• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • emtfb

Nej varför sa hon så? Tror absolut inte att det stämmer! Jag har aldrig hört något liknande. Be att du vill komma på vul för sjutton de borde hon erbjuda! Klart du är gravid :)

• Jendeas

Jag vet inte.. Frågade henne även om de gick att göra ett vul men enligt henne så ser man inget försen i v9. Jag börjar ifrågasätta henne som läkare! Har iaf en tid hos mvc på nästa tisdag så jag ska prata med dem om det! Blev så ledsen av hennes samtal och som sagt förbannad över att sån information inte framkommer när man påbörjade behandlingen .

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2013-01-14 21:09:13 följande:
    Hej. Jag igen..
    Idag ringde gyn som jag efterfrågat.
    Berättade för henne att jag fått plus i helgen och hon säger att pergotime kan göra att man får plus på gravtest runt BIM.. De var som om någon drog undan mattan för mig. Jävla skit också.. Så enligt henne ska jag vänta ytterligare 14 dagar och har inte mensen dykt upp under dem två veckorna så kan jag då ta ett gravtest som visar rätt..
    Någon annan som nånsin hört detta?
    Jag blev mest förbannad att denna informationen inte kommit ut innan så hade man inte behövt bli så glad..
    oj, här har jag missat en massa! GRATTIS jendeas, till ditt pos. gravtest =)

men det där med pergon.. låter konstigt. tror inte det stämmer. står ingenting om detta på fass.
    www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

men det är kanske något nytt då som de kommit på nu?
    håll oss uppdaterade om läget =)
  • emtfb

Men jag har gått på pergo i 3 månader och har aldrig innan min sista kur fått ett plus. Känns som om det är känsligt som hon säger, så borde flera få så. Aldrig hört de där!
    Men ring Gyn och säg att du är gravid men vill komma in och kolla för du vet inte hur långt gången du är..:) för henne du snackar med verkar ju inte så bra?

• floppan2008

Jendeas! Måste inflika att man kan göra VUL redan i vecka 6 det har jag gjort och det lilla hjärtat tickade på! Har aldrig hört att Pregotime skulle kunna ge så mkt hcg liknande hormon att det ger utslag på ett digitalt clearblue nej nej! Hade det varit testlagrets och ett spökstreck kanske men inte digitalt. Vänd dig genast till en annan barnmorska och be om VUL i v 6. När man blir gravid räknas man vara i v 4 så om 2 veckor kan du göra VUL. Att du spyr och mår illa bekräftar ju ytterligare att du är gravid!!! Inget tvivel.

• Jendeas

Ja jag ska prata med barnmorskan om det på tisdag då vi ses. Då har de ju gått några dagar extra !

• floppan2008

Var glad nu och njut. Du är gravid! Låt inte den sura BM ta det ifrån dig. Man tror att BM är automatiskt gulliga och omhändertagande men aj så många hemska det finns både på mvc och förlossningen

• floppan2008

Var glad nu och njut. Du är gravid! Låt inte den sura BM ta det ifrån dig. Man tror att BM är automatiskt gulliga och omhändertagande men aj så många hemska det finns både på mvc och förlossningen

• Jendeas

Tack för era svar! Jag ska prata med min barnmorska på tisdag om dehär och försöka få en tid till tidigt vul :) ingen mens och fortfarande plus på testerna ! Fuck off gyn kärring .. Aldrig mer henne.

• emtfb

Ja du borde få ett tidigt vul eftersom du gått på pergo :) ja fuck her!! :)

• Jendeas

Hej. Färdig med hälsosamtalet hos barnmorskan. Hon var förövrigt jätte trevlig och go på alla sätt och vis.
    Gjorde ett gravtest där som även de visade positivt, hon tyckte också att de gyn hade sagt lät mycket märkligt att hormonstimulering skulle ligga kvar i kroppen i upp till 1 ½ månad efter att man ätit dem, de tyckte hon verkade osunt. Så jag har fått en tid till inskrivning för något vul ansåg hon inte behövdes göras än så länge.
    Däremot tänker jag i början på nästa vecka då de gått mer än 14 dagar från gyn samtal ringa henne och berätta och be om ett vul där istället.

• emtfb

Åh men visst känns det mer verkligt nu? :) okej ja ring dit då, så får vi se vad dom säger! Fasiken så kul att du fått plus :D
    På fredag ska jag på rul, är super nervös!

• emtfb

De gick super bra, helt sjukt overkligt dock. Men allt var bra och vi fick veta att vi väntar en flicka :) hur mår du??

• Jendeas

Hej tjejer! Hur går det för er andra ? några framsteg..

vi var på tidigt vul 11+2 häromdagen och tittade på bebisen.. Livlig bebis med starka hjärtslag. BM sa att de va troligtvis var utom fara för mf nu. Vilket kom som en lättnad. Jag har under dessa veckorna spytt dagligen, mer eller mindre. Svin jobbigt men de gör de värt när man fick se de pyttelilla röra sig på skärmen. 

• emtfb

Usch vet hur det är att spy varje dag, mitt släppte typ vecka 16, helt och hållet! Hoppas du slipper det snart. Men annars tror jag det är så himla värt det, man får ju de bästa av de i slutändan! :)
    Åh så kul att se bebisen! Det gör det hela lite mer verkligt också:)

Svar på tråden Clearblue & Pergotime