• Johannus

Robinson 2019

Fler som kommer att titta på Robinson 2019?

Här kan vi diskutera programmet.

• Svar på tråden Robinson 2019
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-05-24 18:31:41 följande:
    Om det inte kommer nåt väldigt udda tävlingsmoment är allt annat än att Klas blir slutvinnare en rejäl sensation i mina ögon. Det finns ingen kvar som kan matcha honom fysiskt, han är dessutom smart och populär bland övriga deltagare och har flera medaljer så va kan stoppa honom?

Som jag skrev i svar till molly50 föredrar jag Bonnie framför Linn och tycker därför det va ok hon åkte ur igår.

Fast det va fler än Bonnie som klagade över råttorna i lag Syd och det kan definitivt va läskigt med mängder med stora råttor som t o m kryper upp på en om natten. Råttor till skillnad från möss kan bita rätt ordentligt. Råttor kan bla angripa riktigt små barn om natten och bita av örsnibbar mm. :/
    Sen verkar ju Bonnie i det nya lägret ha hamnat ytterst och blir därför mest utsatt.

Man kan ju säga samma om dom i Utposten att dom borde ha räknat med svält och annat jävelskap när dom anmälde sig till Robinson.
    Jag har inte hört någon annan klaga om råttor och möss förutom Bonnie. Helt klart skulle jag med bli galen om jag såg råttorna komma fram när jag ska sova, men det andra deltagarna har bett henne dra ner till stranden dit råttorna inte kommer. Som vuxen människa Bonnie är skulle hon väl kunna säga att hon inte vill sova ytterst eller? Jag tycker att det är massor av gnäll av Bonnie oavsett att hon är trevlig och snäll person.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-24 18:50:04 följande:

Jag har inte hört någon annan klaga om råttor och möss förutom Bonnie. Helt klart skulle jag med bli galen om jag såg råttorna komma fram när jag ska sova, men det andra deltagarna har bett henne dra ner till stranden dit råttorna inte kommer. Som vuxen människa Bonnie är skulle hon väl kunna säga att hon inte vill sova ytterst eller? Jag tycker att det är massor av gnäll av Bonnie oavsett att hon är trevlig och snäll person.

Nu verkar det ju som Bonnie kommer sova kvarvarande nätter på stranden men anledningen hon inte gjort det tidigare kan ju va det blir varmare sova tillsammans i lägret. Verkar ju va lite småkyligt om nätterna där. Kan också tänka mig det kan kännas lite utsatt sova helt ensam i kolmörkret på stranden.

Kanske vill ingen annan sova ytterst heller i lägret? *spekulerar*
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-05-24 19:04:23 följande:
    Nu verkar det ju som Bonnie kommer sova kvarvarande nätter på stranden men anledningen hon inte gjort det tidigare kan ju va det blir varmare sova tillsammans i lägret. Verkar ju va lite småkyligt om nätterna där. Kan också tänka mig det kan kännas lite utsatt sova helt ensam i kolmörkret på stranden.
    Kanske vill ingen annan sova ytterst heller i lägret? *spekulerar*
    Ja man kan spekulera sig, men frågan är hur det egentligen är....Vill Bonnie sova nära det andra eller drar hon från det???? Inget vi vet. Men helt klart kommer det att bli skriverier om detta...Absolut.

Spekulerar gör jag med. Nå skönt när även denna äventyr är över.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-05-24 18:10:09 följande:
    Jag tycker absolut Linn har flera goda kvalitéer och är en stark deltagare MEN jag tycker som dig att hon också försökt bestämma väl mycket över andra. Bonnie är naturligtvis inte perfekt men jag ogillar attityden Linn bitvis visat mot henne. Tycker Linn gnällt, hackat och haft dålig förståelse för Bonnie.

Så av dom som är kvar föredrog jag att Linn åkte ur igår.

