• Schwerdfeger

mindre värda barn?

Det är så mycket prat när någon får reda på att man ska ha barn, framförallt om man nu är ensamstående!
    det är alltid en massa frågor innan gratulationen kommer, ex e du tillsammans med pappan?, kommer han ta sitt ansvar, klarar du detta själv mm!

varför kan man inte få samma glada gratulation när man är ensamstående?
    ingen är redo att skaffa barn, man växer med sig i rollen och känner man verkligen att man vill behålla det oavsett vad så är det inget fel med det!

barnet mår inte bättre av att leva med båda föräldrarna , det är upp till den ensamstående att göra så att barnet får en lyckad uppväxt!

är vi ensamstående mindre värda ett barn jämfört med dem som får ett med en pojkvän?! varför tror folk att vi ensamstående mammor inte kan klara av ett barn på samma sätt som ett par?

• Svar på tråden mindre värda barn?
  • Schwerdfeger
    Stinky skrev 2010-02-05 22:33:40 följande:
    vadå så du tycker att jag ska ta mitt barn som en vän? att jag bryr mig mindre om mina vänner än familjen är nog något som alla gör!

mitt barn är väl ändå den närmaste familjemedlem jag kommer att ha? tycker du själv att det du skrev lät logiskt?
  • Stinky
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 22:43:54 följande:
    vadå så du tycker att jag ska ta mitt barn som en vän? att jag bryr mig mindre om mina vänner än familjen är nog något som alla gör! mitt barn är väl ändå den närmaste familjemedlem jag kommer att ha? tycker du själv att det du skrev lät logiskt?
    Men vafan? Är du tysk, eller nåt? Du verkar ha VÄLDIGT svårt med språkförståelsen. Var har jag skrivit att du ska vara vän med ditt barn? Scheisse!
  • Schwerdfeger
    Stinky skrev 2010-02-05 22:47:29 följande:
    du skrev att om jag har empatistörning kan det bli problem för mitt väntade barn?!
    jag skrev klart och tydligt att jag har massvis med empati och sympati för min familj, så varför skulle jag då inte få det för mitt barn som blir min familj??
    det var du själ som skrev det så! och har du redan glömt får du ta och dra dig upp lite och läsa vad du skrev! 
  • Stinky
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 22:52:47 följande:
    du skrev att om jag har empatistörning kan det bli problem för mitt väntade barn?! jag skrev klart och tydligt att jag har massvis med empati och sympati för min familj, så varför skulle jag då inte få det för mitt barn som blir min familj?? det var du själ som skrev det så! och har du redan glömt får du ta och dra dig upp lite och läsa vad du skrev! 
    Du har fortfarande problem med det svenska språket, fräulein. Läs om, och framförallt: tolka rätt!
  • Freddan
    HäxanSurtant3 skrev 2010-02-05 19:16:43 följande:
     Näe, jag är stolt ensamstående ! Det blir du också TS
    Varför då?
    Är du korkad så räkna med att jag är elak.
  • Freddan
    Eisa skrev 2010-02-05 22:06:31 följande:
    Personligen skulle jag aldrig palla en sambo att ta hänsyn till OCKSÅ. *ryser av tanken* Hör av dig om du undrar nåt.
    Självbevarelsedrift när den är som bäst.
    Är du korkad så räkna med att jag är elak.
  • M C
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 19:05:02 följande:
     Jag jämförde inte mord med abort, jag sa att jag tyckte att det va mkt fel att använda abort som preventivmedel och att det är nästan som barnmord om man gång på gång gör det hela tiden, för att jag anser att ett liv är något med hjärta! jag har tänkt över min åsikt om abort, har man blivit gravid pga dåliga handlingar som t.ex blivit våldtagen så är det självklart att man gör abort! gränsen för abort som prev medel anser jag när man gör mer än en abort om man vägrar skydda sig med annat! jag pratar om abort inom Sverige och vitt jag vet så kan man inte bli stenade för att man föder fram ett barn här!   och det var kanske fel ord från mig att använda mord i samband med abort men vad ska mna annars kalla 5 aborter på rad? sen kan folk få kalla mig lågbegåvad eller omogen eller att jag inte har rätt att skaffa barn pga den åsikten men jag tycker som ja tycker inom aborten och jag blir faktiskt ledsen när folk använder abort som prev medel för att varför förhindrar man inte att bli med barn istället för att gå och ta bort det? det är ändån ett barn!
    "jag är emot abort, jag ser det som att mörda ett barn! tyvärr gör jag det och jag själv skulle aldrig kunna ta bort barnet som växer i mig! "

Det var inte det du sa. Inlägg 13.

