• Matillin

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

Skulle ni tillåta att 15-åringens pojkvän/flickvän sov över i barnets rum?

Är rätt säker på att jag inte skulle det!
    Och skulle nog absolut inte låta dom sova över hos pojkvänner.

Hemma i kalla sverige igen !!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?
  • logg81

Ja...
    Jag litar på att min dotter inte skulle göra något dumt utan vara väl förberedd den dagen. Både mentalt och praktiskt. Och jag skulle hellre se att de sov över hemma hos oss än någon annanstans... Då skulle man ha "bättre koll" på dom.
    Är hon redo så är hon, då kan man inte stoppa henne. Och som sagt... hellre ätt hon är hemma i sin egna säng och får en fin upplevelse än någon annanstans...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Tvåbarnsmor

Förvirrad15Åring skrev 2008-12-17 00:29:30 följande:

Hej jag är en ja som ni kanske ser en förvirrad 15åring. Jag och min flickvän har snart varit tillsammans i 3 månader men hennes far är tydligt bestämd (börjar dock lätta lite idag sa han nämligen att han skulle fundera på saken) att vi inte får sova hos varandra jag är 15 hon är 14, vi har haft sex och mina päron vet de och hennes päron vet de jag och hon tyckte att de va bättre att vara öppna med det hela och låta dom veta istället för att hålla tyst om de och låta de nå deras öron på ngt annat vis. Men har någon här något tips på hur jag ska kunna snacka mej till de jag vill (sova inte knulla -.-) de är för mej delvis praktiskt att kunna de men framför allt jävligt mysigt och underbart att ligga och titta på den man är kär i och verkligen få vara kär påriktigt sådär, vi bor 3 mil ifrån varann och börjar bli jobbigt att åka hem ca 24:00 i ca en halvtimme varje lördag/fredagkväll... någon idé någon ? Mvh Förvirrad jävel
    Vet inte riktigt om man har några goda råd så, har bara ett spädbarn hemma och vet själv inte hur jag kommer vara. Antagligen öppen för att han ska få bestämma själv. Men det du kan göra är väl att vara dig själv. Många föräldrar tror ju att det bara är "sexet" som man är ute efter i den åldern. Man är ju lite överbeskyddande. Han tycker väl antagligen att hon är pappas lilla flicka men det kommer han komma ur när han träffat dig mer.
  • Themis

Hellre i vårt hus än nån annanstans i alla fall-är det borta så har du ju inte nån chans alls att märka om nåt går fel.

Och du, det som inte händer på natten händer på ljusa dagen när de är hemma från skolan och du inte är hemma från jobbet.

Från att sonen fyller tolv så kommer vi att ha kondomer stående på välkänd plats och vi kommer inte att räkna dom.

• M 1985

jag var 15 och min nuvarande sambo var 20 när vi blev tillsammans och det var aldrig nåt snack om att jag inte skulle få sova över hos honom eller att han inte skulle få sova hos mej.
    det var som bara naturligt och enkelt eftersom vi bodde några mil ifrån varandra då

nu nästan 8 år efter så har vi just fått vårat första barn =)

• Rödstrumpa
    Linda1976 skrev 2008-12-28 11:18:38 följande:
    Absolut! Varför inte? Vad kan hända hemma i den egna sängen, som inte kan hända nån annanstans. Hellre att hon knullar hemma, än nån annanstans.... Jesus.....
    Ungefär så tycker jag också och dessutom sover ju kompisar över hos varandra och om det handlar om att man är orolig över sexdebut osv så är det väl bättre att PRATA med 15-åringen om blommor o bin !!??
  • Heahog

Oj oj oj... I dagsläget säger jag nej, men än är det 3½ år kvar tills hon är 15... Har faktiskt sagt till henne att när de båda är 15 & hon har preventivmedel så får de sova hos varandra, men när jag tänker närmare på det, så låter det som en uppmuntran till att hon ska ha sex..

Hon har sagt att hon vill vänta tills hon är ca 18, som mig & det låter bra i mina öron. Så den dagen när hon är 15, har pojkvän & frågar, då kommer det förmodligen bli ett tvärnej... Men man sak aldrig säga aldrig iofs, kan ju hinna ändra mig 20 ggr.

• Princesscake

Jag fick inte sova över hos min första kille i början = vi knullade i skogen.

Är det inte bättre att skapa en förtroendeingivande relation till sitt barn och prata öppet och sex, skydd och sjukdomar istället för att dom måste smussla med det, fattar inte grejen.

• dukat

sonen på 14 sover hos sina tjejkompisar Och dom här Ibland en ibland två.Verkar vara hur lugnt som helst och dom tycks ta det med en klackspark Inget konstigt alltså.Självklart är alla inblandade föräldrar överens

• puss

självfallet skulle jag det.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Emeliie89

Om det är sex man är orolig för att de ska ha, så kan de ha det ändå, det behöver inte vara natt för det!

• Nadjis

Ja, det skulle dem få göra. Ligga med varandra kan de göra i alla fall så då är det väl bättre att de få göra det på hemmaplan än på en fest eller så.

• dukat

Jag tycker ju det är jättebra om ens barn har både tjej o killkompisar.Och då ingår det att man ska kunna sova över hos varann oberoende av kön o oberoende av ålder och oberoende av antal (inom möjligheterna förstås)
    Min kille på 14  har som mest  haft 3 tjejkompisar som sovit över i hans rum .

• Vixx

Det är dock många år tills min dotter är 15 men ja hon skulle få ha sin pojkvän översovandes. Sex är ingen big deal längre, tycker jag inte just nu iaf tänker säkert i andra banor när min dotter blir äldre. Men jag ser inga problem med det, jag vill ha en öppen relation till min dotter så jag tror inte på att inte tillåta sådana saker, så länge jag vet vart hon är och har en adress så skulle det nog inte vara några problem.

Jag var själv 15 när jag träffade min sambo och han sov hos mig innan vi ens blev tillsammans, hade han inte fått göra det så hade vi ju självklart tagit våra grejer och åkt hem till honom.

• liiten89

Utgår från mig själv nu och svarar ja. Jag var 15 när jag träffade min sambo som jag fortfarande är tillsammans med nu 6 år senare. Han är 8 år äldre än mig och trots ålderskillnaden var det aldrig några konstigheter med att vi sov över hos varandra. Vi flyttade ihop när jag var 16 och har levt tillsammans sedan dess :)

Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?