Anonym (Kvinna) skrev 2025-10-14 12:54:10 följande:
Nu antar jag att jag är den som mäter den jag älskar i timlön?? Men samtidigt i en relation så ska väl även tid isf vara jämlikt om pengarna ska vara det? Obetalt hushållsarbete som merparterna av kvinnorna fortfarande gör mest av är väl heller inget man borde utsätta någon man älskar för? Trots det gör majoriteten av män just det.
 Så om jag ska dela mina pengar som endast finns för att jag jobbar mycket utan att kunna förvänta att min partner kanske kan hjälpa till mer hemma, så är det väl heller inte rättvist? Varför är min fritid mindre värd? varför är det bara pengar som ska delas men inte den fria tid som finns till förfogande? Kan man ju isf vända argumentet och säga att det är otroligt sniket och kallhjärtat att inte vilja göra lite mer hemma när jag tjänar pengar åt min partner via timmarna på jobbet. 
Det är din fixering vid pengar som kommer att vara problemet - inte det faktum att du tjänar 170000 i månaden.
Vi är fler som har en lön långt över vår partners dito men vi räknar inte på "mina pangar" och "dina räkningar". Inte mot en person man är tänkt att älska och vilja väl.
Men är man bara ute efter en KK, eller 
"särbo" som det heter när man är äldre, så kan väl dina ekonomiska beräkningar vara rimliga, kanske.