Jag har också alltid velat ha flera barn. Såg framför mig ett stort hus och fyra-fem ungar som sprang in och skoj och stimmigt runt matbordet och syskon som leker glatt med varandra.
Nu efter första graviditeten känner jag bestämt att det inte blir fler barn.
Graviditeten var hemsk, flera månader av självmordstankar och ångest. Sen en rädsla för både förlossning och kejsarsnitt samt depression under dom första månaderna som mamma.
Jag har fullt upp med att ta hand om ett barn, är ofta så slut att jag bara gråter på kvällarna av all press och jag och min sambo tjafsar mer än någonsin och vi har inte lika mycket fina stunder med varandra eftersom all energi jämnt går åt till lillen.
Huset ser ut som kaos, vi hinner aldrig ikapp och egentid och intressen måste planeras och där får ingen av oss så mycket som vi skulle vilja. Sömnbrist, irritation, förstörd kropp, psykiskt dåligt mående, att aldrig känna sig tillräcklig och däremellan en jävla massa tvätt...
Vissa säger att det är så himla värt allt jobbigt men så känner faktiskt inte jag, jag skulle inte vilja vara utan mitt barn men det var inte värt allt jobbigt jag har gått igenom.
I efterhand är jag glad att jag inte hade en aning om hur tufft allt var för då skulle jag vara helt utan barn.