• Nimbus

Glada sidan

Det finns så mycket roligt runt adoption, inte bara väntan och längtan.
    Här är en sida där vi kan berätta om allt kul runt omkring. Det kan handla om allt, små framsteg eller stora.
    Dags att sprida lite glädje i adoptionsvärlden !

• Svar på tråden Glada sidan
  • mammamys06
    Manchester skrev 2008-11-12 18:24:35 följande:
    bebis ja tack skrev 2008-11-12 18:14:22 följande: Det där med namnen känner jag igen. Mina föräldrar var på väg att adoptera på 70-talet. Jag fanns redan, men det ville sig inte med syskon. Mamma och pappa hann få medgivande och ha det mesta klart för att adoptera från Korea. Det enda som saknades var just namnet på det kommande barnet. De var även tvungna att bestämma kön, fick alltså inte ange både ett pojk- och ett flicknamn. De hade bestämt sig för att fundera i en vecka, men under den veckan hann min mamma inse att mensen var sen. Min lillasyster var på väg. På den tiden ansågs det ju mer eller mindre OK att adoptera och få bio-barn ungefär samtidigt, men mina föräldrar trodde att det kunde bli lite för mycket, så de avbröt adoptionen. Nu är de morföräldrar till ett adopterat barn i stället, så cirkeln är liksom sluten.
    Så fint, tänk så det kan bli

Vill också berätta vad vår son gjorde idag när han vaknade. Han satte sig upp i sängen, viskade i mitt öra, hej, hej....hej sade jag...vill du gå upp? Nääääeee, säger han (han har precis börjat svara på frågor) Vill du sova frågar jag. Näääääeee säger han...Vad vill du då frågar jag. Då böjer han sig fram och pussar mig på munnen och säger mamma JAAAAA!, lägger munnen mot mitt öra och säger, pussa, pussa MAAAMMMAAAA!

Man smälter ibland, bättre uppvaknande kan man inte få. Jag ÄLSKAR också att natta honom, har alltid älskat det från första stund, jag och maken slogs nästan om vem som skulle göra det i början och ofta gjorde vi det tillsammans, det är ju så mysigt. Så mycket kramar och pussar det blir då. Och nu är det så mysigt när han blivit lite större också att ligga och prata lite innan han somnar, han vill alltid att jag ska hålla honom i handen...åh, jag älskar att vara mamma, och speciellt HANS mamma
  • Camarogirl

Jag är glad att hela vår pappershög är insamlad och klar, skickad till BFA och godkänd där! Det tog sex veckor att få ihop allt, och värst var FILMEN som Slovakien vill ha!

Det hela kändes plötsligt lite mer verkligt idag också. Möjligen skulle ett extra intyg om mitt flicknamn behöva bifogas, så BFA kontaktade igår myndigheten i Slovakien för att kontrollera detta. Intyg behövdes ej, men nu VET DE I SLOVAKIEN ATT VI FINNS! De har hört våra namn nämnas för första gången!!

(Snacka om att bli glad för det lilla... )

• Biene

Vad bra att det gått så fort. Och vad spännande om filmen, har aldrig hört ett sånt krav tidigare...

Nu kan det bara bli bättre!! Lycka till.

• Sockerpiller

Jag är så glad för att AC har ändrat sig och vi inte behöver skicka några kompletterande handlingar till vårt land trots att vi har flyttat! Nu slipper vi nytt hembesök och nya översättningar och får istället ta det i samband med första rapporten som ska skickas till landet efter hemkomst med barn...

• Poppinella

Jag är glad för att vi vet att utredaren kommer rekommendera medgivande!

Jag är även glad för att jag insett att vi passar in på fler länder än jag trott. Har inte vågat kolla på allvar tidigare, men nu när vi vet att hon kommer rekommendera vågade vi det...