Sen måste du lära dig skillnaden på sak och person, de inlägg jag läst har pratat om dina åsikter i frågan som är ganska graverande. De talar om dina åsikter, inte om din person. Det du säger antyder lågbegåvning står det om jag inte minns fel. Inte att du är lågbegåvad. Stor skillnad. Den ena kan du faktiskt göra nåt åt och den är OK att kommentera.

Sen är du bara 20 eller nåt, det är hel OK att vara omogen då. Ta dig inte illa vid. Alla är omogna vid 20. Men du kan inte säga att två celler som sitter ihop är ett barn. Det har inget hjärta, ingen ryggmärg, ingenting som ens påminner om ett barn. Ett foster är inget liv.
    Är det inte viktigare att kvinnan slipper leva under ångest, förföljelse eller förtryck än att foster ska få förtursrätt? Kvinnan kan ju vara din mamma...
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Schwerdfeger
    Stinky skrev 2010-02-05 22:55:04 följande:
    jag kan inte mer än att tolka det du skriver! du kanske får skriva det annorlunda så att man kan tolka det rätt nästa gång!
  • Schwerdfeger
    M C skrev 2010lågb-02-05 22:59:42 följande:
    "jag är emot abort, jag ser det som att mörda ett barn! tyvärr gör jag det och jag själv skulle aldrig kunna ta bort barnet som växer i mig! " Det var inte det du sa. Inlägg 13. Sen måste du lära dig skillnaden på sak och person, de inlägg jag läst har pratat om dina åsikter i frågan som är ganska graverande. De talar om dina åsikter, inte om din person. Det du säger antyder lågbegåvning står det om jag inte minns fel. Inte att du är lågbegåvad. Stor skillnad. Den ena kan du faktiskt göra nåt åt och den är OK att kommentera. Sen är du bara 20 eller nåt, det är hel OK att vara omogen då. Ta dig inte illa vid. Alla är omogna vid 20. Men du kan inte säga att två celler som sitter ihop är ett barn. Det har inget hjärta, ingen ryggmärg, ingenting som ens påminner om ett barn. Ett foster är inget liv. Är det inte viktigare att kvinnan slipper leva under ångest, förföljelse eller förtryck än att foster ska få förtursrätt? Kvinnan kan ju vara din mamma...

hon skrev att ja är lågbegåvad och det får hon ju tycka om hon!

ja den har inget att leva med innan 5-6 e veckan för sen har den ett hjärta och från och med då har den ett liv!  och jag skulle aldrig kunna släcka livet jag bär inom mig!
  • M C
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 23:03:10 följande:
    Ett foster har inget hjärta så tidigt. Inget centralt nervsystem, inga lungor ingenting som skulle ge det en chans att överleva utanför mamman.

Vad spelar det hrä för roll eg? Din "grej" verkar vara att du är en ung mamma som ifrågasätts. Vad har det med varje kvinnas rätt till sin kropp att göra?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C

Den hrä tråden har helt spårat ut, kan ni snälla låta bli att kommentar TS och andra deltagares eventuella intelligens, kvaliteer eller annat personligt?

Räcker det inte med sakfrågorna?

• Schwerdfeger
    M C skrev 2010-02-05 23:14:25 följande:
    Ett foster har inget hjärta så tidigt. Inget centralt nervsystem, inga lungor ingenting som skulle ge det en chans att överleva utanför mamman. Vad spelar det hrä för roll eg? Din "grej" verkar vara att du är en ung mamma som ifrågasätts. Vad har det med varje kvinnas rätt till sin kropp att göra?
    ett barn kan inte överleva utanför sin mamma förrän i vecka 24! och då har den en liten chans att klara sig men det är ändån ett barn, ett liv!
    jag menar inte nu att det är ett barn vid femte veckan men det är dem veckorna som hjärtat utvecklas och slår! men den har inga lungo osv! men hjärtat slår! annars får du väl gå in och läsa i vilken vecka hjärtat utvecklas så får du ju se själv!
Svar på tråden mindre värda barn?