• Minna72

    Minnas XII

    Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

    I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

  • Svar på tråden Minnas XII
  • Meleah

    Det kommer att gå jättebra, Kun!!! Lycka till, mina tummar hålls stenhårt.


    ★ Vilya 070529 ★ Pl Snitt 090715 ★
  • FISK78

    Kun: Tummarna hålles STENHÅRT! Tänk att snart har vi ett till underverk här i tråden!!! UNDERBART! All lycka till i världen!

  • Essi73

    Gums... tack för era ord!!
    Och tack Maja för att du ställde frågan, jag känner att jag fick pyst ut en del tryck där!
    Har lämtat Boll på dagis, Luna sover och min frukost består av kaffe och en bit dajmtårta Tänkte "what da heck, den biten tar jag nu".

    Kuuuun, det kommer att gå alla tiders De där små krabaterna bestämmer tydligen själva, inte bara NÄR det skall komma utan, HUR de skall komma! Boll ville tydligen inte komma ut alls ju eftersom han plockades ut the hard way och Luna ville inte alls komma ut the hard way, hon ville ju överraska alla och redan från början (försöka) visa vem det är som bestämmer. Go Kun go, sååå spännande!! Kram till tusen!

    Mirren! Huvudet på spiken det med att se grannarna. Igår kväll såg jag grannfamiljen befinna sig hela bunten på sin stora studsmatta. Det var en smula bittert att se det, även om jag som sagt inte sa emot när J ville/bestämde sig för att ta jobbet. Nej det går inte att kalla hem J, han sitter där han sitter så att säga. Äsch jag har lite (bittert faktiskt) gett upp, jag har gett så hyskeligt många signaler att jag börjar bli gräsligt psykiskt utmattad att nu skiter jag i att ge fler. Det får sluta med att jag typ gör ngt riktigt drastiskt för att infot skall gå in. *Nu får jag sluta annars kommer gallan bara att flöda här..*

    Rossy nej, han är på ett vik på ett helt annat ställe, dit han vill i framtiden så detta var ett sätt att få in en fot så att säga.
    Hur mår du? Hur är dagarna? Lite mindre tungt att inte behäva jobba? HOPPAS det, för som sagt, all kraft som kan samlas på slutet är tokvälbehövliga!

    Angående sömntimmar så är Boll fortfarande en trött kille. 12 timmars nätter pågår än, på dagis tror jag att han/de sover 1½ timme. Hemma på helgerna drar han gärna 1½-2.

  • förväntan

    God morgon!!!

    Heja KUN!!! Det kommer att gå hur fint som hellst, snart har du ditt andra lilla barn i famnen.

    Essi, hur länge kan J säja att han kommer några dagar senare?? Det är segt att vara själv. Men hoppas verkligen han kommer i helgen så att ni är tillsammans igen. Har du sagt till honom rakt ut att du inte vill att han sak vara ute längre?? Tänker efterson du skriver att du ändå gick med på dessa 2 v?? Du vet killar, det är inte så bra på när man säjer 1 sak och menar en annan .

    Ang sovning så har ju M sovit i våran säng fram till för 2 månader sedan. Då fick han sitt eget rum, och stor säng (90 cm bred). Vi myste ett tag i hans rum och han fick börja att sova middag där. Vi pratade också mkt om att det var hans säng. Sedan gjorde vi lite mys vid nattningen läsa och kramas. Till en början låg vi brevid men nu kan vi säja godnatt efter läsningen och han somnar själv. Jag tror han gillar att han har sin säng att sträcka ut sig på, i vår säng blev det alldeles för trångt. Han somnar lätt om också när han vaknar till, men man får bedda om honom lite.

    M sover : ca 19:30-6:30 och sedan ofta 2 timmar vid luch.

    Mirren, vad mysigt att ni sover alla tillsammans. Hade också kunna göra så, men vårat rum är för litet. Men nu funkade det bra ändå.

    Ok, har fåt lite bråttom, måste gå.

  • Minna72

    Essi, förstår din frustration! har inte så mycket bra råd att komma med, men skickar iallafall över en kram och flera virtuella dajmtårtebitar!

    Kun, heja heja! Snart är ni i hamn!!

