• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • mira

ingen tygaffär nu längre vad jag vet...

kul felskrivning stumpan... visste inte man kunde köpa barn där.

• vikkis

Nu har jag varit på stickshopen. Dom hade fin spets. Köpte... så nu ska jag börja sy.

• tinaaaaaa

stumpan: på socialkontoret gör man det.. man kan även göra det innan barnet är fött.

vikkis: åå vad bra. Du måste ta kort och visa oss sen..=)

• Annione

Stumpan 82: Familjerättsenheten. Jag ringde dit i veckan för att jag har läst att man kan fixa intyg innan bebben kommit, men handläggaren sa att man kan bara påbörja ärendet. Man kan inte få det klart innan bebben har kommit så hon sa att det är mycket bättre att vänta tills bebben har blivit anmäld som född. Då skickar de hem papper och man bokar tid. Kan vara bra att känna till för jag tyckte att det var smidigt att göra det innan, men det var enligt henne bara dubbelt arbete för föräldrarna eftersom man måste dit efter bebbens ankomst.

Skönt att det blev sol nu på em. Har bestämt med en kollega att vi ska käka glass på torget idag och blev lite orolig imorse när det bara var 10 grader... Brrr...
    1 jobbardag kvar!
    Hoppas ni mår fint!/A

• ClineE

Lustigt... Vi har gjort det innan båda ggrna.... Förra ggn. så var vi där ngn. månad innan. och nu var vi där i maj. ska ha i juli nu...
    Man skriver på faderskap och ev. också (gjorde vi) om vårdnaden hur man vill ha den... De räknar på Bf datum och prel. födelsevikt för genomsnittsbarnet.. Sedan fyller de i när man ringt resten som ska fyllas i ex. datum för födsel etc.. Och så skickas papper hem när barnet är fött.... ( ja man får ju ringa och tala om det till sin handläggare, datum, vikt, etc....)

• ClineE

Det är inte bara skönt att slippa fara med det sen utan också för barnets del OM ngt. händer pappan så har barnet ändå sin pappa... annars blir det fader okänd... kanske inte så kul.... För även om man inte vill tänka så KAN det faktiskt ske olyckor... tyvärr.... hemsk tanke men det händer ju faktiskt....

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3