• kattis123

Pergo start imorgon...

Hej alla!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min första kur pergotime. Jag känner mig faktiskt väldigt nervös, både för hur jag kommer att må samtidigt en oro för tänk om det inte fungerar.
    Men jag ska försöka slå bort de negativa tankarna och bara fokusera på att detta SKA gå vägen!

Jag har ingen diagnos PCO, men jag kan nog misstänka de lite då jag har oregelbunden mens allt från 28 - 48 dagar. Jag har lite ökad behåring sen har jag ju då ingen ägglossning.

Tog ett progesteron test häromdagen som visade på ynka 2, 4. Vilket jag har förstått som OTROLIGT lågt.

* Är det någon annan som ska börja med pergo imorgon eller idagarna runt om kring?

* Hur mår ni efter 1:a tabletten?

* När ska jag börja ÄL testa?

* Några andra bra tips på vägen som jag kan behöva...tacksam för allt

Ha de bra och må väl!

• Svar på tråden Pergo start imorgon...
  • kattis123

Spännande "lillahjärtat87", undra om de kan vara en liten bebbe imagen

Själv är jag inne på 3dje kuren pergo dubbel. Fick svar på progesteron provet i dag och de visade 98 vilket var väldigt högt värde sa gyn!

Men jag har faktiskt inga gravid känslor alls Väntar BiM om några dagar bara..... Undra NÄR de ska ta sig!!!!??
    Kan ju inte hålla på med pergo hur länge som helst heller.....

Killen ska iallafall göra spermaprov efter julhelgen, så får vi se vad de visar. Pratade lite med gyn om IVF men hon sa att om de va bra ägglossningar och spermaprovet var bra och fri passage i äggledarna så är inte IVF bättre utan de kan ta tid för vissa

Nästa steg för mig är iallafall spolning av äggledarna, ngn som gjort det?

Kram på er

• sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-12-20 13:35:04 följande:
    ne =/ inte än.

Sitter med sån konstig värk i underlivet nu. Sticker o bränner, känns i hela blygdbenet. + livmoder, lite mer åt höger sida.

tänkte att det kanske lika väl kunde vara uvi, men det svider inte när jag kissar o så.

jobbigt att vara ovetande, men känns onödigt att gå o köpa test på apoteket nu, när testerna kan komma vilken dag som helst.

hur går det för dig då? =) mår bebben fiint ?? =)

kram
    hoppas dina testet kommer snart!! är ju skönt att veta hur det ligger till! :)

jag mår bara fint, tack!! är i vecka 13 nu och bebben mår fint :) lyssnade på hjärtat idag och det slog med ca 159 slag/min ;P
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 1/7-2011♥
  • sweetgirl89
    kattis123 skrev 2010-12-20 21:31:58 följande:
    Spännande "lillahjärtat87", undra om de kan vara en liten bebbe imagen

Själv är jag inne på 3dje kuren pergo dubbel. Fick svar på progesteron provet i dag och de visade 98 vilket var väldigt högt värde sa gyn!

Men jag har faktiskt inga gravid känslor alls Väntar BiM om några dagar bara..... Undra NÄR de ska ta sig!!!!??
    Kan ju inte hålla på med pergo hur länge som helst heller.....

Killen ska iallafall göra spermaprov efter julhelgen, så får vi se vad de visar. Pratade lite med gyn om IVF men hon sa att om de va bra ägglossningar och spermaprovet var bra och fri passage i äggledarna så är inte IVF bättre utan de kan ta tid för vissa

Nästa steg för mig är iallafall spolning av äggledarna, ngn som gjort det?

Kram på er
    progesteronprovet räknas som att du haft ÄL om det ligger mellan 21-45. högre än det tyder oftast på att du antingen är gravid nu eller att du släppte fler än 1 ägg :D mitt värde låg på ca 75 och gravid är jag juh,, fick + dagen efter progesteronprovet!! så jag håller tummarna för dig!! låter väldigt lovande!! :D
  • Japan87

hörde av mig till billigatester.se, som jag köpt gravtesten ifårn.
    Dom skrev att om inte mitt paket kommit vid 29/12, så skulle jag höra av mig.
    suck, 29e ???  nästan värt att köpa på apoteket nu alltså ...
    kan ju inte vänta sååååå länge.

