• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • eio

Jag har fått tid hos bm kl 13. Ska dit och ta hb och blodtryck och så. Hon tyckte det var bäst eftersom jag ännu inte hämtat mig helt från yrselattacken i söndags. Har varit hemma idag.

• tinaaaaaa

eio: oki vad skönt att få det uppkollat. kom och skriv sen hur det gick.

nu kan jag inte sitta här så länge till får så ont i ryggen..

• Jordgubben06

Ja var hos Bm igår och gjorde oxå ett hb test har haft lite omt i huvudet lite då och då inte som innan med migrän,testet var bra 125 låg det på.
    Så jag får väl dricka lite mera än jag gör.
    Klurar på att sy en Barbapappasittkudde/figur vi får se om det blir någon,har iallafall tänkt att sy en ammningskudde.

• Tate

Hoppas det gick bra hos bm idag eio!

Jordgubben - Hur tänker du sy amningskudden? Kanske vore något att ta efter, de är så dyra och jag saknade ett bra stöd förra gången.

Hm, undrar om man vågar åka till IKEA i helgen, det lär väl vara fullt kaos i Kalmar? Jag orkar inte med att stå och köa i flera timmar!

• Jordgubben06

Tate: Jag var inne på en sida länk: www.familjeliv.se/Forum-2-11/m10436134.html där finns en beskrivning av hur man kan sy en kudde och tror att jag ska beställa kulfyllning på ett ställe som heter www.stoffochstil.se,verkar inte så svårt ska bara ta mig upp på vinden har lakansväv där som jag tänkte sy inner kudden av.

Lycka till med IKEA i helgen om du orkar dit.

• Bibabba

Jordgubben: Vad synd att jag inte visste att du behövde grejer från stoff och stil för några dagar sedan, min syster var där i måndags och då hade du sluppit fraktavgift! Jag var själv där i kristi himmelfärds helgen och handlade massa tyg till bebiskläder.
    Är värt ett besök om man gillar att sy.

Jag har en idé: ska vi beställa fyllning o tyg tillsammans och ha en "sy amningskudde-träff"? Vi kan vara hos mig, jag har ett bord som är stort nog för att rymma minst 6 symaskiner samtidigt.
    Någon som är intresserad?

• Jordgubben06

Blekingetösen:Ja gärna för min del jag är med på det.
    Vet inte hur mycket frakten skulle kosta eller om det skulle löna sig att köra ner för att köpa grejorna.
    Det står på deras sida att frakten är enl.

Porto/paket med postförskott är 90:-
    Om du inte löser ut paketet förbehåller vi oss rätten att debitera dig för porto tur/retur (för närvarende 198
    Vid större beställningar där vi måste skicka fler paket, blir det en portokostnad på varje paket.

Och när man beställer kulfyllning så är det ju skrymande så jag vet inte.
    Jag ska maila till dom och fråga.
    Hör av mig senare.

• tinaaaaaa

Godmorgon....

eio: hur gick det hos BM?

IKEA redan i helgen.. Phuhhuuu vad tiden går snabbt.

Jag mår väl sådär idag, massor med sura uppstötningar.=( och lite ont i ryggen...Är rastlös här hemma, någon som har något förslag på vad man kan göra?

• Stumpan82
    jordgubbe06 tack för länken på amningskudde kanske ska passa på att sy en nu när jag är hemma hos mammsen som har symaskin, får leta efter tyg imorgon när vi ska åka in till sthlm city
  • tinaaaaaa

Stumpan: bor din mamma långt ifårn själva stan?

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3