• Harnok

Jag är genuint olycklig

Jag är så fruktansvärt jävla less på att vara ensam varje gång jag kommer hem. Att alltid komma hem till en tom lägenhet, att aldrig få en kram eller att aldrig få ligga och mysa. Jag är en kille på snart 40 och har aldrig haft en flickvän men i övrigt är jag nöjd med livet.

Jag börjar känna mig som ett missfoster som ingen tycker om :S det finns ju liksom män som är kåkfarare, alkoholister, pundare, autister och annat som åtminstone någon gång haft en flickvän men inte jag. Är jag så jävla värdelös och illa omtyckt? Jag sitter typ här och gråter över mitt liv :/

• Svar på tråden Jag är genuint olycklig
  • Anonym (C)
    Anonym (Flashback) skrev 2025-01-19 20:47:02 följande:
    Varför skulle de där aktiviteterna vara relevanta? Att vara deprimerad och pyssla med det ena eller andra kommer inte göra någon skillnad.
    Att skaffa sig aktiviteter och vara aktiv i allmänhet är bland det bästa man kan göra när man är deprimerad. Att vara inaktiv är en garanti för att depressionen blir djupare, det är verkligen ingen nyhet.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Remiss) skrev 2025-01-19 20:50:41 följande:

Varför har folk snöat in i denna tråden på att TS ska träffa någon som är ful och fet?

Det står ingenstans i inlägget vad för typ av tjej TS söker, eller hur han själv ser ut. Bara att han känner sig ensam och längtar efter kärleken och varit singel länge.

Det blir ju lättare att träffa en tjej som ingen annan vill ha...  Än att försöka få till med en slank och söt tjej.
  • Anonym (Remiss)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-19 21:08:49 följande:
    Det blir ju lättare att träffa en tjej som ingen annan vill ha...  Än att försöka få till med en slank och söt tjej.
    Tror det är viktigt att välja en partner som man själv är attraherad av. Annars blir det ju som att göra våld på sig själv, och då är det kanske bättre att vara singel ett tag?
  • Anonym (Illlll)
    Anonym (Remiss) skrev 2025-01-19 21:24:01 följande:
    Tror det är viktigt att välja en partner som man själv är attraherad av. Annars blir det ju som att göra våld på sig själv, och då är det kanske bättre att vara singel ett tag?

Javisst. Hitta en flickvän presenteras ju som en universallösning på allt. Då blir det väl naturligt att vissa också betraktar kvinnor som objekt och en omhändertagande sak. Man känner verkligen kvinnoföraktet i såna uttalanden. Det är nog inte helt underligt att såna som kläcker ur sig sånt antagligen är singlar själva. Och varför ska ts då lyssna på sånt egentligen.

Förhållande handlar om samspel och gemensam attraktion, en viss spänning. Inte att likställas som en arbetsintervju exempelvis. Det är en förfinad social interaktion, har man i princip inga sociala interaktioner så kan man inte förvänta sig en flickvän (eller pojkvän) för den delen heller.

• Anonym (A)
    Anonym (Remiss) skrev 2025-01-19 20:50:41 följande:

Varför har folk snöat in i denna tråden på att TS ska träffa någon som är ful och fet?

Det står ingenstans i inlägget vad för typ av tjej TS söker, eller hur han själv ser ut. Bara att han känner sig ensam och längtar efter kärleken och varit singel länge.

Han skrivit om sitt utseende.
  • Anonym (A)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-19 21:08:49 följande:
    Han kanske inte gillar magra tjejer.
  • Anonym (positiv)
    Harnok skrev 2025-01-19 20:00:27 följande:
    Ja det är väl samma för mig, såklart jag vill tycka om personen. Alltså jag kan inte komma på vad dessa hobbies eller kurser skulle kunna vara. Sedan ska det vara rimlig ålder, singlar och allt. Mycket som ska klaffa.

