Your Mama Bear skrev 2013-06-23 01:32:40 följande:
GRATTIS!
Kom han för tidigt? Hade för mig att du skulle få i juli.
Nej, första barnet som inte kom tidigt. Han tittade ut BF+2. Men minst av alla var han ändå så här ammas det förbrilt

. Vet att det var andra som grunnade över en trea...eller inte. Nu har lillebror hunnit bli en vecka och vi har liksom kommit in i 3-barnslivet.
Jag vet att någon oroade sig över kroppen. Jag har haft tur med lätta graviditeter och förlossningar. Den här var inget undantag. 3,5 timme tog det från första värken. Vi var på förlossningen i 16 minuter innan han föddes, så en riktig raketbebis. Speack inget, förlorade minimalt med blod. Hemorrojder från inte denna värld dock, så det är väl vad jag kommer att få leva med. Har blivit mycket bättre under veckan men som sagt det är nog något jag kommer att få leva med och konsekvens av tre graviditeter och tre förlossningar. Överkomligt med tanke på vad jag fått ut av det

. Ska försöka bättra mig med knipövningar.
Sedan måste jag säga att det är verkligen fantastiskt att få uppleva ett syskonskap med lite längre åldersskillnad. Våra "stora" är ju på många sätt så självständiga nu och har varandra. De har varit så fantastiskt kärleksfulla, omsorgsfulla och visat så mycket hänsyn gentemot sin nya lillebror att man nästan blir tårögd. Det pussas och kramas och klappas......och så försiktigt. De vill gärna vara med och välja och sätta på kläder och undrar så mycket......som vad som finns i "hållet i huvudet"

. 5-åringen tar det hela med rätt stort lugn (som allt annat). 4-åringen har växt flera centimeter av att få bli storebror. Han vill ofta hålla lillebror och en mer stolt storebror går inte att hitta än när han sitter med lillebror i famnen

.
Trots lätt graviditet och förlossning så kände jag direkt efter att gravid och föda barn, det ville jag inte göra igen. Det var första gången jag kände så. Lyckorus så klart när han föddes, men med första barnen kände jag aldrig det där "Nu är jag färdig". Det kändes skönt på sätt och vis. Jag kommer säkert att få bebissug när man ser bebisar men känslan på förlossningen var stark. "Nu är det bra/Det här vill jag inte göra igen".