• FruHeo

    Majmammor 2007 del 13

    Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

    Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

    Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

  • Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • RosaNapp

    cii: vad skönt att det är bättre nu.
    Bf är den 12 April.

    Nä, han var inte med på ul, men det var för att han trodde att jag ville att han skulle vara hemma och ta barnen. Så sa han.

    Tror inte jag får med L på att köpa en på blocket. Ska det köpas ska det köpas nytt och det håller jag egentligen med om. Vill inte lägga ut mer än nödvändigt. Än så länge kan vi nog krama ur lite mer ur den, det är när den ska torka som den stannar. Så disken blir ju ren, men inte torr. Hur länge den kan hålla sig så har jag dock ingen aning om. Kan ju lika gärna smälla imorgon som nästa vecka.

  • FruHeo

    Cii: Härligt att det verkar vända. Blir han påverkad av den kalla luften??? Kan ni gå till någon ödslig lekpark så han får gunga lite eller blir det för jobbigt?
    Film? Rita? Pyssla? Bygga lego? Baka? Hur mycket orkar han???
    Ut och åka bil låter väl som en bra sysselsättning.

    RosaNapp: oooh roligt med rul! Gissar att det är diskmaskinen som är trasig. Tröttsamt!!

    Var på t-ul idag, spännande må jag säga! De bytte helt plötsligt kön på pyret. Tidigare har de sagt att det varit 95% chans eller nått, men nu så var de stensäkra att det var det andra könet. Jag blir förvirrad!!!!!!!!!!!!
    Det återstår väl att se i februari hur det blir. Men pyert växer bra, väger 1050gram beräknade de, helt otroligt, bara 245g kvar så väger h*n som Saga gjorde när hon föddes.....
    Flöde, fostervatten etc. såg bra ut vilket är så jääävla skönt!

  • 2små2stora
    FruHeo skrev 2009-11-09 14:13:49 följande:
    Cii: Härligt att det verkar vända. Blir han påverkad av den kalla luften??? Kan ni gå till någon ödslig lekpark så han får gunga lite eller blir det för jobbigt?Film? Rita? Pyssla? Bygga lego? Baka? Hur mycket orkar han???Ut och åka bil låter väl som en bra sysselsättning.RosaNapp: oooh roligt med rul! Gissar att det är diskmaskinen som är trasig. Tröttsamt!!Var på t-ul idag, spännande må jag säga! De bytte helt plötsligt kön på pyret. Tidigare har de sagt att det varit 95% chans eller nått, men nu så var de stensäkra att det var det andra könet. Jag blir förvirrad!!!!!!!!!!!! Det återstår väl att se i februari hur det blir. Men pyert växer bra, väger 1050gram beräknade de, helt otroligt, bara 245g kvar så väger h*n som Saga gjorde när hon föddes.....Flöde, fostervatten etc. såg bra ut vilket är så jääävla skönt!
    Är det säkert att det bara är en

    Nu har jag sett schemat för min kommande 3 dagars kurs 8:30-17{#lang_emotions_surprised} jag kommer att vara helt död på fredag när jag ska jobba natt då.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • FruHeo
    2små2stora skrev 2009-11-09 14:16:40 följande:
    Är det säkert att det bara är en Nu har jag sett schemat för min kommande 3 dagars kurs 8:30-17 jag kommer att vara helt död på fredag när jag ska jobba natt då.
    JA det är säkert! De har faktiskt titttat typ 300ggr snart och alla gånger utom första gången då det var två. Men tvåan har aldrig varit mer än en hinnsäck! Så, ja eh, nej det är en.

    Hm låter inte så najs att jobba natt efter de där turerna
  • Evsi

    vart hemma med en hostig och förkyld Simon..ja Lucas fick oxå stanna hemma men han mår bra.
    Är bara i v.7 men har redan ont i ryggen och är sjukt trött.. kommer inte ihåg att det var så här jobbigt med de första 2 graviditeterna.. iförsig gick jag hemma och kunde vila då, med hjälp av Sören. nu är han mest sur & vresig *suck*
    Men dte känns redan bättre när man gnällt av sig lite {#lang_emotions_wink}

    Rosa napp: tråkigt med diskmaskinen, hoppas den går att fixa...eller är den helt död?
    Kul med rul


    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • 2små2stora

    Här verkar Joachim har åkt på något. Han har ont i benen, magen och är sträv i halsen. Inte någon feber att tala om än. Så K får vabba denna vecka och så håller vi tummarna för att J inte åker på något har precis fått henne att sova hela nätterna igen genom ordentliga inhalationer.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13