• DanM

"namndieter"

Skrev nu på morgonen inlägg i ett par trådar. Tänkte starta en egen. Jag är starkt emot lchf, extravaganza, camebridge osv. Alla dessa metoder gör att du tappar i vikt på fel sätt och vissa av dom gör att du tappar i vikt för snabbt. Inget av de är bra för kroppen. Om du dessutom bara dietar hårt utan att rör på dig tappar du muskelmassa såväl som fettmassa, därför syns det så mycket på vågen. Vilket innebär att nör du slutar med dieten så lägger du på dig mer än du tappade. Tänk efter. Hur många jojobantare håller med dessa typer av dieter? Och de som är i form hela livet, hur gör dom? Jo, de rör på sig. Och ät vanlig mat för tusan, ät bara mindre. Hoppa över kolhydraterna på kvällen, men ta aldrig bort dom helt om du inte vet exakt vad du sysslar med. Jag tar gärna emot kritik, och välkomnar en diskussion. Jag är inte utbildad inom området, men har lång erfarenhet och mycket kunskap när det kommer till träning och kosthållning.

• Svar på tråden "namndieter"
  • h8him
    yena89 skrev 2012-05-11 12:11:55 följande:
    Där skriver du att jag äter mindre än vad min kropp behöver, eller har jag kanske tolkat fel?

Du har ingen kommentar om min magproblem? Anser du att vi som har såna problem ska gå och lämna bajsprover överallt, eller ska vi äta en kost som gör att vi äntligen känner oss normala i magen? Tycker du vi också ska äta allt det "livsviktiga hårda "fibret?
    Mindre än vad din kropp behöver för att behålla vikten. Tidigare åt du vad kroppen behövde för att behålla den, eller för mycket, så att du ökade i vikt.

Hur ska jag kunna kommentera om sjukdomar menar du?

Jag anser att friska människor ska äta kolhydrater i stor mängd och att fibrer ska vara en naturlig del i kosten för dem-.
  • DanM