• Gert

Nu är plåster rasistiska!

Svenska plåster är för ljusa och anklagas idag för rasism i ett inslag i statliga Sveriges Radio. Det är en vänsterpartist (go figure) som anklagar plåster för att vara rasistiska.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6228751

tinyurl.com/oq2vuww

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!
  • Nayaa

Maria 434: Det verkar inre vara speciellt många här som säger att det är rasistiskt, förutom trådskaparen då. Det visar
    däremot att det finns en vithetsnorm i samhället när beiga plåster kallas hudfärgade och det inte finns andra hudfärgade plåster att få tag på. Det är inte speciellt komplicerat och det är absolut ingenting som vita kvinnor eller män behöver känna sig kränkta över.

• Maria 434
    Nayaa skrev 2015-08-25 18:41:54 följande:

Maria 434: Det verkar inre vara speciellt många här som säger att det är rasistiskt, förutom trådskaparen då. Det visar

däremot att det finns en vithetsnorm i samhället när beiga plåster kallas hudfärgade och det inte finns andra hudfärgade plåster att få tag på. Det är inte speciellt komplicerat och det är absolut ingenting som vita kvinnor eller män behöver känna sig kränkta över.

Nu är det ju inte ts som ser det som rasistiskt utan en vänsterkolumnist.

Förstår fortfarande inte hur ordet hudfärgat kan ses som rasistiskt
  • Nayaa

Maria 434: Det är han som påstår att någon tycker att det är rasistiskt. När säger Paula Dahlberg att plåster är rasistiska, i klippet?

• familjenstyg
    Nayaa skrev 2015-08-25 18:41:54 följande:

Om det är som du säger att det råder en vithetsnorm (?) så lär det inte vara vita män och kvinnor som känner sig kränkta över färgen på ett plåster eller att en färg som, inte, liknar någons hudfärg kallas hudfärgad
  • Nayaa

Familjenstyg: Nej men här finns däremot mängder av främst män som är OERHÖRT kränkta över att benämningen hudfärgad ifrågasätts och att plåster i fler hudnyanser efterrfrågas.

• lintu
    Nayaa skrev 2015-08-28 19:52:42 följande:

Familjenstyg: Nej men här finns däremot mängder av främst män som är OERHÖRT kränkta över att benämningen hudfärgad ifrågasätts och att plåster i fler hudnyanser efterrfrågas.

Var finns statistik på att det ät främst män?*nyfiken*
  • Nayaa

Analysera mera: Kände du att du tillförde något nytt i den här debatten?

Jag tror inte det är någon som påstått att plåster är rasistiska i den här tråden faktiskt men skönt att du kom in och klargjorde ett och annat!

• Nightrod

Snart kommer jag att kallas rasist rakt av,
    Eller jo jag ÄR ju faktiskt rasist, för hur kan jag vara annat.
    Jag är svensk sedan generationer, vit, blågröna ögon och har ett jobb samt en vit flickvän. Med andra ord kan man lika gärna säga att jag är rasist för det är väl allt som krävs i dagens sverige, att du är svensk och vit för då är du rasist och ett svin , är du dessutom man så borde du väl tvångskastreras och skjutas. Helt fantastiskt att det gått så långt att man inte kan öppna käften utan att va rasist i detta land ifdag

Fy Fy Fy på mig som är svensk och vit

• Nayaa

Oj oj oj, du har verkligen dragit på dig den finaste av offerkoftor.

Så.jävla.kränkt.

• Analysera mera
    Nayaa skrev 2015-09-22 11:51:59 följande:

Analysera mera: Kände du att du tillförde något nytt i den här debatten?

Jag tror inte det är någon som påstått att plåster är rasistiska i den här tråden faktiskt men skönt att du kom in och klargjorde ett och annat!

Vem sade att jag ämnade tillföra något nytt? Jag endast väckte tråden till liv igen.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Nayaa

Analysera mera: Härligt! Vad ska vi diskutera?

• Analysera mera
    Nayaa skrev 2015-09-22 15:15:16 följande:

Analysera mera: Härligt! Vad ska vi diskutera?

Fråga Gert. Jag är fortfarande osäker.
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!