• SvenskEngelsk

    Saras UNDERBARA Måbra-Tråd inne på 4:e året

    Heeeeeey Girliez....REDAN 3 mån gått???
    Herregud.....

    Ja, ni vet, vi känner varandra, vssa gått ner massor, vissa ska behålla nuvarande vikt MEN huvudsaken i denna tråd är MÅBRA, support med ALLT från himmel och jord...

    Tack allihopa för alla dessa år..Utan er hade livet sett lite annorlunda ut!

    Tindra, kakis, Magda, Little, EmmaM, Annelie, Clinan, prommis...Missi, Even mfl Och ALLA andra som jag just nu inte kommer ihåg namnen på...TACK för allt genom alla år!

    Nu kör i 3 mån till med underbara inlägg.....FAN höll på glömma Kayas namn då jag srev Inlägg, så kom namnet upp, dina inlägg e KANON!....KAYA!:..haha

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 09:52
    KÄMPA PÅ, min dator är ju trasig MEN jag tänker på er dagligen!!!!

  • Svar på tråden Saras UNDERBARA Måbra-Tråd inne på 4:e året
  • Evve81

    Hade väl en sådär dag igår. Inget vidare väder men en liten prommis blev det. Var ute och busade med barnen en massa med. Det var riktigt kul och tröttsamt. Är tyvärr ganska yr igen. Vad det beror på vet jag inte nåt virus kan jag tänka mig....


  • Tindra04

    Hej tjejer!

    Det är riktigt lugnt här inne just nu.

    Jag längtar efter ledighet, är så trött just nu. Jobbar den här veckan SEN är det ledigt i sex veckor.

    Just nu är söta, rara underbara Magda och hälsar på med sin familj. Vi har det supermysigt! Älskar dig söta lillasyster!

  • 6628

    Halloj!

    Det blev PRECIS som jag sagt, att det skulle bli pissväder när jag går på semester. Och det blev det.
    Hoppas att det inte är sånt här väder i 4 veckor.

    Idag blir det ingen promenad, tror inte imorgon heller.
    Imorgon är jag bjuden hem till min syster på en vinkväll. Hon vann 7 flaskor vin på sitt jobb, problemet är att hon INTE dricker vin, så hon bjöd hem ett gäng vinälskare.

    Ha en trevlig dag trots regnet!

  • SvenskEngelsk

    hej hej!!!
    drar till Lund imon till sönd, måndag är jag verklligen åter igen!
    BACK on track med jobb osv.....

    Kram kram

  • Little

    Hejhej kikar in en sväng, barnen är utanför och kör racer med sina bilar, jag ska städa garaget idag (körde 2 lass till tippen igår) så det blir lite ordning och reda, sen ska vi sortera källaren och det som ska säljas ska vi sätta ut i garaget så det blir lättillgängligt.
    Jag fattar inte hur man kan ha så mkt saker och LEKSAKER!!! och det mesta är ju som barnet och fått i julklappar/födelsedagar och ärvt.

    Funderar på om man kanske skulle försöka hitta en loppis och sälja lite småkrafs där, kan ju vara lite kul framförallt.

    En vecka kvar med jobb sen blir det semester/föräldraledigt i 4 veckor!

    Går på inflammationshämnade nu då jag fått inflammation i båda axlarna nu (har gått med det mer eller mindre sedan början av mars.) plus att jag fick medicin mot magkatarr (biverkning av den medicin jag fått för axlarna), ja och så lite cocillana för den jobbiga hostan från förkylningen.
    Livet är underbart!

    Förresten så har jag köpt en spikmatta, tror att det fanns några här i tråden som även har en, flera på mitt jobb har spikmattor och är nöjda av resultatet.
    Väldigt avslappnade måste jag säga och jag tror att det hjälpt lite bl a nerven som ligger i kläm i höfterna (enligt läkaren).

    SE
    Har så bra i Lund, iofs såär du kankse på väg tillbaka nu men visst är Lund en underbart mysig stad nu på sommaren! Så vackra hus!! Vi är inte direkt bortskämda med sådana hus här i Växjö.

  • clinan

    såja, då var dopet avklarat o jag kan numera även titulera mig som Fru

    2 veckor kvar på mannens semester sen ska jag skärpa till mig rejält med allt som gäller välmåendet för min kropp. Kan inte se ut såhär för då mår jag inte bra. Jag vill minska i storlek för att må bra psykiskt, inte för att jag tvunget ska ha andra kläder o liknande, utan bara för att jag ska känna att jag faktiskt mår bra o trivs med hur jag ser ut.

