saaaaaaaaaaara skrev 2012-05-09 23:43:16 följande:
jag är inte otrevlig men blir irriterad för vissa svar och är inget att hjälpa mig med, bara undra vad andra fick och de flesta skriver att jag inte borde få mer efter som jag är dålig på matte och använder shampo....
om jag skulle ha råd för allt du skrev så skulle jag få mycket mer en 50 kr..
Jag tror du missuppfattar det folk försöker säga till dig. De säger inte att
du har råd med allt detta. Det de säger är att de du bor hos faktiskt betalar detta
för dig. Du kostar ju fortfarande pengar! Inte bara det du får i månadspeng, utan på en uppsjö andra plan också. Det gör
alla barn. Vare sig du äter kött eller ej, använder samma schampo som alla andra eller bara använder datorn några minuter per dag.
Du kostar pengar. Att tro något annat är grymt naivt. Du har kläder på dig. Du har tak över huvudet. Du äter fortfarande mat, du lever och sköter din hygien med tandborstar, tvål, toapapper och allt annat som hör till. Du gör saker ibland, ibland sådant som är gratis men ibland sådant som kostar pengar. Många bäckar små vet du.
Hunddagis är en jättebra idé. Men du har skolplikt i ett år till. Självklart kan du prova under sommarlovet, men du kommer ju inte kunna tjäna några större summor egna pengar förutom då som sagt möjligtvis under sommaren, om du har tur. Och det är såklart jättebra! Alla former av liknande initiativ till sysselsättning hos tonåringar ska självklart uppmuntras. Man kan inte lära sig om man inte får chansen att misslyckas heller! Jag tycker att många här blev alldeles för hårda mot dig, men det beror antagligen på din extremt naiva och omogna attityd. Men du är bara ett barn! Jag jobbar med barn i din ålder. De flesta
är naiva och omogna tills de får lära sig hur livet fungerar, det är precis så som det
ska vara. Jättebra att du vill det, din drift och din motivation kommer vara din största tillgång! Kanske de där alldeles för låga 50 kronorna är den moroten som just
du behöver för att blicka framåt och se möjligheter
Om du vill satsa på att jobba med hundar så sikta då på att söka ett sådant gymnasium. Då kan du på sidan av studierna jobba extra med att ta hand om hundar. Det är självklart högst möjligt! Och det är säkert en jättebra möjlighet för dig.