• Anonym (Gurra M)

Varför är kvinnor som barn?

Är det bara jag, eller upplever andra killar också att kvinnor är som barn? Varför måste man ständigt tillrättavisa och uppfostra dem? Så jävla trist...Lär er tänka själv!
    Kvinnor är som barn och de måste behandlas som sådana, tyvärr..

• Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?
  • brysch
    Anonym (Man med klös) skrev 2015-03-26 12:58:01 följande:
    Jag går ut i stan idag och ser ungefär 30 grovjobbare. Städare, restaurangefettsuppsamlare, byggare. Det är 0 % kvinnor. Fatta 0 %!! fatta också då att din värld består av flum. Den värld du lever i stämmer inte med verkligheten. Punkt.
    Hahaha!
    Ja men då är det ju så. Du har ju sett "alla" yrkesarbetande grovjobbare på en dag. Alla 30 faktiskt. Det är ju precis så många som finns i Sverige idag.

Tack snälla du för att du kan tala om för oss andra vad som är representabelt i dagens samhälle. Det är alltså här Gud sitter och skriver på sin fritid, på familjeliv under namnet "Man med klös". Inte många som kan tala om för oss dödliga hur livet ser ut!

Du verkar också tillhöra dessa män som jag beskrev i inlägget ovan. Tanken har inte slagit dig att kvinnor som slår sig in på typiskt mansdominerade yrken antagligen är tillräckligt smarta för att välja ett intressantare yrke än "restaurangefettuppsamlare"?

Mjau.. :P
  • sextiotalist
    brysch skrev 2015-03-27 12:05:54 följande:
    Hahaha!
    Ja men då är det ju så. Du har ju sett "alla" yrkesarbetande grovjobbare på en dag. Alla 30 faktiskt. Det är ju precis så många som finns i Sverige idag.

Tack snälla du för att du kan tala om för oss andra vad som är representabelt i dagens samhälle. Det är alltså här Gud sitter och skriver på sin fritid, på familjeliv under namnet "Man med klös". Inte många som kan tala om för oss dödliga hur livet ser ut!

Du verkar också tillhöra dessa män som jag beskrev i inlägget ovan. Tanken har inte slagit dig att kvinnor som slår sig in på typiskt mansdominerade yrken antagligen är tillräckligt smarta för att välja ett intressantare yrke än "restaurangefettuppsamlare"?

Mjau.. :P
    Med dagens engagemang som många ungherrar visar i skolan idag så lär det endast vara grovarbetararbeten som är kvar till dessa när de lämnat grundskolan (och gymnasiet) med ofullständiga betyg.
    Deras arbete kommer dock bestämmas och styras delvis av kvinnor som studerat "tingeltangelbyggingenjörslinjer" och det kommer vara de som håller i den stora plånboken.
    Förresten, undrar om dessa män som skriver här i tråden skulle fixa en termin på "tingeltangelbyggingenjörslinjen" på högskolenivå?
  • brysch

Jag har faktiskt aldrig hört om dessa "tingeltangelbyggingenjörslinjer" förut. Låter väldigt intressant måste jag säga. Om jag uppfattat det rätt läser kvinnor och män samma program men för kvinnor heter det "tingeltangelbyggingenjörslinjer" medan det för män heter enbart byggingenjörslinje?

Märkligt att vissa individer måste förlöjliga kvinnor som gör samma sak som män genom att hitta på namn som inte existerar på ett högskoleprogram. Det säger återigen mer om denna person och att de kvinnor som tar sig till toppen oftast kan mer pga. det motstånd hon möter längs vägen.

• sextiotalist
    brysch skrev 2015-03-27 12:37:31 följande:

Jag har faktiskt aldrig hört om dessa "tingeltangelbyggingenjörslinjer" förut. Låter väldigt intressant måste jag säga. Om jag uppfattat det rätt läser kvinnor och män samma program men för kvinnor heter det "tingeltangelbyggingenjörslinjer" medan det för män heter enbart byggingenjörslinje?