• Japan87

hehe ringde precis sambon o bad han köpa test påväg hem från jobbet ...

orkar inte vänta tills efter 29:onde, kan ju vara bra o veta om man får dricka någon glögg på julafton =P

• sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-12-21 14:30:48 följande:

orkar inte vänta tills efter 29:onde, kan ju vara bra o veta om man får dricka någon glögg på julafton =P
    hehe förstår dig!! men sg till han att inte köpa ClearBlue för dom har ändrat något vid tillverkningen nu och testen visar svaga blåa + utan att man är gravid :/ ta hellre apotekets egna test eller ett digitalt! :D "spännande"
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-12-21 14:39:28 följande:
    hehe förstår dig!! men sg till han att inte köpa ClearBlue för dom har ändrat något vid tillverkningen nu och testen visar svaga blåa + utan att man är gravid :/ ta hellre apotekets egna test eller ett digitalt! :D "spännande"
    oj, ok, ja, jag ska messa han med en gång! =P

mm, spännande är det, men jag tvivlar staarkt på att det blir plus,
    och det är ju lika bra det. Var ju rätt tid från början att skaffa barn nu. Men
    det bleev fel tid, då sambon fick reda på utbildningen där.

han säger att vi kommer fixa det ändå, det gör vi troligen också, men jag vill inte att han ska missa så mkt tid med bebisen isf, som han kommer göra. =/

vi får se.

altt är knepigt. Positiva äl-test, 1 på dag 22, ett på dag 23, 2st på dag 28. känns knepigt som sagt.
    Fattar inte bara NÄR jag blivit gravid isf. Dag 17 myste vi på, men jag undrar när det fäste isf ? jag fick ju inga positiva äl-test innan dag 22 .... som sagt, fattar nada. mensen kommer nog snart. bara vänta o se.
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-12-21 14:51:26 följande:
    oj, ok, ja, jag ska messa han med en gång! =P

mm, spännande är det, men jag tvivlar staarkt på att det blir plus,
    och det är ju lika bra det. Var ju rätt tid från början att skaffa barn nu. Men
    det bleev fel tid, då sambon fick reda på utbildningen där.

han säger att vi kommer fixa det ändå, det gör vi troligen också, men jag vill inte att han ska missa så mkt tid med bebisen isf, som han kommer göra. =/

vi får se.

altt är knepigt. Positiva äl-test, 1 på dag 22, ett på dag 23, 2st på dag 28. känns knepigt som sagt.
    Fattar inte bara NÄR jag blivit gravid isf. Dag 17 myste vi på, men jag undrar när det fäste isf ? jag fick ju inga positiva äl-test innan dag 22 .... som sagt, fattar nada. mensen kommer nog snart. bara vänta o se.
    ja, det låter ju konstigt men bara att vänta och se!! vilken dag i cykeln är du på idag? kan ju oxå vara så att kroppen försökte få till en ägglossning men något gick snett och då försöker den igen några dagar senare därför flera positiva ÄL-test!
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-12-21 14:58:24 följande:
    ja, det låter ju konstigt men bara att vänta och se!! vilken dag i cykeln är du på idag? kan ju oxå vara så att kroppen försökte få till en ägglossning men något gick snett och då försöker den igen några dagar senare därför flera positiva ÄL-test!
    ah, kan ju vara så också.

jag är på dag 32 idag.

man kanske inte ska lita på äl-tester, jag har ju ändå pco, kan ju ge fel svar.
    men fattar inte varför.
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-12-21 15:00:36 följande:
    ah, kan ju vara så också.

jag är på dag 32 idag.

man kanske inte ska lita på äl-tester, jag har ju ändå pco, kan ju ge fel svar.
    men fattar inte varför.
    även om du fick ÄL på dag 22 och ni hade sex på dag 17 så finns det ändå chans att du blev gravid där.. man kan ju spekulera mkt :P det säkraste är ju att ta ett test och se!
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-12-21 15:10:52 följande:
    även om du fick ÄL på dag 22 och ni hade sex på dag 17 så finns det ändå chans att du blev gravid där.. man kan ju spekulera mkt :P det säkraste är ju att ta ett test och se!
    ja jo, kanske det ... Fast om jag fick pos. ältest dag 22 (Lördagen den 11 dec) , så borde ägget släppt ca 24 timmar efter, alltså på söndagen den 12e dec, dag 23 .... och då borde enligt mina besräkningar, sperimerna behövt överleva i 6 dagar (Från dag 17) ... hmm, låter väldigt länge ...

ellller så var alla dom äl-test jag tat positiva pga ingenting ... jag kanske fick äl tidigare. fast jag inte fick med det på ett test ...

som du säger, det återstår att se, när jag testat mig. Blir att man spekulerar en hel del bara ... =P
  • kattis123

Nu närmar sig BIM med stormsteg....dag 27 i dag (vet ju aldrig hur lång cykel jag har) Men jag har bestämt att jag inte ska testa försen nästa vecka något om mensen inte kommit!

