal riktiga behåar jag har. Dessutom är den bra att dra över vanliga behån med extra värmeinlägg mellan när det är kallt, ellr om man behöver behandla en mjölkstockning. Jag har både storlek L och XL, men L ger ju mer stöd.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3