• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Annione

Tate: Tackar för det! Det är ju så bra pris därifrån.
    Ha det bra!/A

• tinaaaaaa

kan inte läsa nu gör det senare eller i morgon.. Någon som vet när BM i ronneby har telefon tid i morgon? snälla?

• Bibabba

Mormor:
    Kollade på internet, www.ltblekinge.se hoppas det stämmer

Barnmorskemottagningen
    Rosengatan 15
    372 30 RONNEBY
    Telefontid vardagar 8.00-9.30
    Telefon 0457-73 14 75

Det lät ganska viktigt, och om det är akut borde du kanske kontakta sjukhuset???
    God natt//Clara

• tinaaaaaa

Blekingetösen : tack så jätte mycket. Jag har haft kramp i magen när jag står och rör mig, jätte ont. men när jag ligger still så har det inte varit någon fara alls. Jag ska ringa bm imorgon. Känner att bebisen rör sig som den brukar så.. Trodde att det kunde vara någon jag ätit därför har jag inte ringt akuten. Men det är bättre nu, bara jag tar det lungt.. Skrev och frågade om det här på fl och det är ånga som tro det är för värkar eller sammadragningar..

• tinaaaaaa

evaeng : jag ska ha bebis 8/9 om det stämmer med UL... Har jobb juli ut..men får se hur det går med det. Tar en dag i taget.

Tate: jasså en flicka=) VAd roligt..

Nej nu ska jag gå och lägga mig snart..

Godnatt blekingeborna..

• mira

kramp i matmagen eller bebismagen? sammandragningar känns som att hela bebismagen blir stenhård. ska väl inte göra ont om det är vanliga sd, i så fall får man kolla med bm. annars är det normalt att livmodern tränar inför förlossningen.

• tinaaaaaa

mira: ja du vet inte om det va matmagen eller bebimagen.. hela magen...

Jag försöker få tag i BM nu. har inte alls haft ont inatt men blir öm nere imagen när jag är uppe och går. men upptaget hela tiden.

• tinaaaaaa

Jag pratade med en BM nyss och hon trodde det var förvärkar helt särket. Inget farligt allso=) Om det inte kommer vatten eller jag börjar blöda. Dom kan vara riktigt jobbiga värre än vanliga värkar sa hon med.

Så vad ska ni hitta på idag?
    Jag är ledig ska bli så skönt=) Fast jag ska bara vila och ta det lungt.

• Erill

MormorVädervax: Om du inte kommer fram innan telefontiden är slut kan du alltid läsa in ett meddelande så ringer de upp dig under dagen.

Precis som mira skriver ska vanliga sammandragningar inte göra ont. Gör de ont kan de påverka livmodertappen (ja det kan de väl iofs annars oxå men risken är större). Tycker absolut att du ska kolla upp det. Det är ju ett tag kvar tills du ska ha. Tänk oxå på att vila mycket och undvik stress. Lycka till!

• mira

värre än vanliga värkar? det låter ju inte vettigt... hur kan sammandragningar vara värre än vanlig värkar... måste vara för de människor som inte tycker det var särskilt ont att föda. kan lugnt säga att mina sammandragningar var ingenting jämfört med riktiga värkar.

men som andra säger. om man får sd, särskilt om man rör sig mycket eller är lite stressad. sitt eller ligg ner och vila tills de avtar.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3