• Anonym (-)

Jag förlorade alla mina barn

Rubriken säger det mesta, frågor?

• Svar på tråden Jag förlorade alla mina barn
  • camelCase

Hej TS.

Har socialtjänsten erbjudit några stödinsatser innan LVUet? Finns det någon plan för hemtagning eller är det en så kallad uppväxtplacering?

Har du fått hjälp med att få förklarat beslutet om LVU och vad som krävs av dig för att få möjlighet att få hem dina barn igen. Om inte så kräv att få denna hjälp via ditt ombud.

Hoppas du får behandling och att du snart mår bättre.

• Anonym (Suck!)

Bulimi och självskadebeteende skadar barnen mer än vad du tror och du påverkar dem med din psykiska ohälsa. Se till att bli frisk, sedan kanske du kan snacka om att få tillbaka dina barn. Men tycker inte myndigheterna gjort något som helst fel då du blev av med vårdnaden.

• MajaNisse
    Anonym (anonym) skrev 2014-08-21 17:06:56 följande:
    Barn som har en dålig start i livet får svårare i vuxen ålder ju längre de bor hos dysfunktionella vårdnadshavare desto svårare är det att reparera de skador de fått, tyvärr är det så att det prövas med insatser efter insatser hos biofamiljer under många år i många fall vilket leder till att barn inte får en normal barndom.
    Det där är rent skitsnack.

Barn har alltid en "normal" uppväxt var de än är i deras eget tycke.
    Tar dom psykisk skada så har skadan redan skett och att fortsätta vara med om samma sak påverkar inte psyket mer än det redan gjort.
    Dessutom är det psykisk misshandel och oerhört skadligt att ta barn ifrån deras hemmiljö utan verklig anledning, därför måste en grundlig opartisk utredning göras innan man tar ett barn ifrån deras vårdnadshavare.
    Vilket inte görs idag.

Det är du som har ideér för vad barn ska ha för uppväxt, inte dom själva.
    Barn kan må dåligt i "perfekta" lika väl som i dåliga,
    Barn kan växa upp och ha betydligt bättre förhållande till sina föräldrar som anses olämpliga än föräldrar som anses mönsterföräldrar.

Dessutom prövas de sällan med insats efter insats hos biofamiljer, LVU används innan man ens hunnit kontrollera var en familj är bosatt.
    Det är i dom flesta fall det första man gör.
    Vissa tror att man skyddar barnen men det man gör är att man ger dom psykiska skador som aldrig blir omhändertagna.
  • MajaNisse
    Anonym (Dålig mamma) skrev 2014-08-21 12:45:28 följande:
    Att ha bulimi och självskadebeteende kan absolut göra att man blir en dålig mamma. Skäms på dig själv du om du inte kan erkänna det!!
    Precis som kristna föräldrar absolut kan vara dåliga föräldrar.

Bulimi och självskadebeteende har inget att göra med hur man är som förälder.

Eller ska vi omhänderta alla barnen ifrån alla föräldrar som har någon sorts sjukdom?
  • Rixa
    MajaNisse skrev 2014-08-21 20:31:09 följande:

Tar dom psykisk skada så har skadan redan skett och att fortsätta vara med om samma sak påverkar inte psyket mer än det redan gjort.
    Dessutom är det psykisk misshandel och oerhört skadligt att ta barn ifrån deras hemmiljö utan verklig anledning, därför måste en grundlig opartisk utredning göras innan man tar ett barn ifrån deras vårdnadshavare.
    Vilket inte görs idag.

Barn kan växa upp och ha betydligt bättre förhållande till sina föräldrar som anses olämpliga än föräldrar som anses mönsterföräldrar.

Dessutom prövas de sällan med insats efter insats hos biofamiljer, LVU används innan man ens hunnit kontrollera var en familj är bosatt.
    Vissa tror att man skyddar barnen men det man gör är att man ger dom psykiska skador som aldrig blir omhändertagna.
    Jag var familjehem en gång till en tjej som önskade bo hos oss. Genom att hon var omhändertagen var jag då tvungen att genomgå "utredningen". En person från Stockholm kom ner och satt i mitt kök ca 40 minuter och pratade med mig. Frågade en del och upplyste en del. Sen var jag godkänd som familjehem. 

