• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • monn

Får man fråga om din mens vart som vanligt nu månden utan pergotime? Min blev helt tokig. Jättemycket mens. Sedan mens och ägglossning samtidigt på cd 19, och en blödning ca 6 dagar efter ägglossning. Fick du någon ägglossning? Eller du kollade inte med tester?

joss82 skrev 2015-01-31 23:17:06 följande:

Hmm, ja vi får väl se hur det blir. En sak i taget. Först gynbesöket på måndag och förhoppningsvis godkända spermier, sen avvakta trolig mens i veckan och sen ta nästa behandlingssteg. Både min sambo och hans bror blev till efter spolning så känns ju helt klart värt att prova även om det gör ont.

• Kingston
    Annasofia01 skrev 2015-01-30 21:49:26 följande:

Bara man äter bra innan får man får tabletter som är rätt starka så man inte ska ha ont . Jag trodde de skulle va en lätt match men shit vad jag spydde tabletterna var för starka med så lite mat i magen . Sen är det ju inte alla dom upplever de så men som sagt det är så värt det nu när vi är gravida . Även om de inte är stopp kan en spolning hjälpa till :).

Jag fick inga som helst läkemedel vid spolning... Däremot blev jag rekommenderad att ta två alvedon innan jag åkte till sjukan.
  • Kingston
    monn skrev 2015-02-01 01:15:47 följande:

Får man fråga om din mens vart som vanligt nu månden utan pergotime? Min blev helt tokig. Jättemycket mens. Sedan mens och ägglossning samtidigt på cd 19, och en blödning ca 6 dagar efter ägglossning. Fick du någon ägglossning? Eller du kollade inte med tester?

Jag har testat två kurer med pergo och jag har och har alltid haft väldigt regelbundna cykler.

Jag fick helt plötsligt jättekorta cykler precis som du beskriver. Så Pergo verkar inte va något för mig...
  • monn

Där ser man. Jag känner samma sak. Väldigt obehagligt när mensen stökar sådär! Var det också månaden efter? Rättade det till sig?

Kingston skrev 2015-02-01 08:38:44 följande:

Jag har testat två kurer med pergo och jag har och har alltid haft väldigt regelbundna cykler.

Jag fick helt plötsligt jättekorta cykler precis som du beskriver. Så Pergo verkar inte va något för mig...

• Annasofia01
    Kingston skrev 2015-02-01 08:37:11 följande:

Jag fick inga som helst läkemedel vid spolning... Däremot blev jag rekommenderad att ta två alvedon innan jag åkte till sjukan.

Är väl Olika hur dom gör då.
  • joss82
    monn skrev 2015-02-01 01:15:47 följande:

Jag vet inte än. Har inte testat med äl-test men om jag går på flytningar och temperatur hade jag troligast äl förra helgen, vilket var cd 20/21. Lite tidigare än det brukar vara för mig. Är på cd 29 nu, så får väl se om mensen dyker upp som den borde i slutet av veckan. Inga konstigheter än så länge, alltså. Hoppas din mens stabiliserar sig nästa månad!
  • Kingston
    monn skrev 2015-02-01 08:43:28 följande:

Där ser man. Jag känner samma sak. Väldigt obehagligt när mensen stökar sådär! Var det också månaden efter? Rättade det till sig?

Mensen var helt ur balans just de månaderna jag använde Pergo. Men så fort jag slutade med det så rättade den till sig och blev normal igen.
  • monn

Okej! Jag pratade med min gynekolog och hon trodde att jag hade fått väldigt kraftig ägglossning, därav blödningen. Jag ocb min sambo har fått tid på RMC i malmö 26/2, så vi får se vad de säger då om mina hormonnivåer och min mans sperma :) och hur vi går vidare..

joss82 skrev 2015-02-01 11:40:26 följande:

Jag vet inte än. Har inte testat med äl-test men om jag går på flytningar och temperatur hade jag troligast äl förra helgen, vilket var cd 20/21. Lite tidigare än det brukar vara för mig. Är på cd 29 nu, så får väl se om mensen dyker upp som den borde i slutet av veckan. Inga konstigheter än så länge, alltså. Hoppas din mens stabiliserar sig nästa månad!

• SsaraL

Tänkte uppdatera er lite om hur det går för pergobebis i min mage! Vecka 13, sprattlade fint i magen idag. Overkligt. Håll hoppet uppe! Någon dag kommer ni se det jag ser i magen! Håller alla mina timmar för er! <3

• monn

Vad härligt att höra :) <3 mår du bra också? Syns det något än? Vi skall till RMC på första besöket på torsdag! Spännande! Hoppas på IVF. Jag fick plus förra månaden, men det blev tyvärr missfall :(

SsaraL skrev 2015-02-22 18:47:55 följande:

Tänkte uppdatera er lite om hur det går för pergobebis i min mage! Vecka 13, sprattlade fint i magen idag. Overkligt. Håll hoppet uppe! Någon dag kommer ni se det jag ser i magen! Håller alla mina timmar för er! <3

• SsaraL
    monn skrev 2015-02-22 20:18:11 följande:

Vad härligt att höra :) <3 mår du bra också? Syns det något än? Vi skall till RMC på första besöket på torsdag! Spännande! Hoppas på IVF. Jag fick plus förra månaden, men det blev tyvärr missfall :(

Åh, beklagar ditt missfall! :(

Hoppas du får ivf och att det sätter sig! Ni alla är värda en bebis!

