• Granada

Vi i Spanien. Nr 8

Dâ jag inte lyckats finna nâgon ny trâd efter att den gamla gâtt ut sâ startar jag en ny. Hoppas alla hittar hit! Även nya är välkomna

• Svar på tråden Vi i Spanien. Nr 8
  • lottizm

granada: usch vad hemskt!! hoppas att han mar battre nu, men fy vad trakigt att det hande precis nar ni hade besok. Guille hade ju laringitis for nagra veckor sedan och hade svart att andas, det var jattelaskigt. vi fick remiss att ta med till akuten men som tur var sa blev han battre sa vi slapp det.

har har vi precis flyttat och har saklart problem med tanten i gamla lagenheten som inte vill betala tillbaka var fianza... jag ar sa trott pa allt...

men en glad nyhet iaf, vet inte ens om jag har sagt det har men nu ar det antligen syskon pa vag har efter tva missfall for mycket. var pa ul igar och det blir en liten lillebror- en kille till, bf 2 mars

• mamma i malaga

Lottizm.- Åååå, vad mysigt! Stort grattis till dig!! Det är jätte härligt med två prinsar Och vad skönt att du gått så långt att du sett könet, då är man ju liksom på den "säkra sidan".

Granada.- Fy vilken hemsk upplevelse... Men tur att det inte var influensan iallafall. Du får försöka hålla honom lite isolerad nu om du har möjlighet tills man ser om influensan verkligen sprider sig så mycket som man fruktat. Hur är det i Spanien egentligen, kommer folk att vaccinera sig? Här är man rädd att inte tillräckligt många tackar ja till vaccin och att den då förlorar sitt syfte. Tydligen bör 75 % av befolkningen vaccinera sig om det ska stoppa spridningen något sånär.

Hoppas ni har en skön lördagskväll allihopa! Själv sitter jag med te, en skål smågodis och lillebror på armen... Han har ju ingen direkt dygnsrytm ännu så vi får väl se hur natten blir...

• Granada
    lottizm skrev 2009-10-17 10:44:04 följande:
    granada: usch vad hemskt!! hoppas att han mar battre nu, men fy vad trakigt att det hande precis nar ni hade besok. Guille hade ju laringitis for nagra veckor sedan och hade svart att andas, det var jattelaskigt. vi fick remiss att ta med till akuten men som tur var sa blev han battre sa vi slapp det.har har vi precis flyttat och har saklart problem med tanten i gamla lagenheten som inte vill betala tillbaka var fianza... jag ar sa trott pa allt... men en glad nyhet iaf, vet inte ens om jag har sagt det har men nu ar det antligen syskon pa vag har efter tva missfall for mycket. var pa ul igar och det blir en liten lillebror- en kille till, bf 2 mars
    âh vad kul! Har tänkt mânga gânger om det inte är er tur med syskon snart men har inte velat frâga. Stort grattis till lillebror Trist med fianzan. Vâran värd är sâ trevlig att vi slapp betala sista hyran nu för oktober utan de tar fianzan som hyra.

Jo dâ, nu mâr Alonso bra. Fattas bara efter sâ mânga dagar pâ sjukhus.
    Den 20:e fyller Alejandro 1 âr. Inte klokt vad tiden gâr. Nât litet kalas ska vi nog ha men jag har ingen aning om vad vi ska köpa i present. Han har ju precis allt efter storebror.
  • Bicho

Granada: Fy vad hemskt, undrade faktiskt vart ni tagit vägen men inte haft tid att höra av mig. Hoppas ni far medicin hemma om det skulle komma igen, sant underlättar verkligen & stackars Alsonso som maste varit skräckslagen med alla marsmännsikor springandes omkring sig. Bra att ni är hemma i alla fall & snart flyttar ni:)
    Lottizm: Grattis till lillebror, vad kul!!! Jobbigt med la fianza, tänk att de alltid ska trilskas med den.
    Angaende vaccination av la gripe A kan jag säga att min svager som är sjuksköterska inte kommer att vaccinera sig även om han borde. Tycker inte det behövs & finns för manga risker.