Märkligt att vissa individer måste förlöjliga kvinnor som gör samma sak som män genom att hitta på namn som inte existerar på ett högskoleprogram. Det säger återigen mer om denna person och att de kvinnor som tar sig till toppen oftast kan mer pga. det motstånd hon möter längs vägen.

Nej, inte jag heller. Själv läste jag civilingenjör med inritning elektro. Annars så hette den mest bygginriktade Väg och Vatten på den tiden (då var det den utbildningen efter Arkitektur och Kemi som hade mest tjejer, 30% tror jag det var, Kemi och Arkitektur hade omkring 50%, vi hade väl mellan 10 och 15%), men tingeltangel låter rätt spännande faktiskt
  • Mandel
    Anonym (Arne) skrev 2015-03-24 12:21:55 följande:
    Från vilka länder kommer de kvinnor som fortfarande besitter matlagningskunskaper? Är kört att hitta en svensk kvinna som kan. De äter bara fördigmat, Max halvfabrikat på sin höjd....
    Hurra! Jag är unik!
    Det kommer inte helfabrikat i mitt hem mer än om maken åker och köper pizza, men det äter inte jag...
    Halvfabrikat är endast grillkorv fast inte så ofta eftersom det inte är gott.
    Jag är petig med maten och äter bara mat lagad ifrån grunden i mitt eget kök.Fixar allt ifrån äppelmos till långkok av kött.
    Är bara när jag är bortbjuden/restaurang som jag kan få i mig hel/halvfabrikat.

Och jag kan även svetsa, köra traktor, byta bromsskivor, sy kläder, brodera osv.
    Vad kan du?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Arne53)
    brysch skrev 2015-03-27 11:50:43 följande:
    Einstein geni? Hehe.. Jag förstår att du har problem med att träffa intelligenta kvinnor med tanke på dina svårigheter att se färgnyanserna mellan "einsten geni" och att vara barnslig. 

Har överlag svårt att argumentera med personer som inte kan se andras perspektiv, drar generella slutsatser grundade på okunskap, bestämda orubbliga åsikter som inte kan ändras trots obestridliga bevis och som dessutom särskriver.

Alla människor har inte ett behov av en högre kognitiv stimulans, du verkar vara en av dem. Hade du haft det kanske du hade kunnat söka till en skola och lära dig något mer angående kritiskt tänkande och svensk grammatik. 

Detsamma verkar gälla för många av herrarna på detta forum, tyvärr. Skönt att veta att det finns så många bra killar och män därute som inte sitter inne med sådana inskränkta tankesätt.
           Klämdes det på en öm tå  måntro ang kvinnors barnslighet ? haha. Jag kan
           bara säga att jag håller med TS, ta in det i hjärnan och lägg ner allt annat
           dravel om grammatik eller varför inte ta lite socker så du blir barnslig.....
  • Anonym (Arne53)
    Anonym (Arne) skrev 2015-03-24 17:01:36 följande:
    Och förresten Tina, hur kommer det sig att du har blivit så duktig? Och har du några tips till mig hur jag kan få min kvinna att laga mat? Hon är som sagt fullkomligt hjälplös!
    Håller med dig Arne! Min kvinna kan visserligen laga mat men allt är så slarvigt
    gjort i köket. Disken tex sköljer hon inte ren, fullt med diskmedel kvar jämnt
    jag får efter skölja, i smyg. Förstår varför kockar oftast är män! Är som det saknas
    nåt i huvudet på dessa barnsliga slarviga kvinnor.
  • Aniiee
    Mandel skrev 2015-03-27 13:20:42 följande:
    Hurra! Jag är unik!
    Det kommer inte helfabrikat i mitt hem mer än om maken åker och köper pizza, men det äter inte jag...
    Halvfabrikat är endast grillkorv fast inte så ofta eftersom det inte är gott.
    Jag är petig med maten och äter bara mat lagad ifrån grunden i mitt eget kök.Fixar allt ifrån äppelmos till långkok av kött.
    Är bara när jag är bortbjuden/restaurang som jag kan få i mig hel/halvfabrikat.

