• Gulsåpa

    Ni som vaccinerade er, hur blåsta känner ni er på en skala 1-10?

    Nu börjar det ju krypa fram att vaccinet och varningarna kan ha varit en bluff.
    Experterna som från börjabn sa att h1n1-viruset var livsfarligt hade koppling till läkelmedelsbolagen och därav ett vinstintresse i sina uttalanden.

    En utredning har startat för att utreda hur stor skandal detta kan vara, frågan är inte om det är en skandal utan hur stor skandal det är.

    Lite senaste nytt ang vaccinet:

    http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/261325-expert-h1n1-vaccinet-ar-en-bluff

    Så, på en skala mellan 1-10... hur lurade känner ni er?

  • Svar på tråden Ni som vaccinerade er, hur blåsta känner ni er på en skala 1-10?
  • Lilja77

    Känner mig inte alls blåst...Tror faktiskt att smittan avstannade så snabbt pga det var så pass många som vaccinerade sig.

  • lokisse

    inte alls efter som jag känner en som lag inne med sina tva barn i nästan tva mander med svinis och efterföljande lunginflamation och respirator pa den yngsta där dom inte var säkra pa om hon klarar sig als.


    Difficile est saturam non scribere
  • Dr Mupp
    Modesty Blaise skrev 2010-01-19 14:28:12 följande:
    Du vet ju inte ens om det var den nya influensan som ni hade...
    Enligt läkarna så var det den.
  • march

    Förstår inte denna disskusionen om vem som har gjort rätt och vem som ska ha blivit blåst och tagit fel beslut?????

    Alla får väl göra som de vill och det som känns rätt för de.
    Det är ett beslut alla har fått tagit sen får man ta konsekvenserna.

    Tycker inte någon har rätt att tala om för mig om jag har gjort rätt eller fel.

    Lika lite rätt har vi som inte vaccinerat oss tala om för de som valt att vaccinera att de inte borde ha bla bla...

    Jag har ALDRIG ens kommenterat eller frågat varför de valde att vaccinera sig( alltså våra bekanta)  Det är deras  beslut, precis som det var vårat beslut att avstå.

    Och det har kommenterats. Why???
    Det känns som folk är rädda för att de tagit fel beslut och därför dessa diskussioner/påpekningar.

    Det finns för och nackdelar med allt, sen är det upp till var och en att väga de.

    Det är min åsikt.


    Flicka 051028, pojke 070625, BF 100615
  • Modesty Blaise
    Dr Mupp skrev 2010-01-19 17:05:48 följande:
    Enligt läkarna så var det den.
    Det konstaterades inte genom något test om jag förstod dig rätt. 
    Personligen hade jag inte velat bagatellisera en sjukdom som jag inte med säkerhet vet att jag har haft. Men det är ju jag det.
  • TvåHärEttPåVäg

    Du som har skrivit tråden kan ju alltid ringa upp familjer som faktiskt förlorat någon i svininfluensan och fråga dom om dom inte kände sig blåsta som aldrig vaccinerade sig.... samma sak och samma löjliga förfrågan...

  • Storstadsbruden

    Jag är inte rädd för vaccinet i sig, inte heller för svininfluensan - men jag känner mig blåst så till vida att jag kände mig tvungen att låta mig vaccineras efter påtryckningar från arbetsplatsen. Hade från början tänkt att avstå vaccinet.

    Nu undrar jag hur långt det här kan komma att gå - hur mycket kan man tvingas till för att skydda alla andra? Och de ekonomiska vinstintressena var väl rätt uppenbara redan från start när WHO raskt ändrade sina kriterier för pandemi efter 'upptäckten' av svininfluensan.

  • Rosenöga
    Storstadsbruden skrev 2010-01-19 21:18:27 följande:
    Jag är inte rädd för vaccinet i sig, inte heller för svininfluensan - men jag känner mig blåst så till vida att jag kände mig tvungen att låta mig vaccineras efter påtryckningar från arbetsplatsen. Hade från början tänkt att avstå vaccinet. Nu undrar jag hur långt det här kan komma att gå - hur mycket kan man tvingas till för att skydda alla andra? Och de ekonomiska vinstintressena var väl rätt uppenbara redan från start när WHO raskt ändrade sina kriterier för pandemi efter 'upptäckten' av svininfluensan.
    Men du fick väl skydd själv också på samma gång, eller hur?
  • Skogsflickan

    TS: klart som fasiken att INGEN kommer erkänna att de känt/känner sig lurade pga massmedias uppblåsning av det hela?

Svar på tråden Ni som vaccinerade er, hur blåsta känner ni er på en skala 1-10?