Josefine1987 skrev 2025-04-30 18:06:15 följande:
Läkaren var förvånad och orolig över att det inte blev ett enda användbart embryo då det såg så fint ut med både ägg och spermier.
Det fanns inget som vägledde honom till vad vi kan göra annorlunda, men vi kunde prova att byta läkemedel för stimuleringen och ev prova ICSI.
Dock behövde jag vänta minst en cykel så att äggstockarna fick återhämta sig. Är det alltid så tro? Eller är det för att han beskrev dom som svullna och påverkade?
Jag var väldigt beredd på att det kan ta tid, men det känns jobbigt att han var så förvånad och orolig. Min sambo började prata om en älder bekant som aldrig fick barn osv och jag känner inte att jag vill ha mina tankar där :(
Ja man brukar få vänta en cykel emellan pga alla hormoner osv som påfrestat kroppen. Tråkigaste vöntan, man vill ju bara köra igång igen..
Ja det förstår jag, de sista man vill ha är ju att läkaren är orolig :/ Åh dom där jobbiga tankarna man tänker ibland, känner igen mig. Men där är ni inte nu, nästa gång kanske blir bra, de krävs ju bara ett guldägg 🥰
Det är så skönt att ha den här gruppen så man kan ventilera sina tankar. 💕