• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • Anonym (Anonym12345)

Hej! Vi gör en fertilitetsundersökning för regionsfinanserad ivf och inom de kommande dagarna skickar min läkare remissen. Vi är i Stockholm. Hur lång väntetid har ni haft för remiss och i kö för olika kliniker i Stockholm?

Finns det någon specifik klinik som ni upplevt särskilt bra eller som dålig?

Tack för alla svar.

• Anonym (Tredje)

Hej. Ny här. Har två barn (7&4)med min man . Förra året beslutade vi att vi ville försöka för en tredje. Blev gravid i april-24 men det blev ett MA i v11. Blev gravid igen i september som också slutade i ett MA innan jul. Fick skrapas då det inte kom ut så mkt. Fick en kemisk graviditet i februari. 
    Har efter dess inte lyckats bli gravida igen. 
    Tog oss till privat klinik i början av september där de utförde ultraljud, tog progesteron samt spermaprov på min man. 
    Ultraljudet såg perfekt ut, inga tecken till pcos, endometriosis el något avvikande där inne. 
    Kommer få svar på progesteron prov och sperma prov på torsdag. 

Känner att jag önskar förbereda mig lite. Tror att dessa prov kommer se bra ut med. Men vad mer kan jag fråga om för undersökningar el prover? 

Är ju väldigt konstigt att inget hänt på 9 månader (är 39år) 
    ❤️

• Anonym (Lily96)
    Anonym (Anonym12345) skrev 2025-09-15 16:36:08 följande:

Hej! Vi gör en fertilitetsundersökning för regionsfinanserad ivf och inom de kommande dagarna skickar min läkare remissen. Vi är i Stockholm. Hur lång väntetid har ni haft för remiss och i kö för olika kliniker i Stockholm?

Tack för alla svar.

Hej! Jag har inte svar på dina frågor men undrar samma sak. Vi har fertilitetsutredning planerad nästa vecka. Hur lång tid tog det för er att genomföra utredningen? Hade du några tidigare kända ?problem?? Jag har endometrios och pco. Hoppas på att såväl utredning och ivf-kö går snabbt. 
  • Anonym (Mt)
    Anonym (Anonym12345) skrev 2025-09-15 16:36:08 följande:

Tack för alla svar.

Hej! Vi har precis varit på vårt inledande besök för ivf (efter remiss) i Stockholm. Vi fick remissen i slutet på juli/ början på augusti och fick en tid idag, då önskade vi oss också en septembertid i och med semester. Så upplevde att det ändå gick ganska snabbt
  • Anonym (Mt)
    Anonym (Lily96) skrev 2025-09-16 19:49:41 följande:
    Hej! Jag har inte svar på dina frågor men undrar samma sak. Vi har fertilitetsutredning planerad nästa vecka. Hur lång tid tog det för er att genomföra utredningen? Hade du några tidigare kända ?problem?? Jag har endometrios och pco. Hoppas på att såväl utredning och ivf-kö går snabbt. 
    Vi påbörjade processen i mars, vi bor i Stockholm. Idag hade vi vårt första besök (efter remiss) och i oktober påbörjar vi vår ivf behandling.

Hos oss hittade de ingenting avvikande. Jag har inte heller någon pcos, jämn cykel och i övrigt är vi friska. 
  • Anonym (Anonym12345)
    Anonym (Lily96) skrev 2025-09-16 19:49:41 följande:
    Hej, jag har också PCO och pga det väldigt oregelbundna mens. 
    Hoppas det med också! Att vänta är så jobbig. Hur länge har ni försökt?
  • Anonym (Anonym12345)
    Anonym (Mt) skrev 2025-09-16 21:23:48 följande:
    Hej! Vi har precis varit på vårt inledande besök för ivf (efter remiss) i Stockholm. Vi fick remissen i slutet på juli/ början på augusti och fick en tid idag, då önskade vi oss också en septembertid i och med semester. Så upplevde att det ändå gick ganska snabbt
    Hur länge har ni väntat för remissen?
  • Anonym (Anonym12345)
    Anonym (Mt) skrev 2025-09-16 21:27:21 följande:
    Vi påbörjade processen i mars, vi bor i Stockholm. Idag hade vi vårt första besök (efter remiss) och i oktober påbörjar vi vår ivf behandling.

Hos oss hittade de ingenting avvikande. Jag har inte heller någon pcos, jämn cykel och i övrigt är vi friska. 
    Vilken klinik går ni till?
    Lycka till med allt.
  • Anonym (Tredje)

Har ni mensvärk efter mensen och sedan fram till någon dag innan nästa mens? Har haft detta de senaste tre cyklerna åtminstone och börjar fundera om det kan vara en infektion el ngt? Inga illaluktande flytningar men får svamp var och varannan månad efter mens.

• Anonym (Mt)
    Anonym (Anonym12345) skrev 2025-09-17 12:43:14 följande:
    Hur länge har ni väntat för remissen?
    Vi fick remissen i juli, minns inte hur länge det var efter att vi var klara med alla prover. Tror det var i maj men kan minnas fel.
    Är gärna privat om var jag går, men vi såg över de recensioner som fanns Hjärta

Hoppas det går snabbt för er! 
  • Anonym (Lily96)
    Anonym (Mt) skrev 2025-09-16 21:27:21 följande:

Tack för svar, spännande att få komma igång i oktober. Håller tummarna att allt går väl 🍀
    Anonym (Anonym12345) skrev 2025-09-17 12:39:00 följande:
    Hej, jag har också PCO och pga det väldigt oregelbundna mens. 
    Hoppas det med också! Att vänta är så jobbig. Hur länge har ni försökt?

Vi har aktivt försökt 1 år men har egentligen haft oskyddat sex i flera år och lite tänkt händer det så händer det, vi visste dock inte att jag hade PCO först i våras och endometriosen fick jag bekräftad i aug. Har dock varken fått letrozol eller nedreglering, men det kanske kommer i senare skede. 

Vart i processen står du? 😊

• EJT

Någon som kan detta med graderingar av blastocyster? Fick veta att min blastocyst var graderad "30". Men aldrig hört det förut. Någon som vet? 

• ersi12

Hej! Är på 8dpt och fick ett svagt streck igår, idag samma sak men om något svagare.. misstänker kemisk graviditet precis som förra månaden. Någon mer som haft det? 

• Anonym (Anonym019)

Hej, kort sammanfattning av min resa hittills:
    Försökt skaffa barn i 5 år. 10 missfall. 
    det upptäcktes att jag har antifosfolipidsyndrom för ca 2 år sedan. Har haft en graviditet efter det som behandlades med fragmin och trombyl men slutade i MA v.8. 

Vi började med IVF i år och gjorde första äggplock i maj.
    29 mogna ägg. 
    16 befruktade.
    4 blastocyster. 
    Blev överstimulerad och sen var det semesterstängt så första FET blev i augusti och det blev inget plus. nästa FET i september. 

Finns det fler här inne med APS?

Svar på tråden IVF 2025