    Visst hade kunnat börja redan nu. Men jag menar mer som dagliga rutiner jag o Elise. Så att vi kommer ut med vagnen när Thea e på dagis o så.

  • MagdaA

    hej på er alla! vi är fortfarande på resande fot. efter en vecka hos underbara Tina åkte vi till Karlskrona. Igår var det bröllop för Mickes lillasyster. god mat och trevlig fest. vi åker hem i morgon el på tisdag. längtar hem till vårt hus, våra rutiner ch MIN väg! har blivit väldigt lite motion nu under semestern.

    sköt om er alla! SNART är jag tillbaka på riktigt.


    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Little
    clinan skrev 2009-07-12 09:45:34 följande:
    såja, då var dopet avklarat o jag kan numera även titulera mig som Fru 2 veckor kvar på mannens semester sen ska jag skärpa till mig rejält med allt som gäller välmåendet för min kropp. Kan inte se ut såhär för då mår jag inte bra. Jag vill minska i storlek för att må bra psykiskt, inte för att jag tvunget ska ha andra kläder o liknande, utan bara för att jag ska känna att jag faktiskt mår bra o trivs med hur jag ser ut. Visst hade kunnat börja redan nu. Men jag menar mer som dagliga rutiner jag o Elise. Så att vi kommer ut med vagnen när Thea e på dagis o så.
    Stort Grattis!! Hihi här väntar jag fortfarande på att bli Fru W.
  • Evve81

    Clinan: GRATTIS det såg jag inte när jag läste förut!

    Jag kämpar på och har märkt att jag inte har ont i ryggen alls nu när jag inte gympar. Sa till maken att kanske är det så att min rygg inte fixar att gympa längre??? Det vore väldigt trist för jag tycker verkligen att det är kul! Så jag hoppas att det helt enkelt är så att kroppen hämtat sig efter att jag fick Agaton för 1,5 år sedan!!!


  • kaksmulan

    Tittar in en snabbis bara för att få skryta om att jag har varit hemma hos Kaya m familj i deras underbart härliga torp!


    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Evve81
    kaksmulan skrev 2009-07-14 20:47:08 följande:
    Tittar in en snabbis bara för att få skryta om att jag har varit hemma hos Kaya m familj i deras underbart härliga torp!
    Åh vad mysigt!!!!!
  • Kaya

    Kära Kaksmulan! Älskade vän! Det var så himla underbart att få ha er hos oss på torpet, om än bara några timmar - nästa gång är det MINST en weekend, inklusive bad i badtunna och promenad runt gruvan!!! Lova! Och det får inte dröja tre år denna gång... Sen ska väl vi försöka ta oss norrut snart också och hälsa på, kan bli riktigt nostalgisk ibland när jag tänker på tiden up north... Men men detta är ju OT, vi får ta det på telefon/mail...

    ... i tråden vill jag dock påpeka att Kaksmulan bara STRÅLAR av skönhet! Det gjorde hon (du) förut också, men jag blev ändå helt förundrad... Vackra underbara Kaksmulan som är den klokaste jag vet.

    Denna vecka är vi faktiskt i stan måndag-torsdag på grund av att sonen går på ett dagläger från morgon till kväll. Då passar min man på att jobba, och jag passar på att tvätta all smutstvätt från flera veckor tillbaka *puh*, gå till optikern, gå till Arbetsförmedlingen, söka jobb på datorn, umgås med kompisarna som är kvar i stan, gå på gymmet osv. Ganska härligt! Särskilt eftersom jag precis höll på att bli GALEN efter en veckas träningsuppehåll som berodde dels på en lågintensiv infektion (halsen var torr och irriterad, inga andra symptom!), och dels på att det spöregnade dygnet runt och vi var på resande fot så jag inte kunde ta min tillflykt till gymmet utan hade löpning och cykling att välja på! (Förutom promenader förstås, jag gick ju en hel del promenader klädd från topp till tå i regnkläder).