• mammamys06
    Poppinella skrev 2008-11-14 06:00:07 följande:
    Jag är glad för att vi vet att utredaren kommer rekommendera medgivande!Jag är även glad för att jag insett att vi passar in på fler länder än jag trott. Har inte vågat kolla på allvar tidigare, men nu när vi vet att hon kommer rekommendera vågade vi det...
    Underbart!!!! VI får ha ett telefonsamtal snart igen! Och ses snart igen med! Kramis
  • emilia77

Hej! Är så glad idag för jag får alltid trevliga och vänliga svar från vår organisation,Bfa...och snabbt går det också.Mailade igår och frågade vilken plats vi hade i kön och redan idag kom svar!Jag ringde dem för bara två månader sedan och de var supertrevliga,trots att man är lite nere och gnällig emellanåt så gav dem mig hopp och ett superbemötande.precis vad man behöver när man inte vet vad man ska göra av sin väntan och längtan!

• Luscinia

Idag är jag jätteglad för mina vänners skull och deras underbara lilla dotter som jag fick träffa för första gången igår! Dom kom hem för en vecka sedan ifrån Thailand och det är en riktg liten solstråle dom har fått!

Sen är jag oerhört stolt över att lillsnuttan stod och slängde slängkyssar och vinkade mot dörren i nästan 5 minuter efter att jag och gubben hade gått... ... och det har hon tydligen inte gjort med någon annan som varit och hälsat på! Hon lät också gubben göra high-five med henne och det är den första mannen förutom pappan och morfar som hon låter röra henne!!! ... vi är godkända kompisar!

• Namaste72

Och jag är sååå glad ( och lättad) över att utredaren kommer rekommendera medgivande för oss. Fick besked idag
    Tyvärr lär vi inte hinna med nämndmötet i december utan det kommer troligen upp i januari men vi firar idag iallafall

{} So, Lord Helmet, at last we meet again for the first time for the last time {}
  • rallarrosen

Grattis Hanya!!!!! Fira på!

• Namaste72

Tack tack *puh* Nu väntar bara genomläsning och allt. Men det är såååå skönt att det är över

{} So, Lord Helmet, at last we meet again for the first time for the last time {}
  • Helle68

Jag är så glad för att den här julen förhoppningsvis är den sista utan barn och för att vi bara har en familj kvar före oss i kön i landet som har samma medgivande som vi. Vad det sedan innebär tidsmässigt är dock tyvärr svårt att förutspå, men ändå.

• mammamys06
    Namaste72 skrev 2008-11-25 18:14:28 följande:
    Och jag är sååå glad ( och lättad) över att utredaren kommer rekommendera medgivande för oss. Fick besked idag Tyvärr lär vi inte hinna med nämndmötet i december utan det kommer troligen upp i januari men vi firar idag iallafall
    Grattis! Härligt, förstår att ni är glada! Så de vara bara konstiga för att testa er då eller?! Underbara nyheter! Kram
  • mammamys06

Jag är glad över att vi bestämt oss för att ställa oss i adoptionskö för syskon Jättehärligt beslut och väl genomtänkt Har ju tidigare sagt att vi inte ska adoptera ett barn till men man ska aldrig säga aldrig!!!

• Hej och Hopp

Grattis Hanya!

Och jag är så glad - igen - över att mina handlingar snart är i Vietnam! Nej - inte glad - överlycklig! Om allt går i lås, peppar, peppar så är det här min sista jul utan barn också!

• mammamys06

Jag kom på en sak till jag är glad över: Jag är glad över att jag snart får träffa min vän Cengelen, om bara några dagar så ses vi, det gör mig väldigt glad! Och det är adoptionsrelaterat eftersom vi båda har a-barn, hihihihi

• JEMAR

mammamys: Va roligt att ni ska sätta i gång igen :). Vilket land har ni tänk er?
    Hade tänkt och skriva i din gästbok men kommer tvärr inte in :(.

LYCKA TILL :)

Svar på tråden Glada sidan