• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Här är vår gamla tråd, ni får gärna hoppa in och prata och skriva av er om hur det går för er.
    Gamla tråden ----> www.familjeliv.se/Forum-7-133/m50297695.html

Och vår nya som jag skriver i här nu.....

VÄLKOMNA IN!
    Älskar min man och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...
  • bollanmollan
    bubbel skrev 2010-08-23 11:45:18 följande:
    Nån som fått regelbunden mens EFTER pergokurer?

Jag har för mig att nån skrivit det i nån tråd och tänkte höra om det finns fler...
    Jag skulle ju ha ätit en kur förra veckan men dom finns ju inte att få tag på i Sverige, så jag håller fingrar och tår på att min ÄL kanske kan komma som den ska ändå...

Nån som har erfarenheter?
    Jag tror att man kan få äl månden efter man ätit pergotime, vet att en del äter varannan månad.
  • LillaMy3
    bubbel skrev 2010-08-23 11:45:18 följande:
    Nån som fått regelbunden mens EFTER pergokurer?

Jag har för mig att nån skrivit det i nån tråd och tänkte höra om det finns fler...
    Jag skulle ju ha ätit en kur förra veckan men dom finns ju inte att få tag på i Sverige, så jag håller fingrar och tår på att min ÄL kanske kan komma som den ska ändå...

Nån som har erfarenheter?
    Hoppas lite samma jag. Har typ ingen cykel alls utan. Nu är jag på dag 23 efter sista mensen. Men pergo brukar jag inte ens fått äl vid den här tiden. Nu känns kroppen bara knäpp. Tror inte den har lust att uppföra sig alls utan äl.  Trög i magen som tusan samt att det spänner i äggstockarna. Men käns inte som när jag haft äl med pergo. Så det sker nog inte så mkt....
  • bubbel
    bollanmollan skrev 2010-08-23 16:21:03 följande:
    Jag tror att man kan få äl månden efter man ätit pergotime, vet att en del äter varannan månad.
    tack för ditt svar!

Äter dom varannan månad men ha ÄL varje månad ändå?
    Måste fråga så jag uppfattat rätt...Obestämd
  • bollanmollan
    bubbel skrev 2010-08-23 21:34:05 följande:
    tack för ditt svar!

Äter dom varannan månad men ha ÄL varje månad ändå?
    Måste fråga så jag uppfattat rätt...Obestämd
    Ja, jag tror effekten sitter i av pergon .
  • bubbel
    bollanmollan skrev 2010-08-24 08:43:15 följande:
    Ja, jag tror effekten sitter i av pergon .
    Åh, hoppas detta funkar på mig också, för i så fall ska jag ha ÄL på fredag =)
    Jag testar varje dag för säkerhets skull.
  • bollanmollan

tyvärr vet jag inte om den kan bli senare eller så, men jag håller tummarna att du får äl snart.

• MiHijo

Får väl uppdatera mig lite här nu när jag ändå orkar.

Varit på akuten för blödningar, men som sagt var så ser dom inget foster. förra fredagen tog jag ett blodprov och det fick jag svar på igår när jag var på gyn, det är ingen vanlig graviditet så jag fick lämna blodprov igår igen sen åkte jag hem. Men fick ondare i magen igår igen och fick en akut tid på gyn fast i en annan stad, ca 3 mil härifrån. där sade dom att hcg provet som jag tog inte hade gått upp alls mkt sen i fredags. så tog som sagt ett nytt igår, ska ta ett till på fredag och sen ett på måndag sen efter det på måndag ska jag göra VUL igen för att se om dom ser ngt mer, och har proverna gått upp lite så får dom leta efter fostret på annan plats och lägga in mig för operation.

Har inte alls stor lust till detta känner jag, mycke med skola och allt annat runt omkring just nu. Jag har verkligen inte tid med detta :S Orolig, kan knappt sova eller ngt...

Men nu får vi se vad som händer fram över......är jag inte inne så mkt så tror jag att ni förstår. men jag uppdaterar så fort jag orkar m.m.

• bubbel
    MiHijo skrev 2010-08-25 07:07:20 följande:

Varit på akuten för blödningar, men som sagt var så ser dom inget foster. förra fredagen tog jag ett blodprov och det fick jag svar på igår när jag var på gyn, det är ingen vanlig graviditet så jag fick lämna blodprov igår igen sen åkte jag hem. Men fick ondare i magen igår igen och fick en akut tid på gyn fast i en annan stad, ca 3 mil härifrån. där sade dom att hcg provet som jag tog inte hade gått upp alls mkt sen i fredags. så tog som sagt ett nytt igår, ska ta ett till på fredag och sen ett på måndag sen efter det på måndag ska jag göra VUL igen för att se om dom ser ngt mer, och har proverna gått upp lite så får dom leta efter fostret på annan plats och lägga in mig för operation.

