Daniel1971 skrev 2014-01-25 13:11:27 följande:
Till er som väntar barn och funderar på en gravidförsäkring.
Akta er för Länsförsäkringar.
Vi tecknade en gravid bas+ och vår grabb föddes med gomspalt.
Trots att i vilkoren går att tolka att man ska få ersättning vid denna typ av åkomma fick vi blankt nej.
Vi anmälde detta till försäkringsnämnden som tolkade vilkoren på vårt sätt men Länsförsäkringar gick emot rekomendationerna och sa blankt nej.
Senare när min fru fick svårt ryggskott och vi ansökte om hjälp via denna försäkring fick vi blankt nej.
"det är en åkomma som funnits tendens till hela livet" sa de...
Och att hon burit på vår son mycket hade inte med saken att göra.
De är otroligt otrevliga när man behöver hjälp men så lena i truten när man ska teckna försäkringar.
Min fru och jag är båda tjänstemän och vi tog ut alla våra pensionspengar och sa upp alla försäkringar efter detta. I sammanhanget blev det en stor förlustaffär för Länsförsäkringar, så speciellt smarta och taktiska är de inte heller.
Och om ens villa brinner ner vill jag inte ens tänka tanken om allt krångel som skulle bli med Länsförsäkringar.
Länsförsäkringar är ett skumraskföretag som man ska akta sig för.
Nu är vi helnöjda kunder hos Folksam.
Usch vad tråkigt... Man betalar en massa pengar men får aldrig hjälp vid behov!

Vi har också Folksam, och fick veta i efterhand att om man anmäler inom 14 dagar efter förlossningen att de föds med gomspalt skulle man få 10,000 kr... Det missade ju vi såklart (såg det här på ''Familjeliv'') vi hade full upp med att försöka få igång maten!