• Anonym (Barnaga)

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Finns det någon situation då du önskat att barnaga var tillåtet? Exempelvis i stundens hetta eller vad som helst? Berätta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-24 14:16
    Du kanske har värderingen i allmänhet att barnaga är fel, men att du i vissa situationer då du är riktigt arg önskar att du fick lappa till en unge.

• Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
  • Nomanisanisland
    Miss anonym skrev 2016-01-21 11:30:04 följande:

Det är en enorm skillnad på misshandel och aga.

Förstår man inte det så vet man inte innebörden av orden.

Och ja, ibland har man lust att få använda sig av lite "aga"

Den man älskar den agar man, eller hur var det nu igen:)

Och fortfarande tråden gäller barn. Och nej jag har inte det minsta lust att "misshandla" barn lite grand.
  • Nomanisanisland
    Anonym (jo) skrev 2016-01-21 17:15:14 följande:
    Trådstarten är en inbjudan till en tankelek. Det handlar inte om legalisering av barnmisshandel. Man kan vilja lappa till sina barn ibland av frustration, samtidigt som man både intellektuellt och känslomässigt förstår att aga är fel.
    Fast om man intellektuellt och känslomässigt förstår att det är fel, så önskar man väl knappast att det var lagligt?
  • Nomanisanisland
    Anonym (yes) skrev 2016-01-22 11:07:29 följande:

Moraliska lagar som inte skyddar nån och skadar folk vid tillämpning har ingen existensrätt i ett modernt samhälle.

Så absolut borde man inte hindra föräldrar fostra sina barn med tydliga gränser och konsekvens vid övertramp, kloka föräldrar däremot bryr sig inte om andras moral och fostrar barnen med medel som behövs.

I och för sig vi är på tillbakagång just nu, vi massimporterar från stenålderskulturer medan socialen dukar under på grund av personalbrist och överbelastning så numera är det en ickefråga.

Araber och afrikaner fostrar inte sina barn, dom spöas i dom flesta fall till underkastelse med given resultat efter när föräldrar inte längre kan misshandla sitt avkomma till lydnad.

Så det är sån samhälle vi har att se fram emot, rätt laglöst där socialen redan har kollapsat på flera ställen i landet.

Det som omfattas av förbudet mot aga har inget med uppfostran att göra. Klarar man inte av att uppfostra barn utan att bryta mot den lagen, ska man inte har barn. Det är bara äckligt hur du ljuger och kallar misshandel och kränkningar för konsekvenser och fostran för att sedan några rader längre ned själv beskriva problemen med en överdrivet hård fostran.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Ja!!!) skrev 2016-01-21 17:37:34 följande:

Framför allt skulle det vara tillåtet att aga andras barn . Fi fan uppfostrar ingen sina jävla yngel längre

Med tanke på hur jävla ouppfostrad, illaskrivande, feltänkande och allmänt puckad du är själv så ska du kanske bara hålla käften om hur andra uppfostrar sina barn?
  • Nomanisanisland
    Anonym (yes) skrev 2016-01-22 12:09:58 följande:

Uppenbarligen förstod du inte vad jag skrev så du kan be om förtydligande framför att dumförklara dig själv.

Nomanisanisland skrev 2016-01-22 11:39:31 följande:
    Med tanke på hur jävla ouppfostrad, illaskrivande, feltänkande och allmänt puckad du är själv så ska du kanske bara hålla käften om hur andra uppfostrar sina barn?

Då mer än du gjorde här.

Du bekräftade just skribentens poäng.

Du dyker konsekvent upp i sådana här trådar och försvarar och argumenterar för misshandel fast envisas med att kalla det fostran.

Den jag citerade är ju bara ett litet as som vill springa runt och misshandla andras barn.
  • Nomanisanisland
    Anonym (yes) skrev 2016-01-22 12:09:58 följande:

Uppenbarligen förstod du inte vad jag skrev så du kan be om förtydligande framför att dumförklara dig själv.

