BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Agnes har gått sen hon va 11 mån, nu klättrar hon överallt..man blir ju helt slut! upp i soffan o springer fram och tillbaka, livsfarligt;) Hon är väl för liten för att förstå faran så klart..
De blir dagisstart i slutet av augusti, då är hon 1½. Jag jobbar 75% nu och min sambo är pappaledig men jobbar 1 dag/veckan. När hon börjar på dagis fortsätter jag med mina 75% och min sambo ska jobba 90%. Roligt när lillan börjar bli större nu, hon o syrran leker o har skoj med varann..eller iaf vissa stunder när hon inte slår leksakerna i huvudet på storasyrran...
Elliot började gå när han var 9 månader och nu springer han runt och busar järnet med storebror. De har oftast väldig troligt tillsammans men oj vad de kan reta gallfeber på varandra också...
Jag jobbar 2 dagar/vecka och då är min man hemma. Resten är jag hemma. Skall börja jobba heltid i september och då börjar Elliot på samma förskola som storebror går. Han vill absolut stanna kvar och leka när vi lämnar storebror så han blir nog nöjd med att få börja. Han är väldigt mammig dock så jag känner lite ångest inför att lämna får jag väl erkänna.
Sista föräldradagen idag. Jobbar imorgon och går sen på fyra veckors semester för att sen börja jobba heltid. Känns lite vemodigt på något sätt. Sista föräldradagen. Någonsin. Och den slutade med att jag och storasyster (3 år) blev ovänner... igen. Hon lyssnar aldrig och behandlar lillasyster som sin lilla docka som hon kan putta, slå och vara dum emot. Vet inte vad jag egentligen vill med det här inlägget. Känner mig bara nedstämd. :(
Sista föräldradagen idag. Jobbar imorgon och går sen på fyra veckors semester för att sen börja jobba heltid. Känns lite vemodigt på något sätt. Sista föräldradagen. Någonsin. Och den slutade med att jag och storasyster (3 år) blev ovänner... igen. Hon lyssnar aldrig och behandlar lillasyster som sin lilla docka som hon kan putta, slå och vara dum emot. Vet inte vad jag egentligen vill med det här inlägget. Känner mig bara nedstämd. :(
Nu har min lilla Viola blivit 16 månader, vadslagningen i familjen är i full gång om när hon ska ta första steget :). Det blir definitivt inom en månad :). Det är en riktigt mysig period, hon är så charmig och glad hela tiden.
Lussekatten - Hur är det med storasyster nu? Håller hon fortfarande på och domderar lillasyster? Tänker att det kan vara trotsålderns envishet eller försök att få uppmärksamhet. Vår nyblivna storasyster kör en våldsfri variant på detta, tar leksakerna ifrån lilltjejen hela tiden tex. För oss är det uppmärksamhetstörstande.
Nozpa - Hur mår du och magen? Vet ni vad det blir? (kommer inte ihåg om du sagt det tidigare) Mysigt med en till liten bebis om bara några månader :).
Nozpa - Hur mår du och magen? Vet ni vad det blir? (kommer inte ihåg om du sagt det tidigare) Mysigt med en till liten bebis om bara några månader :).
Nils är jättefint, det heter faktiskt vår hund :). Sixten, Sven, Harry, Ragnar, Sune, Gösta och Eskil har pojkdjuren som passerat genom åren hetat :). Det är flera gånger som kompisar hamnat i "välja mellan våra djurnamn" till sina pojkar :).
Eftersom vi tänker att fyra barn är helt lagom och jag har så många favoritnamn tar jag igen det på djuren :). Och i dagarna kommer en ny kull kattungar (Holger, Melker, Siri, Svea, Signe osv eller så blir det superhjältar, bilar eller något annat kull-typiskt)
Vad härligt att ha så nära mellan barnen. Tänk vad underbart för dem, både som små och vuxna. Jag hade inga syskon som liten och var så avis på mina bästa kompisar som var nära i ålder (bara 10 månader faktiskt).
Nils är jättefint, det heter faktiskt vår hund :). Sixten, Sven, Harry, Ragnar, Sune, Gösta och Eskil har pojkdjuren som passerat genom åren hetat :). Det är flera gånger som kompisar hamnat i "välja mellan våra djurnamn" till sina pojkar :).
Eftersom vi tänker att fyra barn är helt lagom och jag har så många favoritnamn tar jag igen det på djuren :). Och i dagarna kommer en ny kull kattungar (Holger, Melker, Siri, Svea, Signe osv eller så blir det superhjältar, bilar eller något annat kull-typiskt)
Vad härligt att ha så nära mellan barnen. Tänk vad underbart för dem, både som små och vuxna. Jag hade inga syskon som liten och var så avis på mina bästa kompisar som var nära i ålder (bara 10 månader faktiskt).
Våran katt heter Nisse, men hade jag fått en son så har jag faktiskt funderat på Nils! :) Agnes blir 17 mån om någon dag. Om tre veckor är de dax för dagisstart! Våran bebis har blivit stor=) Signe fyller 4 om en månad! Min syster fick barn för några veckor sen och jag blir inte ett dugg sugen, räcker att åka dit o gulla lite;) Så jag känner mig säker på att två barn räcker för oss! Jag byter jobb om 2 mån så de blir en spännande höst!
Det blev bilmärken istället, nerröstad av barnen :).
Uppe i ottan känns det som, äldsta ska åka på scoutläger. En hel vecka utan honom, han tycker det ska bli skitkul själv tycker jag urjobbigt, brukar aldrig vara ifrån varann så länge :(.
Lillskrutt ska vara hemma ett år till innan dagisstart, någon mer som ska ha hemma länge?
Vi skolar in i januari. Jag börjar jobba om 1,5 vecka och då tar min man över föräldraledigheten. Ska bli skönt!
Det blev bilmärken istället, nerröstad av barnen :).
Uppe i ottan känns det som, äldsta ska åka på scoutläger. En hel vecka utan honom, han tycker det ska bli skitkul själv tycker jag urjobbigt, brukar aldrig vara ifrån varann så länge :(.
Lillskrutt ska vara hemma ett år till innan dagisstart, någon mer som ska ha hemma länge?
Vi skolar in i januari. Jag börjar jobba om 1,5 vecka och då tar min man över föräldraledigheten. Ska bli skönt!