Har varit hos mååååånga samtal hos psykolog.
    Anonym (Illlll) skrev 2025-01-19 19:52:12 följande:
    Det känns som att du inte läser det jag skriver.

Om jag nu ska förenkla:
    Du tror att det är en tjej som saknas i ditt liv för att det är enklare att skylla på i stället för att själv ta ansvar. Du intar rollen som en inkapaciterat offer för olika omständigheter såsom att tjejer varit dumma mot dig tidigare, autister och alla andra får en tjej, jag är så ful, jämför med arbetsintervju, alla andra får uppleva (omskrivet: att du förnekats en rättighet) osv.

I själva verket så framgår det att du inte raggar på eller har ett socialt privatliv överhuvudtaget. 

Annars så skulle du relativt neutralt startat en tråd där du frågar om råd och berättade vad du gjort som inte fungerade.
    Vi förstår inte varandra i så fall. Det ÄR en tjej som saknas i mitt liv, du tror att det är något annat. Jag har raggat och haft ett väldigt socialt liv, men det gjorde INGEN skillnad då heller. Nu har man börjat bli till åren och har inte dessa sociala situationer med andra lika ofta. Folk skaffar barn och flyttar. Jag är ensam kvar.
    Tror du det kan bero på att du har för höga krav på en partner? Eller vad kan det bero på om du trots allt har haft ett socialt liv? Kan du kanske rada upp de orsaker du själv tror det beror på så kanske det blir lättare att angripa problemet?
  • Anonym (Ful)
    Anonym (Remiss) skrev 2025-01-19 21:24:01 följande:
    Hur vet du att TS inte attraheras av fula tjejer?

Kan säga att utseendet antagligen ligger oss tjejer betydligt mer i fatet när vi är fula än vad TS feminina framtoning någonsin kan göra. Samtidigt kan också vi fula få till det. Jag inbillar mig inte att någon tycker att jag utseendemässigt är det minsta attraktiv, men jag är ingen offerkofta som TS och kan erbjuda en ganska trevlig och rolig vardag ändå. Förutsätter visserligen att lampan är släckt.
  • Anonym (Remiss)
    Anonym (Illlll) skrev 2025-01-19 22:52:08 följande:

Javisst. Hitta en flickvän presenteras ju som en universallösning på allt. Då blir det väl naturligt att vissa också betraktar kvinnor som objekt och en omhändertagande sak. Man känner verkligen kvinnoföraktet i såna uttalanden. Det är nog inte helt underligt att såna som kläcker ur sig sånt antagligen är singlar själva. Och varför ska ts då lyssna på sånt egentligen.

Förhållande handlar om samspel och gemensam attraktion, en viss spänning. Inte att likställas som en arbetsintervju exempelvis. Det är en förfinad social interaktion, har man i princip inga sociala interaktioner så kan man inte förvänta sig en flickvän (eller pojkvän) för den delen heller.

Jag svarade Rob om att TS ska hitta en partner som han tycker om och är genuint intresserad av. Någon han känner attraktion till och klickar med om han vill ha en partner. Inte att han ska välja en tjej som han egentligen inte vill vara med, för att han ska ? nöja? sig med vem som helst, som antyddes. Det blir väl inte bra för någon? Och stackars tjej i så fall, som får en kille som valt henne för att ? han inte hittar bättre?.  Och jag tror inte det är lösningen på allt, utan som jag skrivit tidigare att TS borde först och främst arbeta med sig själv och att må bra. Kanske gå till en psykolog. Tror du missförstod. 
  • Anonym (Remiss)
    Anonym (Ful) skrev 2025-01-19 23:41:08 följande:
    Hur vet du att TS inte attraheras av fula tjejer?

