• AnnamedAochJ

    Novembermammorna 2006!

    Hej igen tjejer!

    Tiden bara rinner iväg, våra småttingar har nu fyllt 2 och det är dax för ännu en tråd. Välkomna in och snacka, vare sig det gäller 2 års trots, småsyskon (eller storasyskon för den delen) eller bara för att gnälla av sig lite, ja allt mellan himmel och jord!

    Gamla trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30718313.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30718313.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27979428.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24898283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m18422267.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m14500513.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21818433.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m36075065.html

  • Svar på tråden Novembermammorna 2006!
  • Heli77
    FruMadde4barnTätt skrev 2008-12-15 13:33:48 följande:
    Heli vilken vecka är du i? hur mår du? har du kollat könet på ul någon gång`? det skulle väl vara roligt med en pojke denna gången, även om könet inte spelar roll. jag skulle gärna vilja ha en till flicka, men en pojke är oxå roligt.
    Jovisst skulle det vara roligt med en pojke - fast helt ärligt så spelar det verkligen ingen roll.  4 flickor är enhetligt och bra.
    Ja, vi kollade könet med flicka nr 2, och det var nog inte vår grej riktigt. Visst var det kul och så, men samtidigt kunde man ändå inte vara helt säker förrän lillan hade kommit ut. Så att vara ovetandes är roligare tycker vi. Men vid det här laget vet vi hur en snippa ser ut på ett ul ( ), så vi kan säkert räkna ut könet själva. Det gjorde sambon sist. Tvärsäkert sa han att det var en flicka, när vi fick se könet.

    Jag är i v.10 nu.
    Ta i trä, men det värsta illamåendet lade sig rätt fort. Jag hade 1-2 veckor då jag spydde och mådde jättedåligt, men så ändrades det bara. Jag mår fortfarande lite illa (speciellt om jag inte äter regelbundet), men det är helt klart överkomligt. Så jag ska inte klaga! Maddie, Jobbigt att du börjar få foglossningsbesvär igen! Jag vet ju hur jobbigt du har haft det med det. Hoppas att det inte behöver bli lika fullt så illa som de andra gångerna.
    Sigrid, Judith och Esther - mina vackra och underbara döttrar. Mamma älskar Er så!
  • anna gottegris

    EgonochKnut: Kopparspiralen har funkat bra för mig, lite mer blödning om jag inte minns helt fel men ingen fara tycker jag. Jag känner den inte alls och är nöjd. Har ingen lust att ta piller igen, skulle glömma hela tiden. Men jag har aldrig haft så rikliga blödningar eller menssmärtor så kopparspiralen passar nog rätt bra då.

    Heli: Nyfiken? Jag såg framför mig fyra flickor, det kändes så självklart. Om jag har rätt återstår att se.

    Maddie84: Fick en känsla förut för att det är en kille i din mage. Stackare som har problem med foglossning.

    Har precis bråkat med Emil... Vi skulle gå ut och handla men redan vid påklädningen av tröjan så krånglade han och var som kokt spagetti. Inget jag sa hjälpte så då sa jag att vi struntar i att gå ut. Orkade inte med det. En lite grinig Emil som vill ut har jag nu. Skulle varit skönt att komma ut en stund men jag orkar inte med det här, så det får vara. Jag försöker hålla ut tills Anders kommer hem så får han ta över, men det är ett par timmar kvar...

  • AnnamedAochJ

    Madeleinelouise - när Alex var liten brukade vi komma till Sverige nästan varannan månad. Min man är pilot så vi får skapligt billiga biljetter men sedan Julia kom har de slutat med direkt flyg (förutom Ryanair och det räknar jag inte, jag vill till Arlanda) och det är ju faktiskt rätt mycket krångligare att resa med två. På Malta trivs jag väl rätt bra, vissa dagar är jag jätte trött på det men överlag vet jag ju att jag har det jätte bra. Om inte vi bodde här skulle vi ju aldrig ha råd att jag var hemma med barnen så här länge!

    Julklapparna har för vår del varit klara sen vi var i Sverige i oktober. Jätte skönt! Alex kommer få Duplo och en racerbana med Rorri racerbil, hans stora favorit. Troligtvis oxå en ryggsäck att ha med till Pre nursery (dagis) när han ska börja efter nyår. Jag kikar på Kånken Mini, är det någon som har en sån?

  • AnnamedAochJ

    Maddie - Hoppas du slipper samma hemska foglossning som förut!

    Anna - Alex är oxå sån där och blir som spagetti när han inte vill vissa saker. Eller så springer han och gömmer sig. Jag hoppas innerligt han inser snart att vi ju faktiskt gör en del saker bara för hans skull....

