• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • Beautiful disaster

Jenny1; "Varför bli så upprörd - blev du trampad på en öm tå?" Sa jag att jag blev upprörd? Att jag blev trampad på en öm tå?

Snälla människa - vart farao får du allting ifrån?!

• Jenny1

Beutiful disaster: eftersom du hakar upp dig på det här med fördomar (som jag för övrigt har svarat på) så börjar man ju undra om det inte blivit ett problem för dig...

Jag visste inte att det var jag som skulle kontollera tråden...

• Beautiful disaster

Jenny1; Det verkar som att du behöver en hjälp på traven, så varsågod; Jag tror att jag har nämnt detta med fördom i de flesta av mina senast skrivna inlägg, om inte nästan alla & ändå så svarar du inte på min fråga gällande ditt bruk av fördomar.

- Hoppas att det gav dej en liten vink !

• Jenny1

Beutiful disaster: läser du igenom dina inlägg innan du skickar de? Eller raderas de helt i ditt minne efter att du trckt på knappen?
    Jag uppfattade ditt inlägg (426) som en aningens upprört, när man t om lägger in svordomar? Men det kanske är ditt ordförråd...

• Beautiful disaster

Jenny1; "Jag visste inte att det var jag som skulle kontollera tråden..." - åter igen - VART FÅR DU ALLT IFRÅN? (Nu är det 2st frågor som jag har ställt dej i flertal inlägg & ändå så vrider du & vänder på saker & ting - kanske för att försöka komma undan?)

• Xerxez

Håll er ifrån personangrepp och diskutera sakfrågan istället.

Det kanske skall påpekas att man får tycka att vissa namn är fina eller fula - det är en åsikt som är helt legitim.

/Moderator

Post hoc ergo propter hoc
  • Beautiful disaster

Jenny1; Ja, tänk om det är mitt ordförråd? Vad händer då? Slutar jag & mina barn med icke "vuxna" & "förtroendeingivande" namn på McDonalds då? HJÄLP !

• Jenny1

beutiful disaster: då kanske du borde ta dej en funderare på om det är så lönt för dej att fortsätta denna diskussion när du inte ens har den "kontrollbar".

Känns det igen?

Om jag uppfattat dig rätt, så handlar fråga nr 1 om "mitt bruk av fördomar" - jag anser inte att jag har fördomar om vare sig namn eller person, bara för att jag tycker att vissa namn är "gulliga". Jag behandlar inte personer med sådana namn annorlunda än andra...

Har du förstått svaren? Eller ska vi upprepa oss igen om en kvart?

• Jenny1

Tack Moderator! Äntligen nån som förstår sakfrågan!

• Beautiful disaster

Jenny1; Men det är ju det som är själva grejen, du har vid mer än ett inlägg varit fördomsfull & du själv verkar inte begripa att det är att vara fördomsfull. Både jag & många andra har kopierat & citerat det du tidigare har skrivit - för att visa dej just HUR du visat din fördomsfulla sida, men ändå verkar du inte begripa det. Därav jag gg på gg frågat dej om du ens vet vad ordet fördom betyder. &.. jag tycker fortfarande inte att du visat att du gör det. Nu sätter jag punkt i fördomsfrågan, iom att jag med detta inlägg varit hur tydlig som hellst, så både moderator & alla andra kan se det. P U N K T !

• Ina1979

men guud håller ni fortfarande på och tjatar om detta!!?

• Jenny1

Ina1979: visst är det trisst?! Diskussionen leder ju ingenstans längre, men jag har svårt att låta personliga påhopp gå förbi...

• Jenny1

Sexymala:

Ja, visst är det trisst så som en del håller på...

• Dramaonline

Lite fakta enligt statistiska centralbyråns hemsida:

Tindra: 2839 personer (1908 i tilltalsnamn) 24e plats på topplistan 2006.

Engla: 1479 personer (647 i tilltalsnamn) 63e plats på topplistan 2006.

Puma: 28 personer (5 i tilltalsnamn) ingen placering på topplistan 2006.

Inget av namnen placerar sig på topplistan för hela befolkningen.

Svar på tråden Gulliga namn!!!!