Nomanisanisland skrev 2016-01-22 11:39:31 följande:

Då mer än du gjorde här.

Du bekräftade just skribentens poäng.

Och dumförklarar dig själv sköter du så bra på egen hand i dina inlägg. Alltid anonyma förstås, för vem vill stå för den skiten?
  • Anonym (jo)
    Nomanisanisland skrev 2016-01-22 10:41:14 följande:
    Fast om man intellektuellt och känslomässigt förstår att det är fel, så önskar man väl knappast att det var lagligt?
    Det är fullt möjligt att förstå en sak med sitt intellekt och tillfälligtvis önska någonting annat. Så pass skiftande och motsägelsefulla är människor. Känner du inte igen dig i det har du antagligen inte något eget barn som slår dig, för jag lovar, när man har blivit slagen tillräckligt många gånger vill man inget hellre än att slå tillbaka. Och även om du inte själv känner igen dig i det, kanske du med din fantasi kan föreställa dig hur det kan kännas?
  • Bibbidi

Vet inte. Jag tycker ju att man absolut inte ska slå barn. Men jag skulle ljuga om jag inte erkände att jag tänkt tanken att man ibland önskat att det vore det, i stundens hetta så att säga... Men nej, om det vore upp till mig om barnaga skulle legaliseras eller inte så skulle jag säga nej. Däremot önskar jag att vissa föräldrar skulle se till att uppfostra sina barn mer och att skolan skulle få mer befogenheter så att de kan göra mer saker utan att vara rädda att bli anmälda av någon arg förälder. 

Var en lärare här som förra året eller när det nu var blev polisanmäld för att han drog ut en elev ur klassrummet... suck. Klassen hade prov och han (eleven) vägrade att låta de andra skriva sitt prov i lugn och ro, och han vägrade lämna klassrummet trots flera tillsägelser. Tillslut tog läraren tag i honom och drog ut honom i klassrummet - sen blev han anmäld av elevens föräldrar. Suck suck suck suck! 

Kommer ihåg att man själv gick i en jobbig klass... *kräks på allt*

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Nomanisanisland
    Anonym (yes) skrev 2016-01-22 20:18:38 följande:

Jag kan inte ta ansvar för dina halmgubbar och halucinationer, tack och hej

Nå, nu håller jag mig ju inte med någotdera så.
  • Nomanisanisland
    Anonym (jo) skrev 2016-01-22 17:01:49 följande:
    Det är fullt möjligt att förstå en sak med sitt intellekt och tillfälligtvis önska någonting annat. Så pass skiftande och motsägelsefulla är människor. Känner du inte igen dig i det har du antagligen inte något eget barn som slår dig, för jag lovar, när man har blivit slagen tillräckligt många gånger vill man inget hellre än att slå tillbaka. Och även om du inte själv känner igen dig i det, kanske du med din fantasi kan föreställa dig hur det kan kännas?
    Läs om, läs rätt, kan mycket väl förstå känslan, men just därför är det väl utomordentligt att det finns ett juridiskt och moraliskt tryck att inte ge efter för impulsen. Det vill säga bara ännu ett argument för att inte önska att det ska vara tillåtet att misshandla sina barn.
  • Anonym (jo)
    Nomanisanisland skrev 2016-01-23 18:12:20 följande:
    Läs om, läs rätt, kan mycket väl förstå känslan, men just därför är det väl utomordentligt att det finns ett juridiskt och moraliskt tryck att inte ge efter för impulsen. Det vill säga bara ännu ett argument för att inte önska att det ska vara tillåtet att misshandla sina barn.
    Vaddå "läs om läs rätt"? Jag håller med dig i sak, men tycker att du verkar ha en lite oflexibel fantasi. Om du kan förstå känslan förstår jag inte varför du ställer frågan jag precis besvarade.
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?