Har inte alls stor lust till detta känner jag, mycke med skola och allt annat runt omkring just nu. Jag har verkligen inte tid med detta :S Orolig, kan knappt sova eller ngt...

Men nu får vi se vad som händer fram över......är jag inte inne så mkt så tror jag att ni förstår. men jag uppdaterar så fort jag orkar m.m.
    Usch vännen...
    Hoppas allt går bra!
    Ta det lugnt och vila så mycket du kan och tänk inte på att du "måste" uppdatera här...
    Vi förstår att du inte orkar.
    Kom tillbaka och berätta hur det går när det känns okej för dig att göra det!

Många kramar{#emotions_dlg.flower}
  • LillaMy3

Usch så jobbigt. Hoppas det i vart fall inte sitter någon annan stans...

Tänker på dig och hoppas det snart är bättre med dig!
    *kram*
  • Fimpen72

vad jobbigt det måste kännas. Hoppas du snabbt får klarhet i vad som händer och sker.
    *kram*
  • Luscious1

Hej !  : )
    Jag har pco och är inne på andra månaden av pergotime enkeldos, jag har ägglossning när som helst och hoppas innerligt på ett plus om några veckor.

Följ gärna min blogg och ni är välkomna till att diskutera och fråga där.

Kram Linda

www.lindsey.devote.se

• MiHijo

Kikar in en sväng...

I förgår när jag hade rejält ont i magen ringde jag till gyn IGEN! hon kollade provet som ag tog två dagar innan innan hon sade ngt annat. Proverna hade sjunkt lite, men nu tog jag ett nytt igår (fredag) och "hoppas" att det sjunker ännu mer.

men nu blöder det rätt mycket, så jag antar att kroppen stött ut det själv nu :S
    Tufft just nu, men få se vad läkaren säger nästa vecka. om man behöver skrapas eller inte...någon som vet något om detta.

nu ska jag även ta tag i min vikt, eller 8 kilo bara, men sen hoppas jag att jag slipper pergo å sån skit igen, men detta var inget roligt att vara med om.

• MiHijo

Uppdatering, varit på sjukhuset idag för gynkontroll och blodprov igen.
    Det var ett helt vanligt missfall....

Tråkigt att det skulle bli så, men nu är det bara att fokusera på jobb och skola igen ett tag tills man är klar med det. Och även gå ner i vikt.  Sen så börjar vi ge oss på igen och se om något händer.

Men kommer att fortsätta att kolla in här iaf, och håller tummarna för alla er andra.

• bubbel
    MiHijo skrev 2010-08-30 18:58:48 följande:
    Uppdatering, varit på sjukhuset idag för gynkontroll och blodprov igen.
    Det var ett helt vanligt missfall....

Tråkigt att det skulle bli så, men nu är det bara att fokusera på jobb och skola igen ett tag tills man är klar med det. Och även gå ner i vikt.  Sen så börjar vi ge oss på igen och se om något händer.

Men kommer att fortsätta att kolla in här iaf, och håller tummarna för alla er andra.
    Usch tycker så synd om dig...
    Jag vet hur det känns...

Kram{#emotions_dlg.flower}
  • MiHijo

Ja det är inte lätt. Men nu väntar vi med detta te slutet av året iaf. Så jag blir klar med skolan och massa annat.

• LillaMy3

MiHijo. sån tur att det inte var x i vart fall. Men mf är ju jobbigt det också...

Själv så fick jag plötsligt mens av mig själv. Väldigt konstigt. Dessutom ca 29 dagar efter sista. Ännu konstigare tycker jag. Men pergo får jag ju 40 dagars cykler. Så då kanske jag hade äl ändå. Eller inte. Kan ju blöda ändå. Men det har jag aldrig gjort förr. Ja ja. Skall se om det händer en gång till. Sen blir det nog pergotime senare i höst annars.

• MiHijo

Hej tjejer!
    Har en jobbig perido framför mig nu så nu måste jag ta o ordna upp livet lite.
    Så jag stänger nog ner min familjeliv helt och hållet. Lr så låter jag bara bli att logga in men jag får se hur jag gör.

LYCKA TILL ALLIHOPA som försöker att bli gravida!

KRam till er alla!

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...