    Vi har också Öki sovandes i en säng bredvid våran och det funkar kalasbra. Känner igen det Mirren skriver/berättar. Öki somnar ofta med mig vid sidan om (i vår säng eller hans egen) efter att vi läst tillsammans och jag sjungit några vaggvisor. Sedan sover han i sin säng. Ibland kommer han upp till mig mitt i natten (utan att vara riktigt vaken) och vill liksom bara kolla av att jag är där innan han rullar ner i sin säng igen. Vi har dessutom ett tjockt täcke som "madrass" på andra sidan av hans säng ( på golvet) och ibland rullar han ner där, medvetet eller omedvetet, och sover där.
    Men egentligen har jag inget konkret råd att komma med till dig Maja, eftersom Öki egentligen aldrig sovit/velat sova med oss i vår säng. Hoppas ni hittar nån bra lösning! Och att ni har ett härligt veckoslut i Storstaden! Grattis på 1-årsdagen förrexten!

  • Kun

    Blä säger jag bara!
    Var på koll (som förövrigt gjorde lika jäkla ont som jag minns...)
    Var inte öppen något men liiiite mogen.
    Läkaren ville att det ska starta naturligt så dom gjorde ingenting.
    Ny tid på söndag för koll.
    Usch, denna väntan i värmen!
    Bebben mår bra så det behöver jag ej oroa mig för.

    Tack för alla hejarop


    Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • förväntan

    Nej, Kun, fasen vad trist, men ändå vad bra. Det är ju ändå skönrare att komma igång nartuligt. Nu vet du ju också att bebben har det bra där inne . Visst är värmen hemsk!!!

  • S  S

    Maja: Jo jag misstänkte att det var så men man vet ju aldrig

    Essi: Skit på långa spön säger jag bara. Det är i dessa stunder (mer än annars) jag önskade att jag hade ork att åka till dig så att jag kunde stötta dig. Men men nu är det som det är. Förstår att du känner dig besviken. Massor med styrka skickas till dig.

    Kun: Näe, så tradigt. Men det är ju skönt att bebisen har det bra i magen. Håller tummen för att allt kommer gå perfekt.

    Ang sovtider m.m.
    Runt 19.30 brukar F gå mot sitt rum och säga kom eller bara titta på oss så att någon av oss följer med. Efter det lägger vi oss i hennes säng och hon somnar efter en stund.
    Vissa kvällar somnar hon i famnen i soffan efter vällingen, då bär vi henne till sin säng.
    Om hon vaknar på natten kommer hon in till oss. Oftast sover hon hela natten i sin säng. Vakanr runt 5.20 - 6.00
    På dagen sover hon 1 - 1,5 timme på fs hemma kan hon sova längre.

  • cirkel

    Kun: Trist, men snaaart är bebisen här! Och hoppas att det kommer igång naturligt! Jag blev ju igångsatt och det var ok, men jag var rätt arg rätt länge på BM som vägrade stänga av droppet andra dagenfast jag hade värkar heeela tiden utan paus. Hon trodde inte på mig, men tji fick hon när hon skulle undersöka mig: då var det dax att krysta.

    Stora kramen till Essi! Jag vet inte hur du fixar det och jag förstår att det är vansinnigt jobbigt. S hade en skrikig em och jag blev galen. Kan inte föreställa mig hur man håller ihop när det nästan alltid är så... KRAM!!! Och nu får mannen din dyka upp och ta hand om skutan i helgen och ge dig minst en hel dag för dig själv då du får göra precis vad du vill.

    Sovtiderna här:
    Vi har försökt lägga Emma kl 19 varje kväll, men det har blivit lite senare den senaste tiden för hon hhar varit svårlagd. Hon brukar iaf somna före kl 20 och sover till 6-7, oftast 7 nu.
    På dagis sover hon1-1,5 timma, de måste väcka henne eftersom jag hämtar kl 14. Om jag tar ut henne i bilen för att somna sover hon 1.45, vissa dagar blir det ingen dagssömn alls eftersom hon inte somnar hemma så lätt...

    Emma har sin egen 1,20 säng. I början låg vi bredvid, men det är ingen hit. Till slut tog det 1½ timma innan hon somnade eller mer och hon bevakade oss så att vi inte kunde smita. Med Sofia så ska vi inte göra så utan sitta utanför efter nattningen från början, som vi gör med Emma nu.

    Oj, dax att underhålla Sofia...

Svar på tråden Minnas XII