Cambridge för viktminskning...
tänkte köra en kur nu (börja lite lätt och köra hårt efter jul). Jättenyfiken på vad ni har för erfarenheter!!
Hur mycket gick ni ner? Var det jobbigt? Värt pengarna? Etc etc etc.
tänkte köra en kur nu (börja lite lätt och köra hårt efter jul). Jättenyfiken på vad ni har för erfarenheter!!
Hur mycket gick ni ner? Var det jobbigt? Värt pengarna? Etc etc etc.
Hej allihop, veckovägning idag, minus 8.3 kg på 4 veckor blev resultatet. Har inte hunnit mäta mig än, har nämligen haft fullt upp halva natten och dagen med att ta hand om min 22 månader gamla son som åkt på vinterkräksjukan! Den härjar nämligen på dagis, och nu va det hans tur.
Kaskad spyor hela tiden, tvättar hela tiden. Tycker så synd om honom.
Han har spytt ner både mig och min sambo så vi lär väl få det när som helst! Så jag fick ringa till jobbet och säga att jag inte kunde komma in idag, jobbar med äldre funktionshindrade och vill inte smitta ner dom och personalen. Så det är mindre kul.
Så jag kanske gå ner några extra kilon nu då haha.. inget ont som för något gott med sig eller? Men jag hatar verkligen att kräkas..
Men jag ska köra på med kuren i alla fall, ska inte fuska. Så länge jag mår illa osv så kör jag på enbart vatten, det skulle jag ändå gjort om jag inte gått på kur.
Sen tar jag kuren som vanligt då.. Haha bra o va förberedd :)
Hej tjejer,
Vad duktiga ni/vi alla är!
I fredags var jag på middag och åt riktig mat - liksom vid ett tillfälle förra helgen. Men annars kör jag på med ren kur sedan den 1 januari... tänker också köra februari ut, vill inte heller ge mig nu när jag är halvvägs. Har gått ner minst 11 kg!
Jag har dock insett att jag måste dricka mer. Idag var vi på kalas (jag drack bara kaffe) och jag kände mig lite dizzy och svag. Kanske bara för att det var mycket folk och många barn o dåligt med frisk luft, men jag blev lite svajig sådär. Gick dock över då jag kom ut och bälgade i mig vatten.
Någon annan som känt av några intressanta biverkningar???
Vägning idag -10 kg på 4 veckor, har ätit frukost igår och idag, (ägg + grovbödmacka) annars har jag kört rent. Jag har nått mitt mål nu och därför trappar jag upp med maten, from imorgon kommer jag äta frukost + lunch el middag, enl GI, men ha kvar en påse pulver om dagen resten av veckan, så är tanken nu ialla fall. De senaste dagarna har jag kännt mig yr så fort jag rest mig upp, och har varit så fruktansvärt trött i hela kroppen och huvet, trots att jag har druckit mina 3-4 l vatten om dan.
Känns bra men konstigt att få börja äta igen, har bara lite hjärnspöken att jag ska gå upp allt igen, kan inte riktigt fatta att jag har gått ner kilona så snabbt! Jag vet ju hur jag ska äta och så, och träna oxå, så det är nog mest hjärnan som spökar :).
Provade mina jeans idag, och alla i garderoben passade, snacka om lycka :), byxor som inte har passat mig på flera år, tom ett par som jag fick av en kompis för ett par år sen, som var lite för små redan då, men såååå snygga att jag inte kunde göra mig av med dem, passar bra nu!! La bara undan 2 par, där modellen inte kändes skönt längre, så höga i midjan men passade ialla fall. :)
Åh vilket härligt inlägg Timmon, GRATTIS!
I morgon ska jag tillbaka till min konsulent och köpa mer pulver, för tre veckor. Tänkte köra mer eller mindre ren kur, förutom en nyttig middag antingen fredag eller lördag kväll varje vecka, februari ut.
Jag provade precis en skjorta som jag hade på mig på juldagen. Då kunde jag inte knäppa den, utan hade den öppen med en svart top under. Idag bara... frrrrrrrrrp, sa det, så var alla knappar knäppta = den satt jättebra!
Lycka det också!!!!!!!!
Impartial: Härligt! Man blir så himla glad, och peppad! Kämpa på! :)
Hej allihop!
Nu har jag gått ner exakt 15 kg sedan den 8 december. Det är en underbar känsla!!!!
Nu ska jag ner ca tio kg till, men det är mest "snygg-kilon" som jag kan ta i lite långsammare takt. Fast i och för sig blev jag jättesporrad nu, så det kan hända att jag kör ren kur, mer eller mindre, fram tills de är borta!
Hej, Impartial, kul att höra att du fortsatt trots att tråden mer eller mindre har dött ut. 15 kg är ju fantastiskt!! Grattis måste kännas superbra!
Här rullar det också på om än i långsammare takt. -7 kg sen 2 jan. Har stått still i tre veckor då jag inte ätit soppor som jag ska och vissa dagar även ätit en massa skräp. Men skam den som ger sig. Har varit riktigt duktig i veckan och hållit mig till protein och fett vid lunch men borde ta tag i att köra ren kur få att få bort de sista 8-10 kilona. Har svårt att köra rent trots art jag vet att jag mår bäst så och att det ger snabbt resultat. Vi kan väl hålla varandra uppdaterade och peppa varandra emellanåt?
Hur går det för er andra i tråden?
Åh jag har slarvat sedan i onsdags nu, spaghetti med köttfärssås, libanesisk mat ute och flera goda små snittar på fest igår.
MEN, nu är det back on track som gäller - satsar på tio kg till, "fulkilona", före den 1 maj!!!
Trist att tråden verkar lite död.. sitter och läser om framgångar och försöker peppa mig sj'lv, är inne på jobbiga dag 3. Tjuvväge mg för motivationens skull och har gått ner-2,5 kg men det är inte motivation nog att sluta sukta efter choklad.. suck..
Jag har precis påbörjat (idag, 13/4) min fjärde vecka på ren kur.
Under de två första veckorna gick jag ner 6 kg, kändes jättebra. Under tredje veckan blev det bara 0,6kg. Jag har inte fuskat, druckit duktigt med vatten och varit noga med shaker och promenader. Jag vet att det kan stanna upp ibland, och det är bara att kämpa vidare, men det kändes ändå lite trist. Hade jag gått ner 0.4kg till så hade jag nått mitt första delmål. Men,men!
Har mycket att gå ner, och det här känns som rätt metod för mig. I alla fall hittills!
Det är jätteroligt att läsa om alla framgångar här, det peppar mig något otroligt!
Hej!
Någon som kör Cambridge ännu? Startar min första dag idag 26/11 - 2015. Har 20 kg att tappa efter graviditet. +5kilo snyggkilo.
Alla tips mottages samt inspiration! För det är svårt! Jag vet det då jag gjort detta förut.... Dock är vecka 1 värst .... Enl. Mig.
/Lena