Jag mår jättebra nu, hade migrän 4 veckor pga brist av några vitaminer. Börjat äta mer vitaminer så nu mår jag kanon! Syns att jag är svullen, men absolut ingen bebismage som vissa andra. Längtar! Allt är så overkligt. Varit på två ultraljud och denna gången såg man en bebis! Huvud, hjärna, ben och allt. Kan knappt förstå det ännu.
  • monn

Tack, sånt som händer. Känns ändå positivt att veta att man kan bli gravid!

Vad skönt att du mår bra. Förstår att det är overkligt! :) du får uppdatera oss mellan varven!

SsaraL skrev 2015-02-24 14:36:22 följande:

Åh, beklagar ditt missfall! :(

Hoppas du får ivf och att det sätter sig! Ni alla är värda en bebis!

Jag mår jättebra nu, hade migrän 4 veckor pga brist av några vitaminer. Börjat äta mer vitaminer så nu mår jag kanon! Syns att jag är svullen, men absolut ingen bebismage som vissa andra. Längtar! Allt är så overkligt. Varit på två ultraljud och denna gången såg man en bebis! Huvud, hjärna, ben och allt. Kan knappt förstå det ännu.

• WallePrix

Hej ja är inne på min andra kur av pergotime. Jag skulle haft ägglossning för 1 vecka sen men har inte haft de än. Någon som vet va de kan bero på?

• Dakine
    Ska ni köra på min andra kur pergotime enkel. 
    Ska köra samma som förra gången, dag 5-9. och blodprov på dag 21 (vilket dock infaller en lördag) så lär väl bli på dag 23. 

Men nu när jag pratat med dem blev jag osäker vilken dag jag ska räkna som dag 5. Idag eller imorgon. 

Min mens kom först igång rikligt och ordentligt natten till söndag. 
    Kom lite rött sent på kvällen på lördagen, men nästan inte ens så att jag behövde binda. Jag antog att jag skulle räkna söndagen som dag 1. 

Torsdag och fredag var det mest ljusrosa flytningar blandat med brunt. 

Hur skulle ni tänka? 
  • monn

Jag hade räknat första dagen det kom blod! Även om det kom lite :)

Dakine skrev 2015-03-04 17:04:19 följande:

Ska ni köra på min andra kur pergotime enkel. Ska köra samma som förra gången, dag 5-9. och blodprov på dag 21 (vilket dock infaller en lördag) så lär väl bli på dag 23. Men nu när jag pratat med dem blev jag osäker vilken dag jag ska räkna som dag 5. Idag eller imorgon. Min mens kom först igång rikligt och ordentligt natten till söndag. Kom lite rött sent på kvällen på lördagen, men nästan inte ens så att jag behövde binda. Jag antog att jag skulle räkna söndagen som dag 1. Torsdag och fredag var det mest ljusrosa flytningar blandat med brunt. Hur skulle ni tänka? 

• Dakine
    monn skrev 2015-03-04 17:39:14 följande:

Jag hade räknat första dagen det kom blod! Även om det kom lite :)

Så då borde jag räkna lördagen egentligen då? För fredag kom det bara bruna flytningar, och torsdag ljusrosa flytningar-bruna. 

Kom ju som dock igång rikligt under natten till söndag. 

Kliniken sa att jag skulle räkna imorgon som dag 5, men magkänslan säger att jag bör räkna idag som dag 5 ! 

Kan inte bestämma hur jag ska göra.... :S 
  • monn

Kör på vad kliniken säger :)

Dakine skrev 2015-03-04 18:18:48 följande:

Så då borde jag räkna lördagen egentligen då? För fredag kom det bara bruna flytningar, och torsdag ljusrosa flytningar-bruna. 

Kom ju som dock igång rikligt under natten till söndag. 

Kliniken sa att jag skulle räkna imorgon som dag 5, men magkänslan säger att jag bör räkna idag som dag 5 ! 

Kan inte bestämma hur jag ska göra.... :S 

• Dakine
    monn skrev 2015-03-04 19:46:28 följande:

Kör på vad kliniken säger :)

För sent ;) haha. Jag började ta nu ikväll. Är så rädd att det ska bli på dag 6 annars. Så jag räknar lördag som dag 1 och då är dag 5 idag :D 

Vet du om man kan ta alvedon samtidigt? Har så himla ont i huvudet...
  • monn

Kan du säkert! Kolla interaktioner på fass.se annars, eller bipacksedeln :)

Dakine skrev 2015-03-04 20:33:11 följande:

För sent ;) haha. Jag började ta nu ikväll. Är så rädd att det ska bli på dag 6 annars. Så jag räknar lördag som dag 1 och då är dag 5 idag :D 

Vet du om man kan ta alvedon samtidigt? Har så himla ont i huvudet...

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014