• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Finis
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-22 11:14:03 följande:
    Och på samma vis är det inte alltid de som bor i ett område som bränner bilar, kastar sten eller annat. Ingen kackar i eget bo.
    Men har du missat vad som hänt nyligen i Rinkeby? Det om nått var väl att skita i sitt eget bo? Dom tände eld på skolbyggnader, polisstationen, containrar. Kastade sten på polis och brandmän.

    Ok att detta kanske inte är nått som händer varje dag, men man kan ju knappast neka till att det hänt och påstå att stenkastning inte pågår i dessa områden. Det VAR boende i Rinkeby som gjorde detta.

    Skit samma vad anledningen var, dom GJORDE det.
    Vecka 24
  • bitte67

    Jamen vafan! VAD är det ni vill höra??? Ja, okej! Jag är otrygg, jag hatar att bo i förorten, alla som bor här är terrorister, kriminella, socialfall. Så är ni nöjda nu???

    Kan man inte få bo i sin (invandrartäta) förort och trivas och känna sig trygg, UTAN att ni ska påpeka hela tiden hur jävla otryggt och farligt det är??? Vi har fattat att ni inte gillar förorten, fine. Men låt oss nu vara ifred. Jag skiter fullständigt i eran statistik eller vad i hela fridens namn ni viftar med hela tiden. Fast jag undrar fortfarande vad ni har för statistik, då den jag har sett visar på att kriminaliteten är högst i innerstan!

  • Finis
    bitte67 skrev 2010-06-22 18:43:20 följande:
    Jamen vafan! VAD är det ni vill höra??? Ja, okej! Jag är otrygg, jag hatar att bo i förorten, alla som bor här är terrorister, kriminella, socialfall. Så är ni nöjda nu???

    Kan man inte få bo i sin (invandrartäta) förort och trivas och känna sig trygg, UTAN att ni ska påpeka hela tiden hur jävla otryggt och farligt det är??? Vi har fattat att ni inte gillar förorten, fine. Men låt oss nu vara ifred. Jag skiter fullständigt i eran statistik eller vad i hela fridens namn ni viftar med hela tiden. Fast jag undrar fortfarande vad ni har för statistik, då den jag har sett visar på att kriminaliteten är högst i innerstan!
    Men sluta ta åt dig. Vem har sagt att du inte FÅR trivas? Du har rätt till dina åsikter precis som alla andra har rätt till sina. Du behöver inte agera "djävulens advokat". Det är inte det detta handlar om.

    Att det sker mycket skit i innerstan är rätt självklart. Dels finns det krogar i varje gaturhörn och däremellan. Dessutom kommer det folk från hela Sthlm IN till stan, ÄVEN dom från förorterna, så det är knappast så att det bara är folk som BOR inne i stan som ställer till med besvär. Du kan själv välja att inte gå runt dom krogtäta områdena i stan på kvällen. Men bor du någonstanns där det är bråkigt så är det svårare.

    Jag har själv bott där man behövde ha väktare som gick runt på nätterna för att hålla ordning. Det ÄR inte trygghet att behöva ha det så.

    Hymla hur mycket du vill, men skit händer i förorterna. Det går att hitta bevis på det hur lätt som helst. Tex i TS. Eller på polisens hemsida som någon föreslagit.

    Är väl ingen i denna tråd som påstått att det bara sker skit i invandrartäta förorter, men det sker mycket skit där, det är väl inget att sticka under stolen med?
    Vecka 24
  • Didaj

    Jag trivs i min förort också, men jag tänker inte förneka problemen som finns i många andra förorter och här där jag bor.
    Jag tror att integreringen av invandrare blivit sämre och det hör ingen rasism till. Möjligtvis är jag besviken på hur Sverige hanterat invandringspolitiken och tycker att  många politiker är naiva. (Trott att människor tar varandra i hand på automatik och att folk lär sig utan hjälpmedel.) Det är så individuellt hur pass mycket en invandrare måste integreras därför kan man inte bara ha 1 plan. Man måste se till allas individuella behov och ibland problem. Därför så krävs det utbildade inom : Lärda/lärare Internationella affärer, religion, psykologi (flera olika typer), språk, konflikthantering, etik och moral, juridik, livsfrågor/mångfald, politik, Svenska... Ja listan blir ju lång till slut.  Det kostar mycket pengar och man utbildar inte tillräckligt och kraven på medborgaransökande måste bli skärpta.

    Det är otroliga skillnader på oss allihopa vilket är fint, men lagarna i Sverige måste få gälla. Jag tycker det är ABSURT att bygga moskéer, det tycker till och med folk av muslimsk tro. Det är absurt att låta uppföra byggnader där kvinnor och män har ensklida ingångar där kvinnorna sitter längst bak och på läktare, män sitter fram. Där kvinnor inte får gå in om de har mensturation... Jag har heller inte hört om moskéer i innerstäderna? Finns det? Hur kommer det sig att man i de allra flesta fallen skickar "etnisk osvenska" saker ut till förorterna? Svaret kan vara; "För att etniskt osvenskt bor ute i förorterna" Varför gör dem det? Varför bara här, fortfarande?

  • bitte67

    Jo, jag tar åt mig. För det låter på vissa som om jag inte har rätt att trivas att jag är en idiot för att jag råkar trivas. Att ständigt få höra hur jäkla dåligt det är där man bor, fast man inte själv upplever det så, är rätt tröttsamt. Jag har heller aldrig förnekat att det finns problem här i förorterna, men det är inte så jävligt som folk påstår. Mycket beror på hur trygg man är i sig själv. Är man en otrygg person så spelar det ingen roll var man bor. Du kan bo långt ute på landet med få grannar och vara otrygg eller bo på Hornsgatan eller vid Stureplan och vara hur trygg som helst.

    Didaj: Vad har moskéer med detta att göra? Och jo, det finns en moské på Södermalm i Stockholm. Vid Björns trädgård närmare bestämt. Och varför inte? Vi har religionsfrihet i det här landet.

  • Didaj

    Jag skrev precis varför? Det hör till ämnet muslimer som är en stor del av vår invandring. Jag tror på religionsfrihet, men jag är starkmotståndare till all form av negativ könsfördelning. Där män eller kvinnor är "mer värda" än det andra könet.

  • bitte67

    Ja, och vad hade det med saken att göra? Vad invandrarna har för religion? Rätt oväsentligt kan jag tycka. För muslim=terrorist, stämmer inte. De är precis som alla andra, men med en annan tro. Och det finns faktiskt svenska muslimer också.

  • Didaj

    Ja det finns väl svenska terrorister också förstås?! Det var inte jag som talade om terrorister och muslimer i samma mening.

    Jag syftade på att det i svensk lag är olagligt att speciella ingångar för män och kvinnor och att avvisa kvinnor för att de har mens. Jag tycker att om islam och moskéerna nu står för sådant, så får den ta moderniseras till att vara mer könsneutralt.

    Religion är vår tids största folkdödare och många invandrare som söker asyl i Sverige gör det för att de är kristna eller judar och förföljs av muslimer i sina hemländer.

  • Ulf Harrys Farsa
    Lilysmamma skrev 2010-06-22 16:12:09 följande:
    Ja men sånt händer ju på Östermalm titt som tätt också...eller??
    Ja hela tiden, speciellt Somalier för det bor skitmånga på Öfre...
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.