Pergotime dag 1
I dag är det dax för pergo dag 1 så nu väntas på biverkningar :) haahah fick typ massor av primolut så varför skulle jag klara mig nu .
Men änltligen känns det som om man e på g :)
Någon mer som börjar i dagarna ?
I dag är det dax för pergo dag 1 så nu väntas på biverkningar :) haahah fick typ massor av primolut så varför skulle jag klara mig nu .
Men änltligen känns det som om man e på g :)
Någon mer som börjar i dagarna ?
Mini Söderling skrev 2009-08-25 10:44:17 följande:
Jag är inne på min andra pergo-kur. Har bara en tablett kvar att ta. Sen får vi se om det blir nån äl. Förra pergo-kuren gav ingen ägglossning.
Mini Söderling skrev 2009-08-25 10:58:03 följande:
hej hopp
var hos gyn i dag och som ni vet inte ätit pergo denna mån , men han såg en äggblåsa och jag ska dit på tors igen för att se om jag haft ägglossning :)
som vanligt så hoppas jag att denna månad är vår månad :)
Nuni har du någon ide eller sätt du ska ta till för att gå ner i vikt ? jag är inte överviktig men har på 6 mån gått upp nästan 10 kg som jag känner att jag måste bli av med , för två veckor sedan bestämde jag mig för att inte äta skit i veckorna (vilket jag gjorde varje dag och skulle kunna om jag fick ) och det är riktigt tufft i mellan åt men jag kämpar på .
Kram
Mini Söderling skrev 2009-08-31 19:14:26 följande:
Jag har också varit hos gyn idag! Tycker inte att jag har fått tillräckligt med hjälp förut men idag fick jag massor med info och så vidare. Jag tror att gyn märkte att jag var ganska påläst så jag fick allt jag bad om! Jag ska dessutom tillbaka och kolla med blodprov på dag 20. Han ville även att min "man" som han sa (vi är ju inte gifta än, men det lät så mysigt så jag påpekade inte detta) skulle komma och lämna spermaprov.
MEN jag hade ett finfint ägg på 1.6 cm! Wiii :) Så om mannen lyckas pricka det så slipper han att lämna spermaprov (snacka om prestationsångest, haha).
Jag är glaaaad idag äntligen lite hopp!
Hej florearnce
Va roligt det låter , vist är det härligt med lite hop :)
Jag ska till gyn i morgon då ska vi se om mitt ägg har släppt ,
Men världen gör det inte lätt för oss , föst var vi och lämnade sperma prov förra måndagen sen ringde dom senare den veckan och sa att dom råkat missa något och vi måste göra om det så vi var där i måndags igen , plus att jag var på gyn i måndags och fick veta att jag hade ett ägg som kanske släpper och att vi skulle ha sex tis kväll torskväll , men vad händer jo natten mellan mån och tis blir min son på 5 år sjuk och vi fick läggas in på sjukhus och övernatta mellan tis och onsdag , men vi var lite fräcka och när lilleman sov tog vi toan på sjukhuset (vore ju lite roligt om vi lyckades ) ahahah vilket liv man skaffats sig .Nu e vi hemma igen sonen har luginflammation och får följa med mig i morgon till gyn ska försöka förklara lite fint för honom att han får vänta i vänt rummet ,
Kram på er
Mini Söderling; Hahahaha, på toan på sjukhuset?? Haha. Det kan ju bli en rolig historia för framtiden :) Vet du hur stort din äggblåsa var i måndags? Min gyn sa inget om när man skulle ha sex... Alltså, det här med att ha sex varje/varannan dag. Vi har alltid det varje dag när det är äl-tider, det kanske är dumt... Eller? Ska vi vänta tills på fredag nu kanske. Guuud vad konstigt det känns att schemalägga sådant!!!!
Hej florence
Japp toan på sjukhuset fick det bli :)
min gyn sa att min äggblåsa låg på 20 , han sa till oss att det är större changs att lyckas om man har sex varannan dag för att då hinner spermierna bygga upp sig bättre , så vist håller med dig inte känns det så kul med schema lagt sex men vi kör på det just vid ägglossning .
Han sa från dag 12 sex varannan dag i tio dagar , ligg gärna kvar en stund efter sex.
ska till gyn i dag vid tre och kolla om äggblåsan släppt , hoppas verkligen
kram
Ok, ja, folk säger ju olika. En del säger att det inte spelar någon roll om man ligger kvar och att man kan ha sex varje dag... Hoppar över sex idag då :) Jaja, det visar väl sig. Förra gången jag blev gravid (abort för flera år sedan) så hade vi sex varje dag (hade precis träffats) och det gick ju.
Ja vist är det så att alla säger olika och alla gör olika och blir gravida, eller inte gravida, så det är väl upp till alla och välja själv , men jag körde samma sätt som nu innan jag fick mina tvillingar så jag kör på det .ska du tillbaka till gyn något ? eller är det den långa väntan som gäller ? hade du ätit pergotime denna mån ?
Jag ska tillbaka och ta blodprov på dag 22 tror jag att det var... Jag har ingen tid bokad utan kunde bara komma förbi till sköterskan. Japp, jag äter pergo 50mg, fick nytt recept på 3 gånger som jag hoppas på att jag ska slippa hämta ut :)
Hej
Var på gyn i dag och det gick åt h......ete :(
Min äggblåsa var kvar och nu växt till 24 den kommer ej släppa utan att bli en cysta , så det blir pergotime nästa mån sen ska jag köra på ägglossningstest när det visar ska jag ta en spruta (som jag ej tagit tidigare ) men just nu känner jag mig bara ledsen.
Men fyyy! Men ändå bra att det finns något att göra nästa månad... Fan det finns så mkt som kan gå snett!
Hej florence
hur går det ? vilken dag är du på nu ?
själv längtar jag till mens så jag kan få starta :)
Hej! Jag är på dag 22 och har precis varit och tagit blodprov! Svaret kommer om en vecka. Jag har sjukt ont i brösten och det gjorde väldigt ont i magen runt dag 14-15 så jag tror att jag har haft äl iallafall. Ska bli mkt spännande att se om det stämmer...
Jag håller mina tummar :)
Tack :) Jag sår svar nästa vecka, samma dag som bim typ så det kommer ju bevisas på ett eller annat sätt då :)
Hallå florence
så nyfiken hur går det ?