• MrsHelgesson

Spå könet med ring

Jag skulle vilja göra en liten undersökning eller ett test och se hur många av er som har fått rätt med detta testet. Jag skulle vilja att mammor som har gjort testet under tidigare graviditeter och mammor som är gravida nu skrev i denna tråd och svarade om ni fick rätt eller fel. Några kompisar har gjort testet och alla har fått rätt. En väninna har spått mig och första barnet visade flicka vilket jag också fick och det barn jag väntar nu ska tydligen vara en pojke. 

• Svar på tråden Spå könet med ring
  • Mini Rambo
    diigiidiidam skrev 2011-03-24 14:27:02 följande:
    Detta vart jag väldigt sugen på att testa, någon som kan förklara tydligt hur man gör osv?:)
    Har testat förr men ringen snurrade inte ett dugg, va ska man ha för ring o va ska man fästa i ringen och hur ska man fråga osv?:)
    Fatta inte heller, haha.
  • diigiidiidam
    Mini Rambo skrev 2011-03-24 14:31:11 följande:
    Fatta inte heller, haha.
    Haha, skönt att höra att man inte är den ända som inte är med i spelet riktigt ;D
  • fiskarna

Ta en guldring, lämpligtvis din egen, häng den i en tråd, kedja eller hårstrå. Be någon eller gör det själv att hålla den blixtstilla över magen. När ringar börjar pendla - då väntar du en pojk börjar ringen cirkulera -då väntar du en flicka.

:) Lycka till!

• diigiidiidam
    fiskarna skrev 2011-03-24 14:41:27 följande:
    Ta en guldring, lämpligtvis din egen, häng den i en tråd, kedja eller hårstrå. Be någon eller gör det själv att hålla den blixtstilla över magen. När ringar börjar pendla - då väntar du en pojk börjar ringen cirkulera -då väntar du en flicka.

:) Lycka till!
    Okej, men ska man inte fråga någon ande om vad som döljer sig i magen?
    Hur frågar man då?
  • Mammas V

tog vigselringen i en kedja och den pendlade.
    Kan tänka mig att de är en pojk till, på måndag är de 3D o kön så då kan ja tala om hur de stämde för mig

Viktor 08.05.19. BF 11.07.15
  • fiskarna
    Mammas V skrev 2011-03-24 14:44:14 följande:
    tog vigselringen i en kedja och den pendlade.
    Kan tänka mig att de är en pojk till, på måndag är de 3D o kön så då kan ja tala om hur de stämde för mig
    O! spännande kom med uppdatering sen!
  • Flisan79

Har gjort testet säkert 5-10 ggr och den pendlar varje gång. Har två flickor sen tidigare så det är spännande. Ska på RUL om två veckor och hoppas då få se vad som gömmer sig där inne

Kan tillägga att jag använt mig av min ärvda ring från min mormor som jag har på mig 24/7. Om man ändå är vidskeplig så kan man ju lika bra löpa linan ut och hoppas att man får hjälp från "andra sidan" (mormor)

• Mammas V
    fiskarna skrev 2011-03-24 14:46:23 följande:
    O! spännande kom med uppdatering sen!
    Ja de ska ja göra
    Ska testa fler gånger, har sparat tråden på favoriter så får vi se
  • Rosa socka

Jag använde min förlovningsring (titan) och hade den bara i en vanlig silverkedja och håller den över handflatan.
    Den cirkulerar, stopp, den pendlar, stopp, den cirkulerar, stopp, den pendlar, stopp. Pojke, flicka, pojke, flicka.
    För mig är det alltså tvärt om, cirklar är pojke och pendel flicka. Nummer tre är minst fem åt bort så det dröjer innan vi får veta om det är en pojke den gången Glad
    Den visade samma för min sambo, fyra barn och samma könsordning. Fast han har det rätta, alltså cirklar för flicka och pendel för pojke.

Jag frångar inget utan håller den bara över handflatan men om man vill veta före så ska man tydligen säga "Visa vad pojke är" (eller flicka) så visar den om det är cirkel eller pendel sen är det bara att sätta antingen ovanför magen för att veta könet på barnet i magen eller över handen för att veta alla barn.
    Den visar även aborter och förmodligen missfall med.

❤ Oliver april -09 , Lova december -10 ❤
  • Mammas V

De stämde inte på mig
    de va en flicka i min mage men ringen pendlade.

• rere88

Testade idag, vet ej könet, och ringen fick väldigt svag diagonal pendling. Prövade både med kedja o hårstrå, min egna förlovningsring. Fick så liten pendling så är osäker på resultatet men om den pendlar, lite, diagonalt är det pojke den menar? Kan man göra något för o få större rörelse på ringen?

• ana86

Stämde inte på mig heller...ringen pendlade, och ut kom en liten flicka :) Jag trodde faktiskt på detta testet ganska mkt så flickan kom som en chock...en otrolig glädjechock eftersom jag innerst inne nog ville ha en liten tjej <3

• Längtan efter liten

för mig har det hittills stämt...
    första barnet sa de tjej och det böev det och denna gången sa det pojke och det blev det

Längtan efter liten är stor
  • trebarsmamma

Tycker att det är så spännande att läsa såna här trådar Hur funkar det om det är tvillingar man har i magen

• Miamorebambino
    trebarsmamma skrev 2014-03-24 10:42:47 följande:
    Tycker att det är så spännande att läsa såna här trådar Hur funkar det om det är tvillingar man har i magen

På mig så gick ringen åt alla håll /två pojkar Andra graviditeten stämde det också / pojke
Svar på tråden Spå könet med ring