• twoinone

Decembermammor, följas åt? :)

Hej! Jag är nu i v.27 och skulle gärna vilja träffa andra decembermammor! Tänkte mer att det är roligt att följas och se hur ni själva har det i ungefär samma vecka.. Hihi :D
    Beräknad BF 5/12

• Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)
  • Styx
    michelliz skrev 2013-11-12 13:48:45 följande:
    Har också bf samma datum som trådstartaren 5/12 är jag beräknad :)
    Mamma åt en flicka född 2010 innan och den här bebisen är också ett litet flickebarn.
    Någon mer som vet vad dom ska få?  
    Vi väntar också en liten flicka. Har två pojkar sedan tidigare (födda 08 och 10) så det ska bli så kul
    med en liten flicka.

Har ni kommit på något namn? =)
  • Fjonkis
    michelliz skrev 2013-11-12 13:48:45 följande:
    Har också bf samma datum som trådstartaren 5/12 är jag beräknad :) Mamma åt en flicka född 2010 innan och den här bebisen är också ett litet flickebarn. Någon mer som vet vad dom ska få?  

Jag har bf dagen innan dig. Vi har sagt hela tiden att vi inte vill veta. Vi har vart på ul två gånger men hållt oss att fråga båda gångerna. Fast man är så nyfiken så man spricker! Jag har hela tiden trott att det är en liten kille, men vi får se. Hur kom det sig att ni ville veta kön, för det praktiska eller bara nyfikenhet?
  • MissKaos

En pojke till

Namnet är klart. Och det mesta hemköpt.ombygge klart. Spjälsäng monterad och bäddad.. Lite fix med garderober sen så får han komma ut! Bf 7/12

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • michelliz
    Fjonkis skrev 2013-11-12 15:24:03 följande:

Jag har bf dagen innan dig. Vi har sagt hela tiden att vi inte vill veta. Vi har vart på ul två gånger men hållt oss att fråga båda gångerna. Fast man är så nyfiken så man spricker! Jag har hela tiden trott att det är en liten kille, men vi får se. Hur kom det sig att ni ville veta kön, för det praktiska eller bara nyfikenhet?
    Coolt! Roligt att du har Bf dagen innan! Med första ville vi inte veta men nu med andra ville vi veta både dels för nyfikenheten och inköpen, & att man kan inreda mer "personligt" eller vad man ska säga, hitta på namn osv

• michelliz
    MissKaos skrev 2013-11-12 21:17:51 följande:
    En pojke till
    Namnet är klart. Och det mesta hemköpt.ombygge klart. Spjälsäng monterad och bäddad.. Lite fix med garderober sen så får han komma ut! Bf 7/12
    Roligt! Här är det mesta med fixat, känns skönt att ha allt i ordning nu inför sista veckorna och bara ta det lungt och njuta sista tiden av magen :) Gick du över med första barnet?
  • MissKaos

Kan man lugnt säga.. bf+16..

Nu är skötbordet fixat den gsmmla toppen är utbytt. Vill ordning på garderobsbiten sen är det varsegod att kom!

michelliz skrev 2013-11-14 13:56:00 följande:
    Roligt! Här är det mesta med fixat, känns skönt att ha allt i ordning nu inför sista veckorna och bara ta det lungt och njuta sista tiden av magen :) Gick du över med första barnet?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Styx

Hej alla decembermammor. Hur har de gått för er? Vår lilla prinsessa kom precis på bf, 12 december. Hon vägde 2970 och var 49 lång :)

• Fjonkis
    Styx skrev 2014-01-02 21:43:09 följande:
    Hej alla decembermammor. Hur har de gått för er? Vår lilla prinsessa kom precis på bf, 12 december. Hon vägde 2970 och var 49 lång :)

Våran kille kom den 5e, en dag efter bf. Han vägde 3955 och var 52 lång. Förlossningen gick jättebra. Inte alls så hemskt som man trodde:)
  • kiwii

Hej våran lilla tös kom på bf dagen den 5/12:) Och snart på sön är hon redan 1 månad har gått jätte fort :) Men så härligt det är att äntligen ha blivit mamma :))! Hur mår ni alla? Och grattis till bebisarna

• ZeldinaMina

Hej allihopa :) Jag hade bf den 24dec men min lilla tös hade andra planer och mitt vAtten gick den 9dec !:)) hon vägde 3160 , 49 cm lång. Det här är mitt tredje barn:) kram och grattis till alla dec mammor

• MissKaos

Min Elsa (se om ul ovan) fyller 14dgr idag. Helt helt underbar. Vill gätna pausa tiden nu..

Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)