trevlig dag alla

• lottizm

ni som varit i Sverige nyligen, eller fatt besok, vad har ni flugit med for flygbolag?? jag forsoker leta efter biljetter for att aka i januari men hittar ingenting

• Granada
    lottizm skrev 2009-10-22 12:54:30 följande:
    ni som varit i Sverige nyligen, eller fatt besok, vad har ni flugit med for flygbolag?? jag forsoker leta efter biljetter for att aka i januari men hittar ingenting
    vi flyger endast med norwegian nu för tiden. Vet dock inte frân vilka orter de flyger....
  • Vombell
    Granada skrev 2009-10-22 21:10:44 följande:
    vi flyger endast med norwegian nu för tiden. Vet dock inte frân vilka orter de flyger....
    Det är samma bolag som vi kollar på nu. Syrran har bokat en resa för sig, sambon och bebisen i december. Tur och retur teneriffa-Stockholm blev 4200 kr för alla tillsammans. Helt ok!

Grattis till bebisen förresten! Så roligt för er med en lillebror
  • lottizm

jag får nog försöka inse att det inte blir någon resa på ytterligare något år norwegian flyger från Alicante till Stockholm eller Oslo, inte en siffra rätt... usch vad trist.

• mamma i malaga

Lottizm.- Är det Gbg du flyger till? ISåfall är väl Ryanair ett alternativ för dig? Dom flyger iaf mina kompisar med som bor i Alicante. Dom brukar ha bra priser också (och eländig service men det kan man ju överleva på en så kort flygresa...)

• lottizm

jo men tiderna funkar inte, flyget tillbaka ar framme i Alicante sent pa kvallen och da gar det inte att ta sig darifran... sist nar vi flog tillbaka fran Sverige i februari sa fick vi sova pa flygplatsen i Alicante, det gor jag inte om. det ar lagom krangligt att ta sig harifran till Alicante ocksa men det gar val att overleva om man maste, men som sagt sa gar det inte nar det ar sa sent.
    mamma i malaga skrev 2009-10-23 11:13:39 följande:

Lottizm.- Är det Gbg du flyger till? ISåfall är väl Ryanair ett alternativ för dig? Dom flyger iaf mina kompisar med som bor i Alicante. Dom brukar ha bra priser också (och eländig service men det kan man ju överleva på en så kort flygresa...)
  • salamanca

Hej, har inte varit in här på ett tag. Är tillfälligt i Sverige ett tag men skall hem snart igen. Är det samma hysteri gällande influensan där? Hur är det med vaccinationer?

• lottizm
    salamanca skrev 2009-10-29 12:29:32 följande:
    Hej, har inte varit in här på ett tag. Är tillfälligt i Sverige ett tag men skall hem snart igen. Är det samma hysteri gällande influensan där? Hur är det med vaccinationer?
    jag tycker det verkar vara mer hysteri i Sverige än här, nu har det varit väldigt tyst om influensan här ett tag. vaccinationerna har inte börjat än, 16 nov hörde jag sist på nyheterna men det känns väl optimistiskt, är det något som funkar uselt här så är det väl allt som har med organisering att göra, åtminstone i den här delen av landet.

jag är lite nojig ändå, vi åker till Sverige en sväng redan 25/11 och som gravid vill jag ju helst slippa åka på svininfluensan. men nu läste jag någonstans att det ändå tar tre veckor efter vaccination innan antikroppar bildas?? då hjälper det ju inte om jag skulle få sprutan precis innan vi åker.

hoppas det är bra med alla. här har jag suttit uppe själv sen 6, sambon trillade in då så jag fick gå upp och låsa upp dörren... är jätteförkyld som vanligt, jobbig magkatarr och så har vi trevliga grannar på andra sidan gatan som har haft lite efterfest i några timmar... Guillermo sover fortfarande iallafall, men han vaknar nog när som helst.

funderar på om det är rätt att säga "feliz" dia de todos los santos, men hur som helst, ha en bra dag allihopa
Svar på tråden Vi i Spanien. Nr 8