• Minna72

    Minnas XII

    Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

    I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

  • Svar på tråden Minnas XII
  • Rossy
    Rossy skrev 2009-07-21 17:13:54 följande:
    Fortfaranade här, fortfarande pregnant. Förvärkar, slemproppar, vatten och annat som har med fl lyser med sin frånvaro.
    Citerar mig själv eftersom inget annat hänt här. Är fruktansvärt trött, både fysiskt och mentalt. Tror faktiskt inte att han kommer att komma utan igångsätttning och det ser jag INTE fram emot.

    Intressant att se vad ni skriver om syskonreaktionerna. Jag lär få återkomma i ärendet .

    Tim har precis i dagarna börjat säga till när han ska kissa, så (om vi har möjlighet) så sätter vi honom på toastolen och låter honom kissa där. Pottan är han inte så förtjust i. Han älskar att vara naken så det har nog hjälpt till här i sommar. Många pölar har det blivit på golv och mattor, men nu så (kanhända) har det vänt.

    Kul att se att 4 och blått verkar vara en favorit bland flera av barnen .
  • S  S

    Rossy hoppas att du slipper igångsättning. Tänkte på dig häromdagen när vi åkte till Grisslehamn och passerade dina trackter.

    Grattis till ALLA nyblivna mammor

    Färger som pratas om här är Rosa, röd, brun, gul, blå, grön, orange, vit, lila och svart.

    Söta ord
    Pippi Strump
    Isa kallt - men nu säger hon iskallt
    Isa björn - nu säger hon isbjörn
    Sfajfar - Farfar
    Spambband - halsband
    Estala (låter det som isf) glasögon
    Öppena - Öppna

    Kissar på potta och toalett när vi är hemma.

    Igår när jag frågade om hon ville ha vatten svarade hon; ja tack gärna

    När vi var i Norrtälje och hade det mysigt vid ån sprang hon och ramlade på asfalten. Vad mycket blod det blir när man slår munnen. Vi trodde att alla tänderna fram hade gått av. Huva vilken jobbig upplevelse, men det var ingen fara phu. Men skrubbsår på näsan och läppen.

    Nähä, nu fick jag inte skriva längre. Massa bus på g.

  • Joffe

    Söta ord SS
    Blodvite blir det en hel del här också!

    Rossy, skickar över lite styrka och tålamod, snart så!!

    Förväntan, jag helammar fortfarande, han har fått smaka lite gröt vid enstaka tillfälle men han fattar inte alls vad han ska göra med det
    Leon gapade som en guldfisk redan vid 4 mån och åt duktigt med gröt, Leon var också väldigt "renlig" av sig spillde inte mkt osv men denne lille sprutlackerar omgivningen  

    I går var vi hos svärfar + sambo hela dagen och det var trevligt, förutom ösregnet !
    I dag ska jag o barnen till en höggravid kamrat så att Leon kan få leka med hennes 2 andra vilddjur Sambon, ja han ska på mcträff hela helgen.

     

  • Joffe

    Det ekar lite tomt här!
    Nu sover i alla fall båda pojkarna, mina föräldrar har kommit hem igen så jag fick dra in en ilsken Leon som inte ville lämna "offa".

    Jag har hyrt en stuga   Undrar vad sambon säger om det, om han vill med så går bilen kl 12 på måndag
    Här ska i alla fall jag och pojkarna bo månd - onsd  http://www.wiggersvik.nu/wiggersvik_stuga_sjostigen2badds.htm

    Min bror + sambo och dotter ska dit med sin husvagn och mormor o morfar kommer nog med sin husbil så ensamma lär vi inte bli

  • Rossy

    Smögen. Där har jag aldrig varit men jag skulle semstra där någon gång. Vilket mysigt ställe ni ska till, Joffe! Kul med lite ombyte.
    Om inte sambon vill med, så kanske han äntligen kan få lite egentid och umgås med sina mc-polare .

  • Joffe

    Japp, egentid är inte dumt Han kommer väl hem på söndag så då får han välja

    Det är lagom långt för oss att åka på semester, ca 10 mil och om vi orkar så stannar vi nog till på havets hus på vägen hem.

  • Pess

    Tittar lite sällsynt in. F-n vad tiden är knapp på semestern Smögen kom vi hem från i torsdags. Fint place. Mysigt. Åt lite väääääl mycket räkor bara

    Läser ofta i hopp om att nya bebisar har tittat ut. Tills dess säger jag ett rungade grattis till de som haft den goda smaken att göra det (Kun, Förväntan, Seren, Meleah - någon mer?)

    Kram

  • cirkel

    Hej Pess! Hur mår du och magen? Vad säger L?
    Hur är det i nya bostaden? Vad är det ni har flyttat in i?

    Kul att att få en liten rapporrt från dig, SS! Hoppas att du tittar in mer!

    Smögen är fint! Joffe hoppas att sambon följer med. Knasig karl du har som inte umgås med sin familj när han kna... Kram på dig! Bra att du hittar på roliga saker för er iaf! Kul med en glad Eddie och skönt att han har bra hörsel på åtminstone ena örat! Hoppas att det blir samma fina resultat på det andra också så småningom,

    Nu hoppas jag att Rossy snusar bebis!

    Emmas nya är att utbrista: "Titta, vem är det?!" flera ggr i rad om alla möjliga bilder och sake.

  • Rossy

    Vad är havets hus?

    Hej Pess, skönt med semester. Som ju har en tendens att alltid vara för kort .

    Hej SS också! Säger som Cirkel att det är kul att se dig när du "kommer förbi" . Om ni åkte mellan Älmsta och Grisslehamn så passerade ni definitivt våra trakter .

    Å nej Cirkel. Jag snusar inte bebis idag heller. Jag är den första att få genomgå en elefantgraviditet på ca 20 månader har jag förstått. Just nu känner jag mig i 17:e månaden och har inga förtecken på fl. Dessutom är jag så ÖM i högra revbenet som mottagit sparkar och bentryck sedan 14 dagar tillbaka så jag vill ha ut honom bara för den skull.
    Känns lite knepigt nu när jag mer och mer börjar tänka på mig själv, att vad skönt det ska bli för mig när jag är av med magen, än att se fram emot att träffa sin nya lilla bebis .

Svar på tråden Minnas XII