• Äldre 12 Jan 09:45
    28170 visningar
    564 svar
    564
    28170

    November 2007 bebisar.Del 8

    November 07-bebisar. Del 8!


    Snart blir våra små 2 år! Tiden går fort, här fortsätter vi prata {#lang_emotions_sunny}
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 09:47
    Förra tråden :

    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47955644.html
  • Svar på tråden November 2007 bebisar.Del 8
  • Äldre 12 Jan 09:50
    #1
    Precis hemmkommen från Mvc,har ett lågt blodtryck och det förklarar ju min trötthet.{#lang_emotions_embarassed}
    Elias vaknar i för sig minst en gång per natt fortfarande vilket börjar kännas jobbigt och i bland frustrerande.Fast på dagarna är han världens goaste lille kille.Han har börjar förstå så mycket mer nu och är duktig med att redan hjälpa till hemma.
    I morrn avslutar jag min tredje kurs med ett stort prov på fem timmar,sen hoppas jag att jag får söka nästa kurs.  {#lang_emotions_wink}
  • sarali­ndberg
    Äldre 12 Jan 10:12
    #2

    WhiteAngels: Bra initiativ! :)
    Är du gravid? :) Vet att du skrev om försenad mens, sen har inte jag läst nåt mer om det.

  • Äldre 12 Jan 10:15
    #3
    saralindberg skrev 2010-01-12 10:12:03 följande:
    WhiteAngels: Bra initiativ! :)Är du gravid? :) Vet att du skrev om försenad mens, sen har inte jag läst nåt mer om det.
    Nej,inte gravid.
  • cizzon
    Äldre 12 Jan 21:36
    #4

    Tack för den nya tråden:)

  • sarali­ndberg
    Äldre 13 Jan 07:37
    #5

    Hur är det med er allihopa?

    Johannes fick andra dosen av vaccinet mot flunsan igår, inga reaktioner än så länge. Skönt!

  • Äldre 13 Jan 08:13
    #6

    Har också hittat hit!

    Idag är jag hemma med Amanda. Hon måste ju vara hemma från dagis hela veckan. Hon har inte fått så många fler koppor... man blir ju lite fundersam om det är vattkoppor eller inte. Men vad skulle det annars vara?

    Vi fixade (äntligen!) till hennes rum igår. Ställde in nya sängen, hon tyckte det var väldigt spännande. Hon fick somna i vår säng som vanligt och sen bar vi in henne. Hon sov i den fram till 3.30 då hon vaknade och var ledsen pga nappen var borta. Då fick hon sova hos oss resten av natten. Tycker ändå det var bra att hon kunde sova där några timmar. Nästa steg blir att få henne att somna i sin egen säng.

  • Äldre 13 Jan 11:01
    #7

    Oj va jag inte hinner med. =p
    Har haft en muntlig tenta idag, och på måndag börjar nya kursen. Ska läsa dubbelt den här terminen så det kommer bli stress. =s

    Theo har börjat äta iaf. Och om en vecka ska vi till läkaren med honom igen, återbesök sen han fick astmaanfall. Ska se om dom kan göra pricktest, för hela han är prickig och har varit det i över ett år nu. Torra prickar, det torra försvinner för stunden när man smörjer in, men prickarna är kvar. =s

    snuggle: Va kul. =) Hoppas det går bra med att somna i egen säng också.

    Theo är jätterädd för spöken och monster, han vågar inte sova i sitt rum, han måste ligga på mej typ. Och ibland vågar han inte kolla åt vissa håll för han säger att det är spöken där. En dag satt jag i köket och han va i vardagsrummet, sen kommer han och skriker som att han är jättelessen och jätterädd och säger att det är spöken där inne och så vågar han inte gå in i vardagsrummet på hela dan. Läskigt.

  • Äldre 14 Jan 09:20
    #8

    Jo anna: Låter som du kommer ha fullt upp.
    Men här i tråden kikar man ju in så ofta man vill/känner för.
    Skönt att Theo börjat äta igen. Hoppas ni får något bra besked om prickarna, kan ju inte vara meningen att han ska ha så hela tiden.

    Igår kväll somnade Amanda i sin säng. Jag satt på golvet bredvid och läste saga, sen sa vi godnatt och till slut somnade hon. *stolt* Hon vaknade vid 4 i natt och var ledsen så hon fick komma in till oss. Men det känns helt ok.

  • cizzon
    Äldre 14 Jan 22:58
    #9

    Snugglebunny: Vad duktig Amanda är:) Minns hur det kändes från då Liam bytte säng:)
    Vilken tur att det lyckades så bra! Vi hade också ett tag då Liam fick sova hos oss på morgonen efter att han vakna, så mysit ju. Men vi ville ha bort det med tanke på Izabelle.

    Jo anna: Stackars Theo! Inte roligt att vara rädd då man är så liten.
    Tror du att han ser på "riktigt" eller att det bara är fantasi?
    Vad skönt att han äter igen och hoppas ni får nån lösning med prickarna!

    Vet ni annars hur länge det kan ta innan barnen får feber efter att de fått vaccin?
    Slog mig att det kanske var det Izi reagerade på när hon hade 39 den ena kvällen i förra veckan? Fast det var ju ändå 1½v efter sprutan..

    Jag hoppas det inte gör nåt fast jag frågar eller berättar nåt angående Izabelle ibland, det är ju inte "hennes" tråd egentligen!

    Idag har vi varit till simhallen, Liam var så lycklig:) Alla i hela simhallen hörde nog när det var dags för oss att gå upp;) Men det gick lite bättre när han kom på att han ju skulle få duscha:)

  • Äldre 15 Jan 08:31
    #10
    Har alla bytat sängar nu?eller någon som har spjälsängen kvar?

    I går rensade jag ut babykläder som ska i väg till en vän,resten får jag kasta ner i källaren för jag vet inte vart jag ska göra av det.
    Sen gjorde jag ett mysställe eller kojja som Elias kallar det i en av hans dubelgarderober ,och det uppskattades mycket.Eftersom hans rum är så litet fick jag den ideen redan när han var nyfödd och vi flyttade in.
    Jag hade betygsamtal med så nu har jag avslutat en andra kurs och ska till syon nästa vecka för att söka ny kurs.
Svar på tråden November 2007 bebisar.Del 8