    Förresten! I kväll ska svärmor ta med sig Alex till julfest på hennes jobb (parent/child alt grandparent/child), maken är Standby men sista flygningen har åkt iväg. Vi ska passa på att njuta av en myskväll med Julia men även gå på restaurang och få en chans att äta i lugn och ro

  • Sandvargen

    Heli: vad skönt att läsa att du/ni har kommit fram till ett besluts om känns rätt för er. Jag vill även passa på att gratulera till tillökningen och jag håller alla mina tummar ohc tår för attdet ska gå bra för er.

    Maddie: jag sällar mig till skaran som innerligt hoppas att du inte ska behöva få lika mycket besvär som tidigare. Kan inte vara kul.

    Nu till lite gnäll: Varför går det inte att shopa mamma-kläder i mitt centrum???? Vill inte behöva åka iväg för att handla. Visst det går att shoppa online men jag vill gärna prova så man veta tt det passar. Idag hade jag dock tänkt att utnyttja mia 25% på Lindex webbshop en itne hade de några mammakläder där inte. GRRRR! Tur att jag fick låna ett par byxor av en vännina i helgen så jag har någonting som passar...

    Det var det.

    Anna gottegris: vad tror du gömmer sig i min mage? Har du någont känsla för det?

  • madde84b

    Vad gulliga ni är, vi får hoppas att det hjälper att ni hoppas
    AnnaG;
    Mjo, kan nog stämma Lutar mest åt det om jag råkas få en känsla. Är bara när jag ser ul bilden jag kan få för mig att det är en tjej. Får se i maj om du har rätt

    Känner däremot på mig att Helis´s bebis är en kille, tror att det är "tänkt" att tjejerna ska ha en lillebror Sandvargen; Ja, det är verkligen irriterande. Men har för mig att kappahl hade mammajeans när jag kollade förra året. Men att hm inte kunde ha lite mammakläder är surt, är ju ändå rätt många gravida i Väsby Ska försöka ge mig iväg in till stan och se på vero modas mammakläder, dom har så fina.


    Elisa 061114 och Vilmer071229 Bebis bf 090528
  • Heli77

    Tack så mkt, Sandvargen! Jag önskar dig all lycka också! Hur långt gången är du nu?

    Anna och Maddie, Så roligt att läsa om era gissningar! Jag kan själv inte se något annat än 4 flickor, för jag vet ju helt enkelt inget annat. Men det ska bli spännande!
    Jag får också en känsla av att Maddie väntar en pojke. Fast jag vågar inte säga något om trovärdigheten i mina gissningar..


    Sigrid, Judith och Esther - mina vackra och underbara döttrar. Mamma älskar Er så!
  • karin november

    Tyvärr kan jag inte hjälpa till med spåandet. Har ingen känsla för sådant. Vi var tvärsäkra på att Emma var en kille, men ändå så hade vi bara Emma färdigt som namn.

    Idag har jag löneförhandlat, lite höjde de men inte inte så mycket som jag hade velat. Nu är jag fastanställd iaf (första gången nånsin) och det är självklart skoj. Det är bättre på alla sätt, ev föräldraledighet och inför banken om vi köper hus.

    För övrigt så är jag på jakt efter ett smalt skåp med dörrar, högt eller lågt spelar ingen roll, men måste vara i ek. Nån som vet var jag kan hitta det? Just nu verkar det vara omöjligt, om jag inte vill ha en Billy-hylla ekfanér med dörrar. Har fått för mig att jag ska ha det i köket för att samla ihop allt som gärna ligger framme och skräpar, iaf i vårt kök. Tidningar, inbjudningar, kom ihåg-lappar och kritor och allt som hamnar där.


    (¯`°?.¸ Emma ¸.?°´¯)
  • Jenkan82

    Jag har också en känsla av att Heli väntar en pojke denna gång. Jag brukar oftast ha rätt på alla utom mig själv. Jag trodde ju Molly var en pojke och var stupsäker på att Malte var en flicka...

    Ang, preventivmedel är jag verkligen kluven.. Jag har fått recept på hormonspiral, men jag är så känslig för hormoner så jag tvekar. Kopparspiral är inget alternativ eftersom jag redan har rikliga blödningar och så svåra mensmärtor att jag får sjukskriva mig från jobbet ibland.
    Kondom fungerar ju, men hur kul är det för all framtid? Att det ska vara så svårt att hitta ett riktigt bra skydd.

Svar på tråden Novembermammorna 2006!