Vill se en final mellan Klas och Bonnie.
    molly50 skrev 2019-05-24 11:22:07 följande:

Ja,hon har varit lite gnällig. Men efter det jag såg ett klipp på,där Linn försökte bestämma vad de andra skulle få äta och inte så sjönk hon lite i mina ögon.

Det är inget jag tycker man ska bestämma åt andra.

Exakt.Tycker också man borde kunnat löst det där med Klas & Bonnies önskemål helt enkelt genom servera kokos, kattmat och tonfisk separat från varandra. Självklart ska sen maten delas upp rättvist. Särskilt Bonnies önskemål borde man respekterat då hennes mage ju tydligen inte klarar kokosen.

Linn kan va inte bara väldigt dominant utan också småaktig ibland. :/
    Ja,precis. Jag tycker det var rätt att Linn åkte ur igår.

Ja,det är samma här. Av de som är kvar så.

Ja. Det är en sak om man själv har valt att inte äta t ex kött,som Klas har gjort. Men han kan ju bara själv välja att inte ta av köttet.
    Men när man,som Bonnie,inte tål en viss sak så tycker jag att det måste respekteras.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-25 00:41:20 följande:

Ja man kan spekulera sig, men frågan är hur det egentligen är....Vill Bonnie sova nära det andra eller drar hon från det???? Inget vi vet. Men helt klart kommer det att bli skriverier om detta...Absolut.

Spekulerar gör jag med. Nå skönt när även denna äventyr är över.

Det lät på Bonnie som om hon tänkte sova på stranden i fortsättningen. Aja, snart är äventyret över för den här gången...
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-05-25 21:41:29 följande:
    Det lät på Bonnie som om hon tänkte sova på stranden i fortsättningen. Aja, snart är äventyret över för den här gången...
    Ja det sa Bonnie att hon skulle sova på stranden. Hoppas hon gör det så att alla får sova i lugn och ro. Klas sov länge i grottan ensam innan Linn flyttade in.

Ja i morgon är det finalen och jag hoppas verkligen att Klas vinner.
  • Johannus

Glöm inte att Robinson börjar tidigare i dag kl: 20.00 för Valvakan börjar kl: 21.00.

Nu håller vi tummarna på Klas att han vinner.

• molly50
    Johannus skrev 2019-05-26 19:29:37 följande:

Glöm inte att Robinson börjar tidigare i dag kl: 20.00 för Valvakan börjar kl: 21.00.

Nu håller vi tummarna på Klas att han vinner.

Tack för påminnelsen! 
  • Johannus

GRATTIS KLAS du tog vinsten som jag hoppades från allra första början.
    Fi a var också duktig och inte långt efter så Grattis till Fia med.

Tack till er alla som varit med och skrivit om deras kamp på Robinson.
    Önskar er alla en fin och trevlig sommar. Kram

• molly50
    Johannus skrev 2019-05-26 21:01:42 följande:

Tack detsamma för en trevlig tråd! 

Och Grattis till Klas!  En värdig vinnare. 
  • A4ka

Varför röstade de bort Bonnie? Vad tror ni? Jag trodde att SydPakten (tjejer) skulle rösta bort Emilio och att Klas också skulle rösta på honom för att inte inte ha en kille i finalen mot sig.

Hejade på Klas från början för att han var sig själv och inte paktade, så kul att han vann!!!

• Johannus
    A4ka skrev 2019-05-27 00:18:46 följande:
    Varför röstade de bort Bonnie? Vad tror ni? Jag trodde att SydPakten (tjejer) skulle rösta bort Emilio och att Klas också skulle rösta på honom för att inte inte ha en kille i finalen mot sig.
    Hejade på Klas från början för att han var sig själv och inte paktade, så kul att han vann!!!
    Jag tror att det anda var lite less på Bonnies klagande med råttor och möss och sen blev det ögat och magen. Alla har dem haft det tuft och jobbigt på ett eller annat sätt, men däremot så har inte Klas klagat vad jag hört. Inte heller har han paktat. Att Fia röstade på Bonnie var väl för att hon ville vara enda tjejen i finalen

Rätt person vann i alla fall.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-26 21:01:42 följande:

Jag hade ju som sagt helst sett Bonnie i finalen mot Klas men med Klas som slutsegrare. Men men man kan inte få allt här i världen och det blev en tuff och värdig final enligt mig. Klas vann som väntat och det gladde mig men Fia va duktig och gav honom en hård fajt.

