• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Jordgubben06

Ska snart ner till BM för en vanlig koll.
    Ska låna med mig en TENS-apparat hem får se vad jag tycker om den som ev.smärtlindring man ska ju öva på en först säger dom för att man ska få bäst hjälp.
    Har haft migrän i 2 dagar nu antagligen vädret,annars mår ja bra.
    Hoppas ni andra oxå gör det.

mormor:Ta och vila ordentligt i dag du har ju ganska långa pass du jobbar annars.

• tinaaaaaa

mira: oki, jag vet ju inte har ju aldrig fött och haft värkar innan.. hhee.

Jordgubben06 : jo i dag ska jag vila. Kanske till en kompis eller om hon kommer hit och ta en fika. Hoppas på det.

• eio

Hej alla, har varit bortrest ett tag. Men nu är jag tillbax!! Orkar inte gå tillbaka å läsa allt som skrivits men ni får väl uppdatera mig om nåt viktigt hänt!

Här växer magen så det knakar, det börjar bli ganska så rejält tungt faktiskt, vet inte hur jag ska stå ut i augusti!!!!! Bebben sparkar på alla håll å kanter nu, känner av fötter uppe vid revbenen ibland. Huga!

Hoppas att ni andra mår bra!

• Annione

Hej hej! Här har inte varit nån större aktivitet på skrivandet idag ser jag. Skönt att slippa läsa ikapp så mycket när man kommer från jobbet
    Usch vad det är kvavt idag oxå.
    Jag var inne i Karlskrona efter jobbet och handlade lite på Hemtex. Halva priset på bäddset och frotté gör ju en viss prisskillnad, sen hämtade jag en babybox samt gratisprover på barnsalva från Weleda. Många uppdrag genomförda Men jisses så trött jag är.
    Börjar räkna ner lite nu. 3 jobbdagar kvar. Sen får jag se när bebben tittar ut!
    Hoppas allt är fint med er!

MormorVädervax: Hoppas det är bättre nu! Jag hade grymma sammandragningar mellan v 18 och 22. Fick göra extra vul men det såg bra ut. De sa att jag skulle dra ner på tempot lite. Jag började ta hissen på jobbet och inte gå så snabbt i korridorerna och det hjälpte lite.

• eio

mormor - Sd är verkligen jobbigt, jag känner också av det, oftast fram emot kvällen och om jag varit allt för aktiv.
    I söndags fick jag yrsel och kallsvettningar och mådde jätteilla. Tog flera timmar innan det gick över, men ända sen dess har jag känt mig jättesvag och trött. Har nog tagit ut mig lite för mycket nu över midsommar. En rätt tydlig signal på att kroppen behöver ett lugnare tempo och mer vila.

• tinaaaaaa

eio : Skönt att komma iväg lite? JO vet hur det är fast min mage är inte jätte stor utanlagon men den sparkar och håller på massor. Ont gör det med. Jo jag har snackat med dom på jobbet och ska vara ledig denna veckan ut och vila. sen nästa vecka är jag ledig så.. ska bar ta det lungt eller försöka.. Efter ett tag blir jag ås rastlös, sen i lägenhet med man kan inte gå ut och fixa i trädgråden heller=( Hmm idag har jag mest plockat och fixat.. I morgon skulle jag försöka få hit en kompis en sväng eller om jag åker till henne.

Annione : Vad skönt med bara 3dagar kvar nu=.. Jag harm ed varit och hämtat en baby basic box eller vad dom heter=) Massor med smått och gått i. Jo jag pratade med BM och hon tycker inte jag skulle oroa mig alls, om det nu inte kom vatten eller blod. Men idag när jag varit hemma och tagit det lungt så har jag bara varit lite öm inte fått så ont så man börjar gråta.

Oj vad långt det blev.. hehe.

Hur mår ni?

• Jordgubben06

Godmorrgon alla!

Ingen här idag,kanske alla jobbar...inte jag ja ja det kommer väl någon senare!
    Ha det bra.

• zillah

Här är en till som inte jobbar.....har semester till den 17/7 då jag jobbar i fem veckor och sedan är jag arbetslös. Men med tanke på att man blir allt större så gråter jag inte över det Hoppas bara att AF inte hittar på en massa dumheter.

• tinaaaaaa

Jag jobbar inte heller, tog ledigt denna veckan ut för att vila upp mig, det tyckte dom på jobbet med att jag skulle göra så.. Sen nästa vecka är jag med ledig då hade jag inte fått något alls.. Ska bli så skönt, bara ta det lungt och fixa här hemma. Fast måste erkänna man blir rastlös av att sitta hemma.. Finns inte så jätte mycket att fixa med i en lgh tillslut.. hehe Ska se om jag åfr tag i en kompis och hälsa på henne en sväng om hon ska vara hemma, tror jag..

Vad ska ni andra göra?

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3