Och jag kan även svetsa, köra traktor, byta bromsskivor, sy kläder, brodera osv.
    Vad kan du?
    =P Tänk vad unika vi är som kan laga mat =P

Dock kan jag inte svetsa (löda går bra, fixade mitt brända moderkort häromdagen), köra traktor eller byta bromsskivor. Sy kläder verkar jag ha i generna, även om jag knappt använder mig av de (min morfar var skräddare), brodera blir lite halvdant, men jag vet hur man gör i alla fall....

Jag kan även bygga ihop en dator (men inte bygga delarna...), klippa om Game of Thrones (väldigt roligt projekt) och (gasp!) spela Silent Hill utan att skrika av skräck.... =P
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • sextiotalist
    Aniiee skrev 2015-03-27 13:58:40 följande:

=P Tänk vad unika vi är som kan laga mat =P

Dock kan jag inte svetsa (löda går bra, fixade mitt brända moderkort häromdagen), köra traktor eller byta bromsskivor. Sy kläder verkar jag ha i generna, även om jag knappt använder mig av de (min morfar var skräddare), brodera blir lite halvdant, men jag vet hur man gör i alla fall....

Jag kan även bygga ihop en dator (men inte bygga delarna...), klippa om Game of Thrones (väldigt roligt projekt) och (gasp!) spela Silent Hill utan att skrika av skräck.... =P

Löda var jag en hejare på, men inget som behövs då ofta numera.

Jag brukar plocka om i diskmaskinen i smyg. Då brukar det få plats mer och inget som ligger så illa att det inte blir diskat.

Min sambo är urusel att laga mat. Men hans pappa och en bror är duktiga. Svärfars köttbullar är nästan lika goda som mina
  • sextiotalist
    Anonym (Hej ts) skrev 2015-03-26 16:47:13 följande:

Visste ni att om män köper vackra blommor till sina fruar så tar de sig i kragen och uppfostrar sig själva men om ni män köper aktier åt era fruar blir de bara oroliga eller så glömmer de bort att de har dem.

Nja. Fast ja, jag hade blivit orolig om min sambo köpte aktier. Jag tror inte ens han vet skillnaden på A-aktie och B-aktie
  • Anonym (Hej ts)

Nä vissa män vet inget efter att de kommer hem från jobbet, varför frågar du mig? Som om jag skulle veta! Svarar min man ibland på enkla frågor som vad ska vi göra i helgen vad har du för planer, vad vill du ha för mat, när har vi tid att storhandla. Jag får knappt bestämma något själv så därför frågar jag ibland om han inte själv kommer ihåg att berätta.

• Kul

Äsch bara sura snubbar som blir ännu surare av att kvinnor de aldrig kan få har mage att ha åsikter!

• brysch
    Anonym (Arne53) skrev 2015-03-27 13:44:16 följande:
           Klämdes det på en öm tå  måntro ang kvinnors barnslighet ? haha. Jag kan
           bara säga att jag håller med TS, ta in det i hjärnan och lägg ner allt annat
           dravel om grammatik eller varför inte ta lite socker så du blir barnslig.....
    Härlig argumentation du har :)
    Outbildade människor med lägre kunskapsnivå brukar inte anse grammatik viktigt och jag tackar och bockar för den fina komplimangen att jag ska ta lite socker så jag bli barnslig. Då tycker du alltså att jag är vettig trots mitt kön. Du sa just emot dig själv Arne, snyggt jobbat! :)

Kanske dags att lägga ner dina argument innan du gör bort dig ännu mer..
  • Pentra
    brysch skrev 2015-03-29 12:15:21 följande:
    Härlig argumentation du har :) Outbildade människor med lägre kunskapsnivå brukar inte anse grammatik viktigt och jag tackar och bockar för den fina komplimangen att jag ska ta lite socker så jag bli barnslig. Då tycker du alltså att jag är vettig trots mitt kön. Du sa just emot dig själv Arne, snyggt jobbat! :) Kanske dags att lägga ner dina argument innan du gör bort dig ännu mer..

Word! Huvudet på spiken!
  • Anonym (skogstrollet)

Jag säger bara skåpluckor. Ska det va så svårt att stänga utan gnäll?

Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?