Klas är nog en av dom värdigaste segrarna i Robinson iom han både va fysiskt stark, smart och en sjysst person som inte spela fulspel och brydde sig om dom han hade kring sig.

Hurra för Klas!!!

Tack Johannus och alla andra för en trevlig tråd!

Ha det så bra, trevlig sommar och kram från mig.
  • flygrl
    A4ka skrev 2019-05-27 00:18:46 följande:

Trodde faktiskt också dom skulle rösta bort Emilio och det av samma skäl som du angav. Hade själv gärna sett Bonnie i final mot Klas men nu blev det inte så.

Visst va det kul att Klas vann! En rakt igenom värdig Robinson segrare!
  • A4ka

Vi pratade om Robinson på jobbet idag, kollegorna tyckte att finalen var utformad på sätter som skulle säkra Klas vinst. Jag förstår att hinderbanan var lättare för Klas att vinna för att han är lång och har bra balans, men tänkte på att banan planerades innan produktionen visste vilka som skulle komma till final. Vad tycker ni? Och så skönt att finalisterna kunde tävla om segern istället för att bli framröstade. Som förra året när Daniel vann över polis-Henrik. Jag hejade på Henrik förra året

• molly50
    A4ka skrev 2019-05-27 23:07:39 följande:

Vi pratade om Robinson på jobbet idag, kollegorna tyckte att finalen var utformad på sätter som skulle säkra Klas vinst. Jag förstår att hinderbanan var lättare för Klas att vinna för att han är lång och har bra balans, men tänkte på att banan planerades innan produktionen visste vilka som skulle komma till final. Vad tycker ni? Och så skönt att finalisterna kunde tävla om segern istället för att bli framröstade. Som förra året när Daniel vann över polis-Henrik. Jag hejade på Henrik förra året

Jag antar också att de hade planerat finalbanan innan de visste vilka som skulle gå till finalen.
  • Johannus
    Vi pratade om Robinson på jobbet idag, kollegorna tyckte att finalen var utformad på sätter som skulle säkra Klas vinst. Jag förstår att hinderbanan var lättare för Klas att vinna för att han är lång och har bra balans, men tänkte på att banan planerades innan produktionen visste vilka som skulle komma till final. Vad tycker ni? Och så skönt att finalisterna kunde tävla om segern istället för att bli framröstade. Som förra året när Daniel vann över polis-Henrik. Jag hejade på Henrik förra året smile1.gif
    Helt klart borde alla tävlingar vara för tänkta innan man ens vet vilka som hamnar i finalen. Tror inte på att produktionen planerat detta för att ge en fördel för Klas. Tycker att Fia var lika duktig i banan bara det att hon inte fick upp låste till lådan fort nog.

Både Klas och Fia var värdiga vinnare till finalen. Och Klas vann och det hade jag hoppats från dag 1 att han skulle göra.
  • flygrl

Ingen aning när man bestämmer hur dom olika tävlingarna mm ska se ut men Klas känns ju rätt allround, bra på både fysiska moment och sånt som pussel mm. så han hade nog vart svårslagen oavsett hur tävlingen sett ut. :)

Jag gillade också att segraren korades genom tävling istf röstning.

Höll också på Henrik i fjolårets Robinson men tyckte det va ok ändå att Daniel vann. Daniel va en värdig vinnare imho.
Svar på tråden Robinson 2019