Glada sidan
Det finns så mycket roligt runt adoption, inte bara väntan och längtan.
Här är en sida där vi kan berätta om allt kul runt omkring. Det kan handla om allt, små framsteg eller stora.
Dags att sprida lite glädje i adoptionsvärlden
!
Det finns så mycket roligt runt adoption, inte bara väntan och längtan.
Här är en sida där vi kan berätta om allt kul runt omkring. Det kan handla om allt, små framsteg eller stora.
Dags att sprida lite glädje i adoptionsvärlden
!
Jag är glad att hela vår pappershög är insamlad och klar, skickad till BFA och godkänd där! Det tog sex veckor att få ihop allt, och värst var FILMEN som Slovakien vill ha!
Det hela kändes plötsligt lite mer verkligt idag också. Möjligen skulle ett extra intyg om mitt flicknamn behöva bifogas, så BFA kontaktade igår myndigheten i Slovakien för att kontrollera detta. Intyg behövdes ej, men nu VET DE I SLOVAKIEN ATT VI FINNS! De har hört våra namn nämnas för första gången!!
(Snacka om att bli glad för det lilla...
)
Vad bra att det gått så fort. Och vad spännande om filmen, har aldrig hört ett sånt krav tidigare...
Nu kan det bara bli bättre!! Lycka till.
Jag är så glad för att AC har ändrat sig och vi inte behöver skicka några kompletterande handlingar till vårt land trots att vi har flyttat! Nu slipper vi nytt hembesök och nya översättningar och får istället ta det i samband med första rapporten som ska skickas till landet efter hemkomst med barn...
Jag är glad för att vi vet att utredaren kommer rekommendera medgivande!
Jag är även glad för att jag insett att vi passar in på fler länder än jag trott. Har inte vågat kolla på allvar tidigare, men nu när vi vet att hon kommer rekommendera vågade vi det...
Hej! Är så glad idag för jag får alltid trevliga och vänliga svar från vår organisation,Bfa...och snabbt går det också.Mailade igår och frågade vilken plats vi hade i kön och redan idag kom svar!Jag ringde dem för bara två månader sedan och de var supertrevliga,trots att man är lite nere och gnällig emellanåt så gav dem mig hopp och ett superbemötande.precis vad man behöver när man inte vet vad man ska göra av sin väntan och längtan!
Idag är jag jätteglad för mina vänners skull och deras underbara lilla dotter som jag fick träffa för första gången igår! Dom kom hem för en vecka sedan ifrån Thailand och det är en riktg liten solstråle dom har fått!
Sen är jag oerhört stolt över att lillsnuttan stod och slängde slängkyssar och vinkade mot dörren i nästan 5 minuter efter att jag och gubben hade gått...
... och det har hon tydligen inte gjort med någon annan som varit och hälsat på! Hon lät också gubben göra high-five med henne och det är den första mannen förutom pappan och morfar som hon låter röra henne!!!
... vi är godkända kompisar!
Och jag är sååå glad ( och lättad) över att utredaren kommer rekommendera medgivande för oss. Fick besked idag
Tyvärr lär vi inte hinna med nämndmötet i december utan det kommer troligen upp i januari men vi firar idag iallafall
![]()
Men åh vad roligt Hanya!!!! Grattis grattis och åter grattis!
Grattis Hanya!!!!! Fira på!
Grattis Hanya äntligen efter alla vändor
Tack tack *puh* Nu väntar bara genomläsning och allt. Men det är såååå skönt att det är över ![]()
Jag är så glad för att den här julen förhoppningsvis är den sista utan barn och för att vi bara har en familj kvar före oss i kön i landet som har samma medgivande som vi. Vad det sedan innebär tidsmässigt är dock tyvärr svårt att förutspå, men ändå.
Jag är glad över att vi bestämt oss för att ställa oss i adoptionskö för syskon
Jättehärligt beslut och väl genomtänkt
Har ju tidigare sagt att vi inte ska adoptera ett barn till men man ska aldrig säga aldrig!!!
Grattis Hanya!
Och jag är så glad - igen - över att mina handlingar snart är i Vietnam! Nej - inte glad - överlycklig! Om allt går i lås, peppar, peppar så är det här min sista jul utan barn också!
Jag kom på en sak till jag är glad över: Jag är glad över att jag snart får träffa min vän Cengelen, om bara några dagar så ses vi, det gör mig väldigt glad!
Och det är adoptionsrelaterat eftersom vi båda har a-barn, hihihihi
mammamys: Va roligt att ni ska sätta i gång igen :). Vilket land har ni tänk er?
Hade tänkt och skriva i din gästbok men kommer tvärr inte in :(.
LYCKA TILL :)