Brösten ömmar men det är väl oxå de enda jag känner....de kände jag ju sist oxå innan mensen kom och gjorde ett besök! Kan vara biverkningar av pergo....

Hoppet är definitivt de sista som överger en!!!

En stor godjul kram till er alla!

• kattis123

Nu närmar sig BIM med storm steg (dag 27 idag, vet ju aldrig hur lång min cykel är). Men jag har bestämt mig för att inte testa försen nästa vecka om inte mensen kommit.

Brösten ömmar och gör lite ont, känns tunga. Men de har innan varit biverkning av pergo tror jag....Har iallafall kännt så i över en vecka nu.

Hoppas hoppas

En STOOOR God Jul kram till Er alla!Solig

• kattis123

Oj de första inlägget kom visst me

• Fidelli
    Japan87 skrev 2010-12-21 14:30:48 följande:

Har du testat?! Sitter ju här å håller tummarna! :)
  • Japan87
    Fidelli skrev 2010-12-22 11:59:04 följande:
    Har du testat?! Sitter ju här å håller tummarna! :)
    Japp, testa imorses, blev minus.

Kommer inte mensen snart, så gör jag ett test till om 2-3 dagar.

tack för att du håller tummarna =P hehe.

Fast är fallet att jag inte är gravid, så är det nog bäst så för tillfället.
  • kattis123

Fan fan fan.... Idag kom mensen!! Känns som de aldrig kommer bli vår tur! Har en dubbelkur pergo hemma som jag börjar med om 5 dagar igen (4 kuren, har haft äl på alla kurer)

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-12-24 07:39:46 följande:
    Fan fan fan.... Idag kom mensen!! Känns som de aldrig kommer bli vår tur! Har en dubbelkur pergo hemma som jag börjar med om 5 dagar igen (4 kuren, har haft äl på alla kurer)
    Det blir er tur!
    Känner samma, får vänta ett helt år nu =/ blä ... Men det blir vår tur, både för dig o mig!

Men ingen rolig julklapp du fick där =/ dumma mens!

Det är bara att kämpa på! =)

GOD JUUUUUUL på dig o alla andra i tråden!
    Ha en riktigt mysig julafton nu =)
  • kattis123

Hej på er!

Hoppas ni haft en god jul

Imorgon ska jag åter igen börja med pergotime dubbelkur. Detta blir min fjärde kur totalt (1 enkel och 3 dubbel). Hoppas hoppas hoppas!!!!!

M ska till kvinnofokus och hämta lite grejjer för att lämna spermaprov. Sen om de inte blir något på denna kur så ska jag spola äggledarna och se så att där är fri passage. HAr hört att flera blir gravida efter att ha spolat äggledarna...!

Jag har verkligen bestämt mig för att försöka att inte tänka på det denna månad. Jag ska slappna av, träna äta nyttigt, gå ut och gå m.m. allt för att inte tänka på de.

Vi har en resa till thailand inbokad oxå så den kan nog spä på glädjen lite oxå

Jag tänker ändå tanken att på alla pergokurer som jag ätit så har jag fått bra ägglossning sist va värdet på 97.
    Varför blir de då inget och varför skulle de bli något denna gång?

• Firran

hejsan, hoppar in här...
    Fick konstaterad PCO-s i tisdags : ((
    Har gått och trott att kroppen var seg efter ppiller stopp bara... 8 månader och inget hände...
    bokade tid och det gjorde vul som såg att jag hade massa ägg runt äggstockarna... har inte haft någon egen ägglossning...

Jag har ätit primolut sen i tisdags och när mensen kommit igång ska jag ta pergo...

hoppas verkligen jag får ägglossning....
    blev helt ställd och kändes helt hopplöst när han sa pco..
    men har fått mer hopp när jag läst denna tråd !!

Hoppas det går bra för er alla !!

Svar på tråden Pergo start imorgon...