• Aurora83

    Typiskt manligt, typiskt kvinnligt

    Hej,

    Skulle va kul att höra från olika både män o kvinnor vad som anses typiskt manligt/kvinnligt.

    Kan börja:

    Igår kväll sa min sambo att d låg något under mattan i hallen (han stod då där o såg "bucklan")
    Jaha ok säger jag. Inge mer med det.
    I morse när han ska gå och jag står i badrummet ropar han igen "D e nåt under mattan"
    Ja älskling du sa d igår svarade jag då. Han fattar vinken o säger jag ska se va d e o tar fram d.

    Typiskt manligt att se nåt på golvet som nte ska ligga där o inte plocka upp d.

    Haha tyckte han va jätte gullig iofs men ändå=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-11 18:55:51:
    På allmän begäran så har ja nu startat en ny tråd som förhoppningsvis inte svider i folks ögon

    www.familjeliv.se/Forum-5-97/m16148145.html

  • Svar på tråden Typiskt manligt, typiskt kvinnligt
  • Muminski

    Pallas. Ingenstans i tråden ser jag uppmaningar om hur man borde reagera eller bete sig.

    Bara reflektioner om hur många män, respektive kvinnor har regagerat och betett sig.

    Därmed inte sagt att det gäller alla.

    Hälsningar från en kvinna som kör bil och backar med släp som värsta proffset och sällan pratar i gåtor 


    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Mikkel räv

    Kaiza - "Detta kunde ju varit en rolig tråd."
    Cokkie - "Kan du inte ha lite kul?"

    Ursäkta om jag inte tycker att det är roligt att hela tiden förväntas bete mig på ett visst sätt pga mitt kön! Visst man kan skämta om det mesta, men om man hela tiden får höra vad som är utmärkande för ett visst (biologiskt) kön och känner att man inte passar in i den bilden, och dessutom upplever att det inte stämmer i verkligheten, varför skall jag då ställa upp ochtycka att det är så himla skoj!
    Jag vet att majoriteten här på FL tycker att jag är en glädjedödare och rabiatfeminist och en massa annat nu - men det är eart problem!

  • Muminski

    Men snälla Mikkel, be inte om ursäkt för det.

    Alla får ju tycka som de vill.


    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Cokkie

    Mikkel räv, alla är vi olika Jag förstår hur du menar men själv tar jag sällan illa upp

  • Mikkel räv

    Jag tog visst orden ur munnen på Pallas...

    Men Kaiza, fattar du inte att det är EFFEKTEN av alla skämt m.m. Nä, ingen har sagt att män/kvinnor SKA - men det rär ju underförstått!

  • Aurora83

    Oki,

    Rätt: Jag la in tråden fel. Någon sa att ja inte skulle lagt den i samhälle eftersom då vill man läsa alvarliga saker.
    Fine, men ja vet inte hur ja kan ändra d, så d får vara.

    Men snälla ni, om ni anser tråden e så hemskt o stereotyp eller va ni snackar om, varför läser ni? Varför inte klicka vidare så får vi andra som kan skämta o ta skämt på rätt sätt fortsätta ??

    Ta bort tråden o glöm att den finns. Kan väl inte vara så svårt ??

  • Bonanza

    "Typiskt negrer, typiskt vita!"

    Negrer:

    - Gillar att äta ris och grytor
    - Gillar trummande musik
    - Är kriminella
    - Våldsbenägna

    Vita:

    - Gillar tacos
    - Gillar popmusik
    - Jobbar och är lagliga
    - Har ingen rytm i blodet

    Är det fortfarande lika kul?

    (Och nej, det heter verkligen inte negrer, det är ett avskyvärt ord! Jag använde det bara för att väcka mer uppmärksamhet. Och jag tycker självklart inte de saker jag använt som exempel!)


    Vi kommer klara vad som helst, vi ska aldrig säga nej.
  • Aurora83

    Bonanza,

    faktiskt så finns d en del som tycker d du skrev skulle kunna va kul.

    Vem bestämmer i samhället vad folk ska tycka e kul ?

  • Filippinan

    Om detta är en skämttråd bör du meddela moderatorerna så att de kan flytta tråden till Sandlådan. Då kommer i alla fall jag att lämna den.


    The more you ignore me, the closer I get
  • Bonanza
    Aurora83 skrev 2007-01-11 18:38:26 följande:
    Bonanza,faktiskt så finns d en del som tycker d du skrev skulle kunna va kul.Vem bestämmer i samhället vad folk ska tycka e kul ?
    Sunda värderingar?
    Vi kommer klara vad som helst, vi ska aldrig säga nej.
Svar på tråden Typiskt manligt, typiskt kvinnligt