• Qermit

Nej, nu räcker det.

Förmodligen finns det många fler än mig som är evinnerligt trötta på bb-väntan. Och jag vet att det startats trådar i detta ämne förut men jag kände att det nog behövs en till... Så välkomna hit, alla ni som liksom jag snart funderar på att gräva ner er någonstans och (nästan) ge upp det här med barn. Eller iallafall håller på att bli lite galna på kuppen. Här kan vi stötta varandra eller bara ösa ur oss all frustration.

• Svar på tråden Nej, nu räcker det.
  • gracel79
    Qermit skrev 2012-01-05 10:29:48 följande:
    Det är VERKLIGEN dags för gnäll här också! Jag mår skit just nu. Hatar det här. Vi har passerat 19 månaders väntan med två dagar ... Eller kanske ska jag göra en sådan här smiley istället ... Jag försöker verkligen se det positivt, att all väntan gör tiden till bb kortare (hmm, hoppas ni förstår hur jag menar. Det lät lite konstigt) men det är bannemig inte lätt. Dessutom är jag lite rädd för att allt ska öppna nästa vecka igen. Jag är så rädd för att det ska ringas massa bb till alla andra utom oss. Usch, bitter och missunsam har minsann den här väntan gjort mig... Tror kanske att det bästa för mig vore att ta paus från allt vad FL heter så jag inte har koll på några andra väntandes .

Styrkekramar, men du, ta inte helt paus från FL, det vore tråkigt;)

Styrkekramar till alla er andra också. Har ju också passerat 19 månaders väntan för någon vecka sedan, väntan går ok just nu för oss, säkert med tanke på att vi redan har en underbar dotter. Men det kan vara riktigt jobbigt ändå, det går lite upp och ner.
  • Sally

Kram till er som väntar!  Hoppas det blir minst 10 BB på FL nästa vecka...

• Åsa76

hej!
    Närmar oss 41 mån i vår väntan och har inte ord för hur trött man är på det nu...fy.. 

• gracel79
    Åsa76 skrev 2012-01-05 21:16:41 följande:
    hej!
    Närmar oss 41 mån i vår väntan och har inte ord för hur trött man är på det nu...fy.. 

vart väntar ni ifrån? ush vad jobbigt!
  • Åsa76

Från Thailand. Ja man har tappat modet måånga gånger.., hoppas ändå att detta var sista barnlösa julen:)

• Namaste72
    Åsa76 skrev 2012-01-05 21:21:43 följande:
    Från Thailand. Ja man har tappat modet måånga gånger.., hoppas ändå att detta var sista barnlösa julen:)
    Hoppas verkligen det kommer barnbesked snart. Vilken styrka att orka vänta så länge, visste ni att väntetiden var så lång när ni började?
    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • Kluran

Styrkekramar till er alla som väntar! Håller tummarna hårt för att ni får det magiska samtalet snart!

Kram, kram!

• gracel79
    Åsa76 skrev 2012-01-05 21:21:43 följande:

Hoppas verkligen ni får ert barn snart. Är det ert första? Tror ni att det närmar sig?
  • Qermit
    Åsa76 skrev 2012-01-05 21:16:41 följande:
    hej!
    Usch, jag lider verkligen med er! Jag hoppas att 2012 blir ett underbart år, för oss alla. Kram!
  • Åsa76

vi visste inte att det var såå lång väntan när vi skickade papper, då var prognosen 1,5 år som bara ökat. Vi är nära nu men man vågar ju knappt hoppas..
    tack för stödet:) 

• mabelle

Hej alla väntandes adoptivföräldrar! Jag är själv adopterad och började läsa tråden för att få en känsla hur mina föräldrar hade det en gång i tiden (ggr 3). Otroligt mycket känslor och tankar som uppfyller en. Jag blev precis mamma till en fantastisk son på 6 veckor och känslan av att NU kommer han/hon verkligen är obeskrivlig. Samma sak är det ju för er då ni får besked om att ni ska bli mamma och pappa! Väntan är värt det och mer än en gång har jag under dessa 6 veckor tänkt "vilken tur att livet har varit kantigt och krokigt så att jag fick just dig!"

Lycka till och håll modet uppe! Då de väl är här kommer det uppfylla hela er existens!

Svar på tråden Nej, nu räcker det.