Schwerdfeger skrev 2010-02-05 19:05:02 följande:
Jag jämförde inte mord med abort, jag sa att jag tyckte att det va mkt fel att använda abort som preventivmedel och att det är nästan som barnmord om man gång på gång gör det hela tiden, för att jag anser att ett liv är något med hjärta! jag har tänkt över min åsikt om abort, har man blivit gravid pga dåliga handlingar som t.ex blivit våldtagen så är det självklart att man gör abort! gränsen för abort som prev medel anser jag när man gör mer än en abort om man vägrar skydda sig med annat! jag pratar om abort inom Sverige och vitt jag vet så kan man inte bli stenade för att man föder fram ett barn här! och det var kanske fel ord från mig att använda mord i samband med abort men vad ska mna annars kalla 5 aborter på rad? sen kan folk få kalla mig lågbegåvad eller omogen eller att jag inte har rätt att skaffa barn pga den åsikten men jag tycker som ja tycker inom aborten och jag blir faktiskt ledsen när folk använder abort som prev medel för att varför förhindrar man inte att bli med barn istället för att gå och ta bort det? det är ändån ett barn!
"jag är emot abort, jag ser det som att mörda ett barn! tyvärr gör jag det och jag själv skulle aldrig kunna ta bort barnet som växer i mig! "
Det var inte det du sa. Inlägg 13.
Sen måste du lära dig skillnaden på sak och person, de inlägg jag läst har pratat om dina åsikter i frågan som är ganska graverande. De talar om dina åsikter, inte om din person. Det du
säger antyder lågbegåvning står det om jag inte minns fel. Inte att du
är lågbegåvad. Stor skillnad. Den ena kan du faktiskt göra nåt åt och den är OK att kommentera.
Sen är du bara 20 eller nåt, det är hel OK att vara omogen då. Ta dig inte illa vid. Alla är omogna vid 20. Men du kan inte säga att två celler som sitter ihop är ett barn. Det har inget hjärta, ingen ryggmärg, ingenting som ens påminner om ett barn. Ett foster är inget liv.
Är det inte viktigare att kvinnan slipper leva under ångest, förföljelse eller förtryck än att foster ska få förtursrätt? Kvinnan kan ju vara din mamma...