    Jag har ju tränat så intensivt så länge, och inledde semesterperioden med att verkligen fortsätta träna sex eller åtminstone fem dagar i veckan, även om det blev mindre variationsrikt när vi flyttade ut på torpet (typ löpning, löpning, och... löpning!). Sen åkte jag och min man iväg på en EGEN tur utan barn (första gången som vi haft barnvakt mer än typ något dygn!), först till Peace&Lovefestivalen i Borlänge (där sprang jag varje dag när jag vaknade trots att vi somnat vid 3-4 på morgonen och det var 30 grader varmt när jag kom ut vid 10-11 på förmiddagen *CRAZY*), sedan till fjällen där jag vandrade och cyklade varje dag, men sedan var det slut med fitnesstrenden... ha ha... Åkte ner till Uppsala på bröllop och partajade i dagarna tre... Uppe halva nätterna, sov halva dagarna, träffade hur mycket folk som helst och hade SKITKUL men löparskorna fick ligga kvar i bilen... Och efter det hade jag alltså någon konstig känsla i halsen av en infektion som var på väg, medan min man var riktigt rejält förkyld, så det blev en hel vecka utan "riktig" träning.

    Men nu! Är så glad att vara igång igen! Det brukar ju bli LÅNGA uppehåll för mig på sommaren med träningen, tills jag börjar må riktigt dåligt och känna att jag har tappat "allt", men denna sommar får det räcka med denna enda vecka! Dessa fyra dagar som vi är hemma i stan passar jag såklart på att träna på gymmet (medlemskapet blir ändå så dyrt per träningstillfälle under sommaren!). Jag körde 60 min BodyStep och 30 min X-FitExpress igår. Idag 20 min intervall på CT + 60 min BodyBalance. Imorgon 30 min X-FitExpress + 60 min BodyCombat. Torsdag 20 min CT intervall + 60 min PowerYoga... Fredag torpet igen, löpning... och så efter det löpning varannan dag och cykling-egen styrka-egen yoga varannan dag, med någon enda vilodag inemellan.

    Maten sköter jag exemplariskt, som vanligt... Dvs LAGOM mängd guldkant lagom ofta så jag känner att jag har en livsstil som jag kan bibehålla på sikt, och i övrigt massor av nyttig mat...

    ... typ gädda... Ha ha Kaksmulan

    KRAM
    K

  • kaksmulan

    mmm gädda....

    Helt allvarligt har jag varit tvungen att ändra åsikt om denna fisk! Sen vi flyttade till Bjännsjö så har det blivit några gäddor som skulle tillagas. Jag har gruvat mig så hemskt och maken har fått stått för själva tillagandet av denna slemmiga och äckliga fisk. MEN den har faktiskt varit riktigt god! Massor av smör, vitlök och citron och salt tillsammans med det vita mjälla köttet har varit en riktig hit! Nu bjöd Kaya också på en nyuppdragen gädda tillagade med bla anjovis! Supergott! Barnen åt så det stod ut genom öronen! Tänk att man har så stora barn så att de kan hjälpa till att dra in mat i huset!


    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Evenstar

    Hej Vänner,

    Ett litet livstecken. Vi kom hem från Kreta imorse 05.30 så jag är lite mör.

    För den som vill finns lite bilder publicerade i min blogg.

    missnenya.wordpress.com

    Hoppas ni njuter av sommaren!

  • clinan

    Nu är Kiviks marknad slut för detta året och jag likaså i mina ben. Gick 4 timmar i måndags, 5 timmar igår och nästan 6 timmar idag. Benen känns som om jag går i sirap!

    Jag håller verkligen sommar, lunkar genom dagarna känns det som. Fast det känns som min kropp behöver detta. Känner ingen riktig motivation till att köra igång med någon hårdare träning än, vet inte varför men jag kommer inte pressa mig själv. Vet vad resultatet blir, nämligen ingen träning alls till slut. Just nu ser jag fram emot barnvagnspromenader med hunden medan storasyster är på dagis. Så då kanske motivationen letar sig fram Känner min kropp o vet hur det blir när jag försöker pressa mig själv till träning när jag inte alls e motiverad, blir inge bra

  • SvenskEngelsk

    Hej GRATTIS!!!! Clinan!!!!

    Hej Hopp, Jag har fullt med energi nu och ska bli av med dessa återkommande kilon åter en gång, tur de går for ner med,.....Upp tr ju bara en helg....haha!!!

    Startar en ny tråd åter igen ikväll......Ok???

    Men nya tag, SNART ny termin, haha, säger jag som börjat jobba igen såklart!!! Och som nu tvättat, motinerat k 06, jobbat sen 07, städa alla rum och de DOFTAR ljuvligt, Ps, har ju plockat blåbär med som ja åt nu i filen!!! MUMS!!!!!

    Hitta till nya tråden älsakde ni....

Svar på tråden Saras UNDERBARA Måbra-Tråd inne på 4:e året