Det sätts verkligen inte in insatser tillräckligt hos familjer som behöver hjälp. Tycker absolut inte att det är positivt alla fördömande inlägg mot TS och tilltron till de sociala myndigheterna!

Vad ska krävas för att svenskar ska fatta att systemet inte fungerar!? 
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • Anonym
    Anonym (Dålig mamma) skrev 2014-08-21 12:45:28 följande:
    Att ha bulimi och självskadebeteende kan absolut göra att man blir en dålig mamma. Skäms på dig själv du om du inte kan erkänna det!!
    Och vad är det för fel på att tro på en människa som startar en tråd och skriver att hon absolut inte är en dålig mamma? Varför ska hon ifrågasättas av dig? Själv väljer jag att tro och stötta den som startat en tråd istället för att ifrågasätta och anklaga någon. Speciellt någon som redan ligger och eventuellt ligger pga felaktiga beslut. 

Nej, jag har absolut inget att skämmas för. Jag kan se att det finns flera perspektiv och att det finns en möjlighet att TS blivit drabbad av mindre bra handläggning med tanke på att soc tilldelade fadern hel vårdnad och nu sitter i fängelse. Skulle aldrig komma på tanken att skriva som du gjort med hänsyn till att det är en människa som redan har det svårt och därför behöver stöttning av andra. TS läser förmodligen ff alla svar och det enda jag skäms för är alla svenska medborgare som väljer att stjälpa istället för att hjälpa. 

Jag skäms å era vägnar! 
  • Rixa

Skulle inte vara anonym i ovanstående inlägg. 

• Anonym (usch)
    Anonym skrev 2014-08-21 21:04:29 följande:

Och vad är det för fel på att tro på en människa som startar en tråd och skriver att hon absolut inte är en dålig mamma? Varför ska hon ifrågasättas av dig? Själv väljer jag att tro och stötta den som startat en tråd istället för att ifrågasätta och anklaga någon. Speciellt någon som redan ligger och eventuellt ligger pga felaktiga beslut. 

Nej, jag har absolut inget att skämmas för. Jag kan se att det finns flera perspektiv och att det finns en möjlighet att TS blivit drabbad av mindre bra handläggning med tanke på att soc tilldelade fadern hel vårdnad och nu sitter i fängelse. Skulle aldrig komma på tanken att skriva som du gjort med hänsyn till att det är en människa som redan har det svårt och därför behöver stöttning av andra. TS läser förmodligen ff alla svar och det enda jag skäms för är alla svenska medborgare som väljer att stjälpa istället för att hjälpa. 

Jag skäms å era vägnar! 

Ts har inte skrivit någonstans att hon anser sig själv vara en bra mamma.

Det kan mycket väl vara så (spekulationer) att hon egentligen innerst inne vet att hon inte är en lämplig mamma. Men hon kan trots det vara ledsen över att barnen omhändertagits vilket såklart är högst förståeligt.

Jag är helt övertygad om att ts gjort sitt bästa oavsett resultatet. Och det är bara grymt att sparka på någon som redan ligger. Personligen önskar jag att ts kan bli frisk så att hon sedan kan börja återbygga relationerna till sina barn.
  • Rixa
    Anonym (-) skrev 2014-08-19 22:28:32 följande:
    Jag har bulimi och självskadarbeteende, inget skada barn beteende
    Nej inte direkt men jag väljer det att tolka det så. Tolkningsfråga utifrån varje individ. 
  • Anonym (anonym)
    MajaNisse skrev 2014-08-21 20:31:09 följande:

Vilket inte görs idag.

Barn tror naturligtvis att de har en normal uppväxt trots att de bor i ren misär eftersom de inte vet att andra inte lever som de först när de börjar skolan och andra tycker att de luktar illa och det inte ser ut hemma hos dem som hos andra att andra föräldrar lagar mat åt sina barn   så fattar de att andra inte lever som dem.

En familj norrut fick insats efter insats under 10 års tid och lyckades få 5-6 barn under tiden insatserna pågick levde i ren misär med sopor, råttor, ohyra ja hemmet såg nästan ut som de hem horders har, de äldre barnen som var i 8 års åldern såg till att de små fick något att äta i form av kex och annat de små barnen tvättade personal på förskolan för att de var så skitiga dessutom var de inte toalettränade trots att de 4-5 år, äldsta dottern försökte tvätta sina kläder i badkaret, till slut omhändertogs de. De äldsta barnen var imponerade att det var så rent i familjehemmet och vill aldrig flytta därifrån.

