• Senap

    Bugaboo-tråd nr 21

    Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

    Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

    Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

    Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

    Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

    ~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

    Välkomna! {#lang_emotions_smile}


    Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Mamma TN

    Frågar igen... puff, puff.... Någon som har erfarenhet av Akta graco babyskydd med adapter till Cam??? Är det smidigt eller krångligt??

    ...och så en ny fråga. Ska köpa ny toppklädsel till min gamla Cam från -07. Rekomenderar ni Canvas eller fleece??? Fördelar och nackdelar. Har en svart fleece sen tidigare men tycker att den blev lite sladdrig efter ett tag. Funderar på om canvas är bättre men skulle gärna vilja ha grön och det finns bara i fleece. Tacksam för goda råd!!! 

  • modestyclara
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-12 21:42:17 följande:
    nackdelen med beg. är att man inte får garantier om vagnen går sönder. en cameleon som man kan höja sänka handtaget på är mer känslig och kan lättare gå sönder än en vagn som har fast handtag. av den anledninge tycker jag att man ska satsa på att köpa en frog! vill man ändå chansa på en cameleon så bör man titta på dom av en gammal modell som har gamla chassit. gamla chassit har skåror och fästen som ser ut som vingmuttrar. dom tenderar att ha svårare för att gå sönder än som cameleon som har snapfästen!
    håller med! det finns en hel fina frog på marknaden och en del som bara är solblekta och i övrigt fina...
  • mamma på vift
    Mamma TN skrev 2010-09-12 21:43:33 följande:
    Frågar igen... puff, puff.... Någon som har erfarenhet av Akta graco babyskydd med adapter till Cam??? Är det smidigt eller krångligt??

    ...och så en ny fråga. Ska köpa ny toppklädsel till min gamla Cam från -07. Rekomenderar ni Canvas eller fleece??? Fördelar och nackdelar. Har en svart fleece sen tidigare men tycker att den blev lite sladdrig efter ett tag. Funderar på om canvas är bättre men skulle gärna vilja ha grön och det finns bara i fleece. Tacksam för goda råd!!! 
    Se inlägg 5145 där har jag svarat dig om acta graco babyskydd
    Home Is Where The Heart Is
  • Noiis
    Mamma TN skrev 2010-09-12 21:43:33 följande:
    Frågar igen... puff, puff.... Någon som har erfarenhet av Akta graco babyskydd med adapter till Cam??? Är det smidigt eller krångligt??

    ...och så en ny fråga. Ska köpa ny toppklädsel till min gamla Cam från -07. Rekomenderar ni Canvas eller fleece??? Fördelar och nackdelar. Har en svart fleece sen tidigare men tycker att den blev lite sladdrig efter ett tag. Funderar på om canvas är bättre men skulle gärna vilja ha grön och det finns bara i fleece. Tacksam för goda råd!!! 
    jag har kört på båda och vart nöjd. så det är en smaksak. gällande den gröna så finns den inte öht längre då den e tagen ur sortimentet sedan 07/08. möjligt att nån enstaka butik kanske har en som ligger och skräpar men tyvärr så är dom svåra att få tag på! då får man hålla koll på beg. marknaden.
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Jossanjo
    Mamma TN skrev 2010-09-12 21:43:33 följande:
    Frågar igen... puff, puff.... Någon som har erfarenhet av Akta graco babyskydd med adapter till Cam??? Är det smidigt eller krångligt??
    Har svarat dig i inlägg 5147!
  • Mamma TN
    mamma på vift skrev 2010-09-12 21:51:12 följande:
    Se inlägg 5145 där har jag svarat dig om acta graco babyskydd
    Ja, just det... Tack! Ja, det lutar nog åt att det blir att låna Acta graco babyskydd och köpa adapter till. Det blir nog bra.

    Sååå nu är det bara frågan ang. fleece eller canvas toppset kvar. Ni som tycker om det ena eller andra... Varför??? 
  • Noiis
    ludicrous skrev 2010-09-12 21:58:33 följande:

    Tack så mycket för svaren! En av dom jag kollat på ser iaf ut att ha skåror =)


    om du länkar kan jag svara till hundra inboxa om du vill!
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • mollan nu
    Mamma TN skrev 2010-09-12 21:57:11 följande:
    Ja, just det... Tack! Ja, det lutar nog åt att det blir att låna Acta graco babyskydd och köpa adapter till. Det blir nog bra.

    Sååå nu är det bara frågan ang. fleece eller canvas toppset kvar. Ni som tycker om det ena eller andra... Varför??? 
    Jag gillar båda, fleecen är mer gosig nu när det är lite kallare. Canvas känns svalt på sommaren och mycket lättare att hålla rent.

    Har haft adapter till acta stol och jag är helnöjd. Hade det inte till dottern och det var ett himla konkande på bilstolen. Fick tyvärr byta bilstol till sonen ganska tidigit då han är stor och tjock.
    Köpte min adapter på Tradera och tänker sälja den där igen när orken infinner sig
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Senap
    ludicrous skrev 2010-09-12 21:31:52 följande:
    Tackar :)

    Finns det några nackdelar ni kan se?
    Jag är 168 och min man 188 och vi kör båda Camen utan problem. Vi hade en Gecko innan - lika hög som Frog. Den gick mannen in i ibland men inte ofta.
    Liggdelen hamnar lite långt ned, men inget man störs av. Sittdelen är tvärtom högre upp.än många vagnar.
    Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21