• TrueLove12

Planerar barn 2018 & framåt

Hej tänkte alla kan dela med sig sin resa innan man får ett plus och kan diskutera allting mellan himmel och jord.

Jag är 26 år gammal och vi försöker med första barnet.

Jag tog ut p stav 10/11-2017 och har haft 2 posetiva äl tester i dec och feb januari missade jag helt och hållet ägglossmingen och hoppas få lyckas denna månaden men kan ta ändå ett tag till vi får se.

Vi har redan börjat planera bebis saker osv riktigt kul och det håller hoppet uppe när man får se de där små kläderna barnvagnen m.m

Hur tänker ni? När började ni försöka? Vad planerar ni? Allt som handrar om just bebis fronten

• Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt
  • BellaKH
    Timal89 skrev 2018-06-26 19:24:50 följande:

ÅååhMen vad roligt!!! Stort grattis!!!! Jag inväntar min första äl, så hoppas oxå på att plussa i augusti eller så. Vill så gärna ha ett sommarbarn. Haha sjukt att tänka så ;)

Tack så mycket!! Känns fortfarande lite overkligt! Så nu ska vi börja leta efter större bil, haha!

Ja, vi kommer nog ha bf mitt i influensatider.. så det var kanske lite dåligt tajmat, haha! Med tanke på det är ju sommaren bättre ;)

Men det ska bli sååå roligt!

Du får komma med uppdateringar om hur det går!
  • Timal89
    BellaKH skrev 2018-06-26 19:46:21 följande:

Tack så mycket!! Känns fortfarande lite overkligt! Så nu ska vi börja leta efter större bil, haha!

Ja, vi kommer nog ha bf mitt i influensatider.. så det var kanske lite dåligt tajmat, haha! Med tanke på det är ju sommaren bättre ;)

Men det ska bli sååå roligt!

Du får komma med uppdateringar om hur det går!

Är så nojjig att man ska vara en av dom som har svårt att få barn pch kämpa en lång tid. Men de har ju inte ens gått en månad så får försöka lugna mig ;)

Vore kul att följa din resa!! ????
  • Timal89
    Timal89 skrev 2018-06-26 21:50:04 följande:

Är så nojjig att man ska vara en av dom som har svårt att få barn pch kämpa en lång tid. Men de har ju inte ens gått en månad så får försöka lugna mig ;)

Skulle vara en smilie, inte massa frågetecken :)
  • BellaKH
    Timal89 skrev 2018-06-26 21:50:04 följande:

Det var jag också, men det gick visst redan andra månaden efter p-pillerstopp. Fick en mens emellan. Så vi hann nästan inte riktigt börja försöka, haha!

Det kommer säkert gå bra för dig! Jag håller alla tummar och tår! :)

Ja, vi kan skriva privata meddelanden om du vill, o följa varandras resor annars vet jag inte hur man gör här på FL?! Är inte alltid lätt här i forumen.
  • TrueLove12

Hej alla hur går de för er? Här inväntar man mens som ska komma idag men förhoppningsvis inte

• Timal89

JJag väntar på min första ägglossning som beräknas komma till helgen/början på nästa vecka. Det blir vårt första försök!!

• SoSS15

Här hade vi vårt första försök denna månad! :D Eftersom min cykel är lite som den är så blev det lite hoppsan hejsan, så vet inte om vi prickade ägglossningen...

Spännande dock eftersom detta blir första gången vi försöker med vilje, eftersom vår underbara lilltös vi har sedan innan var oplanerad. Spännande!!! :D

• TrueLove12
    Timal89 skrev 2018-07-09 13:50:25 följande:

JJag väntar på min första ägglossning som beräknas komma till helgen/början på nästa vecka. Det blir vårt första försök!!

Så roligt hoppas de går vägen :) ja det tar en liten stund och lära sig hur sin kropp fungerar
  • TrueLove12
    SoSS15 skrev 2018-07-09 14:23:28 följande:

Här hade vi vårt första försök denna månad! :D Eftersom min cykel är lite som den är så blev det lite hoppsan hejsan, så vet inte om vi prickade ägglossningen...

Spännande dock eftersom detta blir första gången vi försöker med vilje, eftersom vår underbara lilltös vi har sedan innan var oplanerad. Spännande!!! :D

När det varierar är det inte direkt lätt och hålla kollen

Själv har vi försökt sedan nov förra året
Svar på tråden Planerar barn 2018 & framåt