Familjer får alltid en massa frivilla insatser innan barn placeras problemet är att de frivilliga insatserna just är frivilliga och kan inte ges om familjen inte förstår att de behöver hjälp, frivilliga insatser prövas men visar att det inte är tillräckligt för att det ska fungera och då blir barnen placerade.

Uppenbarligen finns det många som anser att föräldrar som inte klarar av att ta hand om sina barn ska ha assistenter som sköter barn, hem och hushåll och hjälper familjer i deras hem kanske tom uppfostra barnen, för föräldrarna inte ska förlora sina barn.
  • vampyria2

Tidigare har jag varit som de flesta i den här tråden lite hård mot folk i TS situation, tyckt att de ljuger säker för alla fattar ju att det krävs mer för att någon ska bli av med sina barn.
    Men ärligt tänk om TS verkligen sitter där och tror/tycker att hon är en bra förälder, spelar sanningen egentligen så stor roll då? Här är en människa som har förlorat det bästa hon har och har uppenbarligen inte fått hjälp nog att förstå varför och få chansen att få bearbeta det som har hänt.
    Hon kanske startade den här tråden som ett sätt att få komma igenom det här fruktansvärda som trotts allt har drabbat henne, kanske inte riktigt har koll på hur man skriver trådar och gör en sån här och blir sen ned trackad av oss på familjeliv, hade kanske kunnat få fram våra budskap på ett mer humant sätt va
    Tänk på sorgen och tänk om det va ni som satt där och inte förstod, även om ni borde göra det så borde ni bli behandlade med bommulsvantar och massor av respekt, er sorg blir inte minde bara för att ni har fel.

• Anonym
    Anonym (anonym) skrev 2014-08-21 22:49:58 följande:
    Familjer får alltid en massa frivilla insatser innan barn placeras problemet är att de frivilliga insatserna just är frivilliga och kan inte ges om familjen inte förstår att de behöver hjälp, frivilliga insatser prövas men visar att det inte är tillräckligt för att det ska fungera och då blir barnen placerade.

Uppenbarligen finns det många som anser att föräldrar som inte klarar av att ta hand om sina barn ska ha assistenter som sköter barn, hem och hushåll och hjälper familjer i deras hem kanske tom uppfostra barnen, för föräldrarna inte ska förlora sina barn.
    Hmmm beror till stor del på var i landet du bor tyvärr! Att påstå att det alltid går till så är ett rent önsketänkande och en utopi. 
    vampyria2 skrev 2014-08-22 03:39:12 följande:

Tidigare har jag varit som de flesta i den här tråden lite hård mot folk i TS situation, tyckt att de ljuger säker för alla fattar ju att det krävs mer för att någon ska bli av med sina barn.
    Men ärligt tänk om TS verkligen sitter där och tror/tycker att hon är en bra förälder, spelar sanningen egentligen så stor roll då? Här är en människa som har förlorat det bästa hon har och har uppenbarligen inte fått hjälp nog att förstå varför och få chansen att få bearbeta det som har hänt.
    Hon kanske startade den här tråden som ett sätt att få komma igenom det här fruktansvärda som trotts allt har drabbat henne, kanske inte riktigt har koll på hur man skriver trådar och gör en sån här och blir sen ned trackad av oss på familjeliv, hade kanske kunnat få fram våra budskap på ett mer humant sätt va
    Tänk på sorgen och tänk om det va ni som satt där och inte förstod, även om ni borde göra det så borde ni bli behandlade med bommulsvantar och massor av respekt, er sorg blir inte minde bara för att ni har fel.

Bra skrivet! De flesta inlägg här i den här tråden visar på stor inkompetens att tänka i olika riktningar och utifrån olika perspektiv. Dessutom vara skrivna utifrån ett fruktansvärt sinne för dömande! Sorgligt att se alla inlägg på Facebook mm med diverse kloka ordspråk mm och sedan höra samma personer döma andra! Känner ett flertal som är snabba att skicka ut kloka råd och hur man ska behandla andra mm men tyvärr är lika dömande i verkliga livet som de flesta här har varit. 