Kan säga att utseendet antagligen ligger oss tjejer betydligt mer i fatet när vi är fula än vad TS feminina framtoning någonsin kan göra. Samtidigt kan också vi fula få till det. Jag inbillar mig inte att någon tycker att jag utseendemässigt är det minsta attraktiv, men jag är ingen offerkofta som TS och kan erbjuda en ganska trevlig och rolig vardag ändå. Förutsätter visserligen att lampan är släckt.
    Jag vet det för att är man kär i någon och älskar personen är den alltid vacker. Hur du än ser ut. I någons ögon är du alltid vacker. 
  • Anonym (Illlll)
    Anonym (Remiss) skrev 2025-01-20 00:09:40 följande:
    Jag svarade Rob om att TS ska hitta en partner som han tycker om och är genuint intresserad av. Någon han känner attraktion till och klickar med om han vill ha en partner. Inte att han ska välja en tjej som han egentligen inte vill vara med, för att han ska ? nöja? sig med vem som helst, som antyddes. Det blir väl inte bra för någon? Och stackars tjej i så fall, som får en kille som valt henne för att ? han inte hittar bättre?.  Och jag tror inte det är lösningen på allt, utan som jag skrivit tidigare att TS borde först och främst arbeta med sig själv och att må bra. Kanske gå till en psykolog. Tror du missförstod. 
    Jag tror du missförstod mig. Jag höll med dig.
  • Anonym (Ful)
    Anonym (Remiss) skrev 2025-01-20 00:12:38 följande:
    Jag vet det för att är man kär i någon och älskar personen är den alltid vacker. Hur du än ser ut. I någons ögon är du alltid vacker. 
    Du vet vad jag menar. Ingen faller för mitt utseende, lovar!
  • Anonym (Remiss)
    Anonym (Illlll) skrev 2025-01-20 00:15:59 följande:
    Jag tror du missförstod mig. Jag höll med dig.
    Ah, då förstår jag. Jag håller med dig också.
  • Anonym (Flashback)
    Anonym (C) skrev 2025-01-19 20:57:33 följande:
    Att skaffa sig aktiviteter och vara aktiv i allmänhet är bland det bästa man kan göra när man är deprimerad. Att vara inaktiv är en garanti för att depressionen blir djupare, det är verkligen ingen nyhet.
    Att TS behöver ta tag i sin situation är givet. Dock behövs sannolikt ett batteri av åtgärder av olika sort. Att sätta igång specifikt med en lång rad hobbies utan att ha jobbat med sig själv tror jag inte på alls. Att börja med någon utvald aktivitet som del av vägen tillbaka är väl en möjlighet som kan vara bra.
  • Moksha

Hej!

Läser vad du skriver och skickar en omtanke.
    Ensamhetskänslor kan vara svårt, speciellt när det varat länge.

Vill gärna peppa dig! 

Dags att undersöka vad för hobbys du har!
    Vad tycker du om att göra med ditt liv? 
    Vad motiverar dig? Vad inspirerar dig? 
    Hur använder du tiden på dina dagar? 

Allmänt råd är att planera för roliga evenemang att besöka. Helst inom områden du är intresserad av. 

Kanske vara volontär på en festival? 
    Många åker på festival själva och vill träffa folk.
    Planera för en sommarfestival..?

Gå en kvällskurs i ett ämne du tycker om? 

Mitt bästa råd är att gå med i en mansgrupp och börja prata med andra män. Det finns många nya initiativ på bla. Facebook. Många män delar ditt perspektiv och vill gärna ha erfarenhetsutbyte.

ta hand om dig! 

• Anonym (Machoman)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-19 12:17:11 följande:
    Nej, aldrig. Jag är inte heller så förtjust i det asiatiska utseendet.  Men de har iaf mycket mindre övervikt där än i Sverige.

Som om det inte finns en massa asiatiska kvinnor i Sverige? Prova dejta dom istället för att ragga på andra sidan jorden. Sen finns ju också Italienska och franska tjejer, tror många av de har mindre övervikt än svenskorna. 

Det bor liksom inte bara svenskar i Sverige 😆

Svar på tråden Jag är genuint olycklig