• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • sleepygrodis

    Har för mig att jag läste att potatis kan bli seg eller vattnig om man fryser den. Jag gjorde dock puré av potatis och broccoli och det gick att frysa. Blev bra vid tining. Visserligen tyckte Alva att det var jätteläskigt, men det tyckte hon när den var nygjord också Broccoli är tydligen ingen favorit!

  • sleepygrodis

    Tösen min började skratta sitt härliga skratt när hon var tre månader. Alla får anstränga sig rejält för att få henne att skratta, förutom hennes farmor som bara behöver visa sig Men nån gång i veckan skrattar hon! I början blev hon chockad av det nya ljudet och kom av sig alldeles, men nu bubblar hon på

  • mexisis
    sleepygrodis skrev 2007-04-10 21:23:00 följande:
    Har för mig att jag läste att potatis kan bli seg eller vattnig om man fryser den. Jag gjorde dock puré av potatis och broccoli och det gick att frysa. Blev bra vid tining. Visserligen tyckte Alva att det var jätteläskigt, men det tyckte hon när den var nygjord också Broccoli är tydligen ingen favorit!
    ok, så om man blandar potatisen med någon grönsak kanske det funkar bättre. ska testa iaf
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • SannaStina

    Potatis brukar bli rätt äcklig när den varit fyst. Vattning och grynig.

    Min Max har ca samma vanor som flera av er andra;

    03-04 tiden ammas
    06.30-07.30 vaknar och vill upp. Oftast vill han inte ha mat. Sitter uppallad i barnstolen och leker med klossar och skallra medan jag äter frukost
    8-10 tiden sovtid oftast i ca 30-60 minuter men ibland längre. Idag blev det 3 timmar
    ca 9-10 tiden ammning beroende på när han vaknar igen

    Sedan blir det amning med 3-4 timmars mellanrum fram till 18.30 då han brukar vara så trött att han vill lägga sig för natten. Ibland badar han innan (älskar plaska och leka med sina badankor) men somna gör han på 15 sekunder till 15 minuter beroende på hur mycket energi han har kvar i kroppen. Är han inte redo för att sova blir det mycket flaxande och sprallande innan han lägger sig på sidan och somnar kramandes sin snuttefilt och napp i munnen. Ibland ligger han bara och kränger innan han kan komma till ro. Jag eller sambon ligger jämte i våra sängar och läser en tidning/bok och stoppar bara in nappen eller rättar till täcket ibland. Somnar gör han själv.

    Ammas gör han också vid 23-24 tiden.
    Smakisar ger jag några teskedar de flesta dagarna men ibland så blir det liksom inte av eller så glömmer vi bort det...
    Han är inte så jättetokig i mat. Började som först igår att öppna munnen ordentligt så vi slipper truga tex. Han har fått nappflaska med vatten som han älskar tugga/suga på men jag tror inte han får något i sig mer än det som rinner ut av sig självt.

    När han är vaken så ligger han i sitt gym, sitter i barnstolen och leker enligt ovan + snackar med mig, ligger på filt och leker med olika leksaker eller så är vi ute och går runt en timme. Mamma-babygympa på måndagar och babycafe på onsdagar pressar vi in också.


    Mamma till Max 061104
  • Mill06
    am76- maja började skratta för ca tre veckor sedan! Visst låter det härligt!!Glad

    Och så sprack den första tanden fram i lördags (i under käken)!!
  • Taneli

    Mexisis!

    Jag blev lite orolig när du skrev om det där med smöret igår så jag sprang till kylen och kollade. Den är osaltad och 80& så det är riktigt smör. Så jag tänker fortsätta med det. Är ju inga större mängder heller.

  • Olle i Alingsås

    Clara måste man charma riktigt ordentligt och kittla och busa med henne för att hon ska skratta. Hon har skrattat och gör det ibland men nu var det länge sedan. Nu ler hon bara.

  • Thinner

    "God"Fundersam Morgon, här får man inte sova alls typ. Var uppe första gången med Hannes vid midnatt, la honom i vår säng där han somnade om, bar över honom till spjälsängen där han sov till 0300 *oj SÅ länge liksom* Sedan var det bök och stök, jag var vaken mellan 0300 och 0430 Ledsen
    Jag är så j-la trött och seg så snart "ställer jag in" det här moderskapetSkrikandes

    Någon mer som är OFRIVILLIGA nattsuddare med sin små?

    Min Hannes är snart 5 månader ska jag säga också....


    I´m Not Afraid Of Dying, But I Am Afraid Of Losing You
  • Mirremama

    am76, Albin skrattade första gången med ljud 21.1, sen hade han en lång paus. Nu skrattar han så gott som dagligen, ibland kan han börja skratta plötsligt när han sitter i sittern eller ligger och leker, men oftast måste man busa och "plurra" honom på magen eller halsen för att få igång honom Härligt ljud!!!


    Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • isasdream

    Thinner

    har en månaders som vaknar alt mellan 1 gång i kvarten till minst en gång i timmen hel natten... mellan 21-05 då de oftast är morgon.

    han sover nog bra för sin skull men stökar mkt i sömnen och tappar ofta nappen som han inte hittar själv. får han den inte gråter han. han sover sällan lugnt mer än 1 timme i sträck och då är det oftast inna 23 på kvällen.

    ibland är han vaken på natten.. igår var vi uppe mellan 03-05,, sen so han till 07.

    inatt sov han oroligt mellan 21-01. då åt han.. somnade om.. sov till o4 ( ga nappen ett par ggr) vaknade och det var morgon.. somnade 06.. sov till 07.

    och så håller det på.. jag sover max 3-4 timmar osammanhängande per natt. har en tio åring oxå samt en nattarbetande man så oasett om han vill hjälpa till är han ju på jobbet.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!