Vad är det som gör att vi svenskar är så hårda och fördömande??? Tycker alla borde ta sig en ordentlig funderare på vad ni är för föredömen för era barn och hur ni själva vill bli behandlade!!
  • Anonym (Dålig mamma)
    Anonym skrev 2014-08-21 21:04:29 följande:

Jag skäms å era vägnar! 

Jag kommer aldrig att stötta någon som jag faktiskt inte tror är en bra förälder. Det är upptill sådana som dig att sitta och gulla med dåliga föräldrar och säga "du är den bästa mamman för DITT barn". Du får gärna skämmas å mina vägnar
  • Anonym (anonym)
    Anonym skrev 2014-08-22 14:25:23 följande:
    Hmmm beror till stor del på var i landet du bor tyvärr! Att påstå att det alltid går till så är ett rent önsketänkande och en utopi. 

Bra skrivet! De flesta inlägg här i den här tråden visar på stor inkompetens att tänka i olika riktningar och utifrån olika perspektiv. Dessutom vara skrivna utifrån ett fruktansvärt sinne för dömande! Sorgligt att se alla inlägg på Facebook mm med diverse kloka ordspråk mm och sedan höra samma personer döma andra! Känner ett flertal som är snabba att skicka ut kloka råd och hur man ska behandla andra mm men tyvärr är lika dömande i verkliga livet som de flesta här har varit. 

Vad är det som gör att vi svenskar är så hårda och fördömande??? Tycker alla borde ta sig en ordentlig funderare på vad ni är för föredömen för era barn och hur ni själva vill bli behandlade!!
    Alla frivilliga insatser prövas innan barn omhändertas, är föräldrarna inte mottagliga för hjälp på frivillig väg eller är klarar sig med frivilliga insatser för att vara bra nog föräldrar så är det används inte frivilliga insatser, är liksom inte mening att föräldrar ska ha assistenter dygnet runt aå att barn ska bo kvar i hemmet om det inte rör sig om fysiskt funktionshinder hos förälder.
  • vampyria2
    Anonym (Dålig mamma) skrev 2014-08-22 18:46:51 följande:
    Jag kommer aldrig att stötta någon som jag faktiskt inte tror är en bra förälder. Det är upptill sådana som dig att sitta och gulla med dåliga föräldrar och säga "du är den bästa mamman för DITT barn". Du får gärna skämmas å mina vägnar
    Du kan inte se någon skillnad på att sitta och gulla med och på att vara rent av elak mot någon som har råkat åt för något av det värsta man kan råka ut för som förälder?
    Lite jäkla empati borde även du kunna visa en människa i TS situation faktiskt.
  • Anonym (usch)
    Anonym (Dålig mamma) skrev 2014-08-22 18:46:51 följande:

Man behöver inte hata eller se ner på en människa bara för att man anser att denne är olämplig som förälder.
  • Anonym (Dålig mamma)
    Anonym (usch) skrev 2014-08-22 21:13:19 följande:

Man behöver inte hata eller se ner på en människa bara för att man anser att denne är olämplig som förälder.

Jag varken hatar eller ser ner på TS. Däremot, ja, så ser jag ner på alla som går på att någon med självskadebeteende och bulimi inte skulle kunna vara en dålig mamma. Däremot ser jag barnen först och då har jag inte mycket till övers för alla urdåliga föräldrar som själva inte fattar vilken skada de gör barnen. Empati för barnen ja, för dåliga föräldrar- inte så mycket!
  • Läs vad som står och inget annat
    Anonym (Dålig mamma) skrev 2014-08-24 07:43:52 följande:
    Jag varken hatar eller ser ner på TS. Däremot, ja, så ser jag ner på alla som går på att någon med självskadebeteende och bulimi inte skulle kunna vara en dålig mamma. Däremot ser jag barnen först och då har jag inte mycket till övers för alla urdåliga föräldrar som själva inte fattar vilken skada de gör barnen. Empati för barnen ja, för dåliga föräldrar- inte så mycket!
    Precis, det är barnen det handlar om här och de ska ALLTID vara prio!! De spelar ingen roll vilka problem eller diagnoser föräldrar har, kan man inte se barnens säkerhet före sitt ego måste man ta till åtgärder!
Svar på tråden Jag förlorade alla mina barn